וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה נפשית קבעה: קורבן הכת שמואשם בניסיון רצח משפחתו - לא אחראי למעשיו

חוות דעת של ביה"ח "שער מנשה" קובעת כי ש' סובל מפוסט טראומה, הושפע מסמים ולא היה אחראי לתקיפה, אך בפרקליטות מבקשים את התייחסות הפסיכיאטר המחוזי. בית המשפט יצטרך להחליט אם לזכות אותו בעקבות הממצאים. ניסיון הדקירה התרחש אחרי ששוחרר מאשפוז בניגוד לדעת אמו

בווידאו: שני בני משפחה נפצעו קשה מדקירות בירושלים/צילום: מד''א, עריכה: אסף דרורי

חוות דעת פסיכיאטרית קובעת כי תושב ירושלים בן 26 המואשם בניסיון רצח בני משפחתו לא היה אחראי על מעשיו. בית המשפט יצטרך להחליט אם לקבל את חוות הדעת ולזכות את ש', שעבר התעללות קשה בכת של אליאור חן.

ש' היה מאושפז בחודש שעבר בבית החולים הפסיכיאטרי "איתנים". כשהוחלט לשחררו, ביקשה אמו להשאירו שם וכתבה בפנייתה כי הוא "הוזה דברים, חושב שכולם רוצים להרוג אותו, ושגם אנחנו כל המשפחה נמות כי כולם רוצים להרוג את כל המשפחה שלנו". עם זאת, בבית החולים קבעו כי אינו זקוק יותר לאשפוז.

הארכת מעצר לגבר שדקר שלושה מבני משפחתו בבית הכרם, ירושלים, 27 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
בבית החולים קבעו כי אינו זקוק יותר לאשפוז. ש' בדיון בהארכת מעצרו, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

אמו סיפרה כי בשחרורו מהאשפוז הוא סירב להיכנס למכונית והחל לברוח לכיוון היער הסמוך, עד שהצליחו להביאו. כמה שעות אחרי כן, במהלך ארוחת הערב, דקר ש' את אמו, אחיו וגיסתו ונעצר. לפני כשבועיים הוגש נגדו כתב אישום בגין שלוש עבירות של ניסיון רצח ועבירה של תקיפת שוטר, והפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

מאחר שהיה אמור להיות בבידוד, הבדיקה לגבי מצבו הנפשי התעכבה והוא היה במשך עשרה ימים במעצר בבידוד. אחריהם הוא הועבר להסתכלות בבית החולים הפסיכיאטרי "שער מנשה". השבוע קבע ד"ר יעקב נחמקין כי ש' לא היה אחראי למעשיו וכי הוא סובל מפוסט טראומה קשה והושפע מסמים שנטל.

עם זאת קבע כי כעת אינו זקוק לאשפוז, אלא למסגרת טיפולית. עוד ציין בחוות הדעת כי ש' שוחרר מ"איתנים" מבלי שניתן משקל מספק לחשדות כי הוא סובל ממצב פסיכוטי וחרף ההפצרות החוזרות של אמו.

מכתבה של האם של החשוד בדקירת משפחתו בו היא דורשת שלא לשחררו מאשפוז פסיכיאטרי. 29 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
לא ניתן משקל מספק לחשדות כי הוא סובל ממצב פסיכוטי ולהפצרות אמו. מכתב של האם ל"איתנים"/אתר רשמי, -

בדיון אמש בבית המשפט המחוזי בירושלים ש' אמר לשופטת: "אני אדם טוב, אני רק רוצה לעשות מעשים טובים, מה שקרה זה לא היה בכוונה". סנגורו, עו"ד אריאל הרמן, ביקש לבחון עבורו חלופת מעצר. ובפרקליטות ביקשו את עמדת הפסיכיאטר המחוזי בנוגע לחוות הדעת, וכן הבהרה אם ש' סובל ממחלה כלשהי.

השופטת שושנה ליבוביץ' קבעה כי שירות המבחן יכין בהקדם תסקיר בעניינו על מנת למצוא עבורו חלופה מתאימה, ובינתיים הוא יישאר ב"שער מנשה". "רמת המסוכנות העולה מן המעשים גבוהה. עם זאת, אין מחלוקת שבנסיבות העניין המיוחדות והחריגות של מקרה זה, יש למצוא חלופת מעצר שתוכל לתת מענה הולם למסוכנותו של המשיב ובד בבד לדאוג גם לרווחתו הנפשית", כתבה בהחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully