וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר אוסטרלי מואשם בסין בריגול: "עברתי מאות חקירות ועינויים"

23.12.2020 / 21:11

יאנג הנגג'ון היה סוכן סיני בעבר, עד שעזב למערב. הוא פרסם כמה ספרי ריגול, ובבייג'נג טוענים שחשף מידע רגיש. הוא נעצר עם שובו למדינה בינואר אשתקד, ובמסר ששלח לרגל חג המולד הבטיח להמשיך להיאבק למען "הדמוקרטיה והחירות". בין סין לאוסטרליה משבר חריף ביחסים

בווידאו: חקירה באוסטרליה העלתה שהכוחות המיוחדים הרגו לא חמושים באפגניסטן/צילום: רויטרס

סופר אוסטרלי שעצור בסין באשמת ריגול אמר לקוראיו "לקדם את הדמוקרטיה, שלטון החוק והחירות" במסר ששלח מהכלא לקראת חג המולד. הבלוגר הפרו-דמוקרטי יאנג הנגג'ון אמר כי 300 חקירות שעבר, כולל עינויים, לא הניבו שום ראיות.

מאז שנעצר בינואר אשתקד עם הגעתו לנמל התעופה בג'וואנג'זו מניו יורק, יאנג לא זכה לקבל ביקורים מאשתו או משפחתו. המסר ששלח מהכלא הוקרא על ידי המורה לשעבר שלו פנג צ'ונג'י, שנמצא בסידני.
"אחרי עינויים, יותר מ-300 חקירות והרבה אלימות מילולית, אני עכשיו נמצא במקום של רטרוספקטיבה עמוקה ומדיטציה", אמר במסר ששלח. פנג אישר את מהימנות המסר בפני רויטרס.

סין דחתה את דבריו של יאנג. "כל זכויותיו החוקיות של יאנג מובטחות לחלוטין, ולא היו עינויים או אלימות כפי שנטען", אמר דובר משרד החוץ, ז'האו ליג'יאן, לכתבים.

יאנג, בן 55, חשף במכתב ששלח לפנג ב-2011 כי הוא עבד בעבר עבור שירותי הביטחון של סין במשך עשור, ושירת בהונג קונג ובוושינגטון. אחרי שעזב את השירות, הוא עבר לאוסטרליה ב-1999. בהמשך הוא חיבר ספרי ריגול שפורסמו בטייוואן, ואסף קהל קוראים גדול בסין עם הבלוג הפרו-דמוקרטי שלו, בטרם עבר לניו יורק.

הוא הכחיש שחשף סודות מדינה בספריו לאחר מעצרו הקצר ב-2011 בחשד שהשתתף בהפגנות פרו-דמוקרטיות. דיפלומטים אוסטרלים ביקרו את יאנג בשבוע שעבר, אחד הביקורים הבודדים שהורשו על ידי הרשויות בסין השנה.

משפטו של יאנג, שהיה אמור להתחיל בחודש הבא, נדחה בשלושה חודשים. בהודעתו, יאנג כתב שהוא "מצפה למשפט" וכי יש לו "ביטחון מסוים בבית המשפט". לדבריו, "אם ירשיעו אותי או לא יגיד הרבה על אם בית המשפט הזה נוהג לפי שלטון החוק או על ידי כוח מוחלט טהור".
"יש לי אמונה רבה באנושות, בצדק ובאלוהים".

בשנה שעברה אמר ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון כי "זה לחלוטין לא נכון" שיאנג היה מרגל עבור אוסטרליה. בחודש שעבר אמרו במדינה כי תנאי מעצרו, ללא ביקורים משפחתיים ועם יצוג משפטי מצומצם, מנוגדים לנורמות הבינלאומיות.

היחסים בין שתי שותפות הסחר הגדולות התדרדרו השנה אחרי שקנברה קראה לחקירה בינלאומית של מקור התפרצות מגיפת הקורונה. בייג'ינג הגיבה בשורת סנקציות כלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully