וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הבטיחה רכבת לקבר הרשב"י במירון. בפועל, התחנה תוקם 12 ק"מ משם

14.11.2020 / 13:30

שרת התחבורה בישרה על הקמת תחנת "מירון-מרום הגליל" לתושבי האזור ומיליוני המבקרים הפוקדים את האתר מדי שנה. למרות ההצהרות, התחנה לא תוקם ליד מתחם הקבר, אלא על כביש 85 במורד ההר. גם הכדאיות של שביל אופניים שיקשר בין האתרים, כפי שהובטח - מוטלת בספק

בווידאו: חניכת הרכבת הקלה בין ירושלים לתחנת סבידור בת"א/צילום: יותם רונן

המאמינים הפוקדים את קברו של רבי שמעון בר-יוחאי (רשב"י) שבמירון יכולים לצנן את התלהבותם. למרות הבטחת שרת התחבורה, מירי רגב, תחנת הרכבת "מירון", שמתוכננת להיבנות כחלק מפרויקט "מסילת הגליל", לא תוקם ליד מתחם הקבר. התחנה המדוברת מתוכננת לקום בבקעת חנניה, בין הצמתים שבע וחלפתא שעל כביש 85 - כ-12 קילומטרים מדרום למירון, כך אישר משרד התחבורה.

הנחת מסילת ברזל מהבקעה לישוב מירון הינה פרויקט הנדסי יקר מאוד, זאת בשל הפרשי הגובה הגדולים בין המקומות. נתון זה מטיל בספק גם את כדאיות סלילת שבילי אופניים מהתחנה, כפי שנכתב בהודעת השרה. מסלול אופניים שכזה יהיה תלול ואתגרי במיוחד.

רכבת כרמיאל תחנת אחיהוד. נתיבי ישראל, מערכת וואלה! NEWS
תחנת "מירון" תוקם כעשרה קילומטרים ממזרח לה. תחנת כרמיאל-אחיהוד/מערכת וואלה! NEWS, נתיבי ישראל

התחנה המתוכננת ליד כביש 85 אמורה להיבנות כחלק מהנחת מסילות ברזל מתחנת כרמיאל מזרחה וצפונה, עד קריית שמונה, ונקראת "מסילת הגליל". גם כדאיותה של התחנה במיקום זה מוטל בספק, שכן כבר היום יש תחנת רכבת בכרמיאל - כעשרה קילומטרים ממערב.

כמיליון בני אדם מבקרים מדי שנה בקבר - כרבע עד שליש מהם בזמן הילולת הרשב"י הנערכת במקום בל"ג בעומר. לא ברור במה תתרום הקמת תחנת רכבת נוספת במרחק עשרה קילומטרים ממזרח לכרמיאל, שהרי על המרחק הזה ניתן לגשר בהסעות מיוחדות מכרמיאל למירון, כפי שנעשה בשנים עברו בימי ההילולה.

בנוסף לכך, בהקמת שתי תחנות רכבת במרחק כה קצר זו מזו, יש לקחת בחשבון את מהירויות האצת הרכבת לאחר יציאתה מתחנת כרמיאל ועצירתה כעבור עשרה קילומטרים. דבר זה מטיל ספק נוסף בכדאיות הקמת התחנה.

עוד בוואלה

עדכונים בזמן אמת על תקלות ומספר הנוסעים: הקרונות החשמליים בדרך לישראל

לכתבה המלאה
חגיגות הילולת ל"ג בעומר במירון 22 במאי 2019. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
הלילות הרשב"י בהר מירון, בשנה שעברה/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

ההבטחה לתחנת רכבת בבקעת חנניה, שמכונה בשם "תחנת מירון", נשמעה בעבר כמה פעמים מפיו של שר התחבורה הקודם, ישראל כץ. גם אז, למרות המרחק ממירון, התחנה הוצגה ככזו שתוקם בסמוך למירון או בפאתי מירון.

לצד ההבטחות להקמת התחנה, כץ התבטא בעבר כי נסיעה ברכבת עד כרמיאל היא פתרון ראוי לנוסעים למירון. לפני שלוש שנים אמר השר כי "יוכלו לנסוע עד לשם (כרמיאל) עשרות אלפים עם הרכבת, ומשם ייצאו ההסעות עד למירון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully