וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עבודות תשתית: שינויים משמעותיים בתנועת הרכבות בשבועיים הקרובים

30.12.2020 / 12:48

רכבת ישראל הודיעה כי היא מקדימה את ביצוע העבודות לאור הסגר והקיטון בכמות הנוסעים בחודשים האחרונים. במקור תוכנן לבצע אותן בשנת 2021, אך נוצר חשש כי ביצוען לאחר היציאה מהסגר תפגע בפעילות המשק

בווידאו: נציגת משרד התחבורה אומרת שהשרה רגב הנחתה להתקדם בפרוייקט המטרו/צילום: ערוץ הכנסת

רכבת ישראל הודיעה היום (רביעי) כי בשבועיים הקרובים יחולו שינויים משמעותיים בתנועת הרכבות, זאת בשל עבודות תשתית שיתבצעו במסילות האיילון החיוניות. העבודות תוכננו במקור לשנת 2021, אך עקב הסגר ומיעוט הנוסעים ברכבת בעת הזו, הוחלט להקדימן.

ההקדמה תאפשר להשלים את העבודות לפני היציאה הצפויה מהסגר הנוכחי, שלאחריה ככל הנראה תהיה עלייה בנפח הנסיעות ברכבת. בחודשים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר הנסיעות ואלו נעות בין 100-80 אלף נסיעות ביום, כ-35-30 אחוזים ביחס לכמות הנסיעות טרם התפרצות הקורונה, שעמדה אז על 270 אלף נוסעים ביום.

תחנת רכבת הרצליה. ראובן קסטרו
יחולו שינויים בתנועת הרכבות וקווי הנסיעה במרכז. תחנת רכבת הרצליה, באוגוסט/ראובן קסטרו

עם כניסתו של הסגר הנוכחי לתוקף, נרשמה עלייה נוספת במספר הנוסעים, כשביום שני האחרון עמדה כמות הנוסעים על כ-60 אלף, המהווה רק כ-20 אחוזים ביחס לממוצע הנסיעות היומי טרם המגיפה.

עבודות התשתית המתוכננות במסילות האיילון יכללו החלפת מאה מטרים וכן החלפת מעבור מסילתי כפול, מרכיב מסילה שתכליתו להעביר רכבות ממסילה אחת לאחרות. בשל העבודות, יחולו שינויים בתנועת הרכבות וקווי הנסיעה באזור המרכז. כמו כן, הפעלתן מחדש של תחנות הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב, שתוכננה ליום ראשון ה-10.1.21, תידחה ליום רביעי ה-13.1.21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully