וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחף בן 12 על קיר אבן וסטר בפניו: מפקד תחנת משטרה בירושלים נאשם בתקיפה

מח"ש הגישה כתב אישום נגד ניצב משנה שמעון מרציאנו בגין תקיפה של ילד חרדי ומפגין שתיעד את המקרה, שהתרחש במחאה אלימה בשכונות החרדיות בעיר. לפי כתב האישום מרציאנו תקף את השניים ללא שום סיבה או הצדקה בעוד שבן ה-12 צועק "לא עשיתי כלום"

בווידאו: שוטרת תועדה מכה מפגין בראשו במהלך המחאה בבני ברק/צילום: בני, חדשות כל העולם

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה", ניצב משנה שמעון מרציאנו, בגין תקיפה של ילד חרדי בן 12 ומפגין שתיעד את המקרה שהתרחש במחאה אלימה בשכונות החרדיות בעיר. כתב האישום מייחס למרציאנו שתי עבירות של תקיפה סתם.

על פי כתב האישום, ב-4 באוקטובר פיקד מרציאנו על שוטרים, שפעלו בהפגנה באחת השכונות החרדיות בירושלים. בשלב מסוים, ההפגנה הפכה אלימה כשהמוחים הבעירו פחי אשפה ויידו אבנים לעבר השוטרים.

מפקד תחנת "לב הבירה", נצ"מ שמעון מרציאנו. אלירן אהרון, ערוץ 7
סטר לילד בפניו - ללא כל סיבה או הצדקה. שמעון מרציאנו/ערוץ 7, אלירן אהרון

בהמשך ההפגנה, סמוך לחצות, מרציאנו רץ לעבר קבוצת מפגינים שעל פי החשד השליכו אבנים לעבר המשטרה במקום. הילד בן ה-12, עמד יחד עם המפגינים במקום והחל לברוח מהנאשם, כמו רוב יתר המוחים.

מרציאנו נאשם שתפס את הילד, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום והפילו ארצה. בעוד הילד ישוב על הקרקע ושב וצועק "לא עשיתי כלום", מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו - ללא כל סיבה או הצדקה.

מכתב האישום עולה כי לאחר מכן הבחין הנאשם במפגין שאחז בידו טלפון נייד ותיעד את הובלתו של הילד על ידי שוטר אחר. מרציאנו אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה, לעבר שיחים המצויים במקום.

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את הקטין אמר כי "כתב אישום נגד מפקד תחנה הוא צעד חשוב אבל לא מספיק. במשך השנה האחרונה התקבלו במח"ש אלפי תמונות ומאות תקליטורים המתעדים אלימות שוטרים, אבל הסטטיסטיקה מלמדת כי אפשר לספור על יד אחת את כתבי האישום שהגישה. המחלקה לחקירת שוטרים הפכה להיות מחלקה המחפה על שוטרים ו'זורקת כמה עצמות' כדי למנוע את כל הביקורת הקשה שהמחלקה הזאת ראויה לה".

עוד בוואלה!

אזרח התלונן על אלימות מצד שוטרים. הוא סיים בתור חשוד בתקיפתם

לכתבה המלאה

ביום ראשון, שוטרת תועדה מכה מפגין בראשו במהלך מחאת אנשי הפלג הירושלמי בבני ברק. התיעוד עורר סערה בקרב המפגינים, והמשטרה הודיעה כי תבדוק את המקרה.

התקריות מגיעות יחד עם שורת אירועי אלימות משטרתית שתועדו בימים האחרונים במהלך הפגנות ברחבי הארץ. בין היתר, גם בהגנות הנערכות בהשתתפות מאות פעילי ימין במחאה על מותו של אוהביה סנדק בצומת המטה הארצי של המשטרה בירושלים, נשמעו טענות רבות על אלימות רבה שהפעילה המשטרה נגד המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully