וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח השנה החדשה: אוסטרליה החליפה מילה בהמנון כדי להוקיר את האבוריג'ינים

1.1.2021 / 11:49

רה"מ בישר במהלך החגיגות כי השורה השנייה בשיר הלאומי, "אנחנו צעירים וחופשיים", תוחלף מעתה ב"אנחנו מאוחדים וחופשיים". זאת לדבריו, כדי לבטא אחדות ולשלב את סיפורם של העמים הילידים שהחל לפני 65 אלף שנה. השר האבוריג'יני הראשון בירך: "שינוי מזערי, אך משמעותי"

עריכה: ניר חן

אוסטרליה שינתה מילה בהמנון הלאומי שלה כדי שייצג גם את אוכלוסיית האבוריג'ינים הילידית. השינוי, שנכנס לתוקפו היום (שישי), נועד לשקף את "רוח האחדות" של המדינה - כך אמר ראש הממשלה סקוט מוריסון אמש לפני תחילת השנה החדשה, כשבישר לאומה על השינוי.

"הגיע הזמן להבטיח שהאחדות הזו באה לידי ביטוי בצורה מלאה יותר בהמנון הלאומי שלנו", אמר, והוסיף כי אוסטרליה היא "האומה הרב-תרבותית המצליחה בעולם". מוריסון הודיע כי השורה השנייה של ההמנון, תהיה מעתה "אנחנו מאוחדים וחופשיים" במקום "אנחנו צעירים וחופשיים".

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בתדרוך לכתבים, 28 בפברואר 2020. רויטרס
"בעוד שאוסטרליה עשויה להיות צעירה, הסיפור של ארצנו עתיק". מוריסון/רויטרס

ראש הממשלה מוריסון הוסיף כי "בעוד שאוסטרליה כאומה מודרנית עשויה להיות צעירה יחסית, הסיפור של ארצנו עתיק. ברוח האחדות, נכון שנדאג שההמנון הלאומי שלנו ישקף את האמת הזו וההערכה המשותפת".

השר לענייני ילידים, קן ווייט, אמר בהצהרה כי הוא נשאל על השינוי ונתן לו את תמיכתו. ווייט, הראשון מקרב האבוריג'ינים שנבחר לבית התחתון של הפרלמנט במדינה, אמר כי השינוי של מילה אחת היה "מזערי, אך משמעותי". לדבריו, "זו הכרה בכך שתרבויות תושבי האיים האבוריג'ינים ומצרי טורס הם בני 65 אלף שנה".

השינוי מגיע פחות מחודשיים לאחר שראש הממשלה במדינת המחוז ניו סאות' ויילס, גלדיס ברג'יקליאן, הביע תמיכה באבוריג'ינים, שאמרו כי ההמנון הלאומי אינו משקף אותם ואת ההיסטוריה שלהם.

אבוריג'ינים באוסטרליה. GettyImages
שינוי "מזערי, אך משמעותי". אבוריג'ינים באוסטרליה/GettyImages

ולמרות זאת, יש גם מי שמתח ביקורת על האופן שבו בוצע השינוי. מייגן דייוויס, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת ניו סאות' ויילס שמוצאה בקבוצה ילידית מדרום מערב קווינסלנד, טענה כי הוא יצא לפועל ללא ההתייעצות עם הילידים. "זו דרך מאכזבת לסיים את שנת 2020 ולהתחיל את שנת 2021. הכול עלינו, בלעדינו", כתבה ברשתות החברתיות.

בחודש שעבר, נבחרת הרוגבי הלאומית של אוסטרליה, הוולאביס, הייתה לקבוצת הספורט הראשונה ששרה את ההמנון בשפה ילידית, לפני משחקה מול ארגנטינה. ההמנון, Advance Australia Fair, הולחן על ידי פיטר דודס מקורמיק ב-1878. הוא אומץ כהמנון הלאומי בשנת 1984.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully