וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנים בכלא: ג'ונתן פולארד נחת בישראל

עודכן לאחרונה: 30.12.2020 / 10:53

המרגל הישראלי-אמריקני הגיע לארץ, חודש לאחר שפגו ההגבלות שהוטלו עליו. פולארד, שריצה מאסר לאחר שמסר לישראל מידע רגיש של ארה"ב, עלה לארץ יחד עם רעייתו אסתר. הם טסו במטוס הפרטי של שלדון אדלסון. נתניהו קיבל את פניהם, והעניק לפולארד תעודת זהות ישראלית

בווידאו: ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר נוחתים בישראל/עריכה: אסף דרורי

המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד נחת הלילה (רביעי) בישראל 35 שנים לאחר שנעצר בארצות הברית. פולארד, שממנו הוסרו בחודש שעבר ההגבלות שמנעו ממנו להגיע לישראל, עלה ארצה יחד עם רעייתו אסתר. השניים ייכנסו לבידוד בשל תקנות הקורונה.

בחודש שעבר, משרד המשפטים בארצות הברית הודיע כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו על פולארד בן ה-66, לאחר שחרורו מהכלא לפני כחמש שנים. "הוועדה מצאה כי אין ראיות המובילות למסקנה כי פולארד עלול להפר את החוק", כתבה הוועדה בנימוקיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את פניהם של ג'ונתן ואסתר פולארד עם הגעתם לישראל. הוא פגש אותם בכבש המטוס, והעניק לפולארד תעודת זהות ישראלית. "ברוך שובכם, כמה טוב שבאתם הביתה. עכשיו תוכלו להתחיל את החיים מחדש, בחופש ובאושר. עכשיו אתם בבית", אמר נתניהו. פולארד הגיע לארץ במטוס פרטי השייך לאיל ההימורים שלדון אדלסון, המקורב למשפחת נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ג'ונתן ואסתר פולארד, עם נחיתתם בארץ. 30 בדצמבר 2020. ללא קרדיט, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ג'ונתן ואסתר פולארד, עם נחיתתם בארץ/אתר רשמי, ללא קרדיט

פולארד, שנישק את האדמה כשירד מהמטוס בנמל התעופה בן גוריון, אמר כי "אנחנו נרגשים להיות בבית סוף סוף אחרי 35 שנים. אנו מודים לעם בישראל ולראש ממשלת ישראל על שהחזירו אותנו הביתה. אין מי שגאה יותר במדינה הזו או במנהיג שלה יותר מאיתנו".

הוא הוסיף כי "אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי ואנחנו לא הולכים לשום מקום". הלילה אישר הקבינט סופית את ביטול חובת הבידוד במלונית, והוא לא יחול על בני הזוג פולארד.

לאחר שהוסרו ממנו המגבלות, הוא פרסם מכתב ותמונות שלו בעת שחתך את האזיק האלקטרוני שהוצמד אליו מאז שחרורו לפני חמש שנים. "לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון השמור ביותר, בו הייתי כלוא בצינוק שלוש קומות מתחת לאדמה, מאחורי 13 מנעולים ומפתחות", כתב פולארד.

עוד בוואלה!

5 שנים אחרי ששוחרר: המגבלות על ג'ונתן פולארד הוסרו, יוכל לחזור לישראל

לכתבה המלאה

"כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיעה אלי, חתכה את אזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים", המשיך פולארד במכתבו. "זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה. היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת".

פולארד הוסיף כי "כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעזרת השם בקרוב מאוד". לדבריו, "אני ואסתר נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארצות הברית שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך לחופש. אנו מבקשים להודות מקרב לב על המכתבים שששלחתם ושולחים לנו, ובפרט על תפילותיכם לאורך כל השנים".

ג'ונתן פולארד ורעייתו לאחר הסרת האזיק האלקטרוני 22 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
פולארד ורעייתו לאחר הסרת האזיק/אתר רשמי, -

נתניהו בירך אז את פולארד ואמר בשיחה: "אנו מחכים לך. אתה צריך להרגיש באמת בבית. אתה צריך שיהיו לך כעת חיים נוחים, ששניכם תוכלו לעסוק בתחומי העניין שלכם, ואנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם".

פולארד שוחרר ב-2015 לאחר כ-30 שנים בהם ריצה עונש מאסר בארצות הברית, עקב הרשעתו בריגול למען ישראל. עם שחרורו הוטלו עליו תנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מאזור מסוים בניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם כלי התקשורת.

הוא נעצר ב-21 בנובמבר 1985 בוושינגטון, לאחר שנתפס מעביר אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני לידי מפעילו הישראלי. הוא נשפט למאסר עולם, ועל אף פניותיה הרבות של ממשלות ישראל לדורותיהן לארצות הברית, מעולם לא זכה לחנינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully