וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה: "עד יום העצמאות ניתן יהיה לקיים אירועים המוניים מוגבלים"

במפגש עם הרשויות המקומיות, פרופ' אש קבע תאריך יעד להקלות משמעותיות, אך הודיע שככל הנראה ימליץ על החמרת ההגבלות בימים הקרובים. הוא חזר והדגיש את הטענות שהביע בריאיון לוואלה! NEWS, לפיהן "הבחירות מכניסות שיקולים נוספים לקבלת ההחלטות"

בווידאו: פרופ' אש קורא לכולם להתחסן/עריכה: טל רזניק

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הודיע היום (רביעי) שבסבירות גבוהה עד יום העצמאות ניתן יהיה לקיים "אירועים המוניים מוגבלים". עם זאת, אמר במפגש עם דוברי רשויות המקומיות שככל הנראה ימליץ על החמרת ההגבלות בימים הקרובים, בעקבות העלייה בתחלואה וחוסר ההצלחה באכיפת תקנות הסגר.

"סימן שאלה גדול לגבי יעילות הסגר. בעקבות הסגר יש ירידה של כ-20% בתנועתיות, אך ביחס לזה בסגרים קודמים נרשמה ירידה של 60%", ציין במפגש המקוון, בו השתתפו עשרות דוברים. "אני מודאג מאוד שבתחרות עם התחלואה לא נצליח לחסן מספיק".

לדבריו, "עד מאי אני מקווה שנצליח לחסן 60%-70% מהאוכלוסייה, וזה מקנה מינימום חיסון עדר". בתגובה לשאלה מתי ניתן יהיה להסיר את המסכות, אמר אש כי "המסיכות ייעלמו כשנגיע לחסינות עדר. כאשר אחוז האוכלוסייה שיהיה מחוסן יגיע ל-80%-70%".
 

תדרוך פרויקטור הקורונה, נחמן אש 26 בנובמבר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"סימן שאלה גדול על יעילות הסגר". אש/ראובן קסטרו

ממונה הקורונה התייחס גם לאכיפת ההנחיות ברשויות המקומיות, והפנה ביקורת לעומדים בראשן. "ראשי רשויות שאינם אוכפים את ההנחיות לא מבינים את חומרת המצב", הבהיר, והוסיף כי בשיחה שקיים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין טען שאם ישמע אמירה מפורשת של אחד מראשי הרשויות בנושא הוא יצא נגדו, מאחר ש"מדובר בחוסר אחריות".

בדומה לדברים שאמר בריאיון עם וואלה! NEWS לפני שבועיים, אש השמיע טענות נגד קבלת ההחלטות במאבק בקורונה. "אין לי ספק שמערכת הבחירות מכניסה דברים נוספים לשיקולי קבלת ההחלטות. זה ברור. האתגר שלי לשכנע את הפוליטיקאים שמקבלים את ההחלטות. אני נזהר לא להיכנס לשדה המוקשים הפוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully