וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החשוד בדקירת משפחתו דרשה להשאירו באשפוז: "חוששים משחרורו"

במכתב שהעבירה לביה"ח אם הצעיר, פגוע נפש שהיה בכת של אליאור חן, היא דרשה שלא לשחררו בשל מצבו הנפשי. "הוא הוזה דברים, חושב שכולם רוצים להרוג אותו", כתבה. על אף בקשתה הוא שוחרר ודקר את משפחתו באותו יום. סנגורו: "מערכת הבריאות בונה הגנה מפני רשלנות נוראה"

בווידאו: שני בני משפחה נפצעו קשה מדקירות בירושלים/צילום: מד''א, עריכה: אסף דרורי

הצעיר החשוד בדקירת שלושה בני משפחתו היה מאושפז בבית החולים הפסיכיאטרי איתנים שליד ירושלים במשך כעשרה ימים לפני המעשה. אמו סיפרה כי שלחה מכתב לבית החולים וביקשה שלא ישוחרר.

"הוא לא מרגיש טוב, הוזה דברים, חושב שכולם רוצים להרוג אותו, ושגם אנחנו כל המשפחה נמות כי כולם רוצים להרוג את כל המשפחה שלנו", כתבה האם, והוסיפה: "אנו חוששים מאוד מהתוצאות של שחרור במצב כזה". למרות זאת, הוא שוחרר ובאותו היום פצע את אחיו ואשתו באורח בינוני ואת אמו באורח קל.

אירוע אלימות בירושלים בו נפצעו קשה גבר ואישה כבני 30. 27 בנובמבר 2020. מד"א
"אנו חוששים מאוד מהתוצאות של שחרור במצב כזה". זירת האירוע, שלשום/מד"א

ש', בן 24, סבל מהתעללות קשה בילדותו במסגרת הכת של אליאור חן. אמו, שהייתה אחת מנשותיו של חן, כונתה במסגרת הפרשה "האם המתעללת". לדברי נחמה ניזרי מארגון "אמונת"כ" (ארגון משפחות עם תחלואה כפולה), היא ראתה במקרה ברחוב את ש' בעת שעבר התקף.

"הוא צעק הצילו, צרחות אימה, וניגשתי לשאול. החברים שלו היו עסוקים בלהשתלט עליו, היה קשה. ממש לקחו אותו בכוח והכניסו לאוטו ונעלמו", היא מספרת. אז, לדבריה, הוא הועבר לאיתנים. "יש לו פוסט טראומה, הוא לא מטופל בצורה נכונה ככל הנראה. דווקא הפעם הזו הוא פנה לטיפול, הוא אשפז את עצמו. היה שם כעשרה ימים, והדבר הלא נכון היה לשחרר אותו", היא אומרת.

ניזרי מספרת כי אמו של ש' קיבלה ביום חמישי שיחת טלפון מבית החולים איתנים, בה הודיעו לה על הכוונה לשחררו, שאחריה היא פנתה לארגון. בעקבות זאת, הוחלט לשלוח מכתב שבו הדגישה כי אינה יכולה לקבל אותו בביתה וכי "אין לשחרר אותו בשום פנים ואופן", אלא צריך למצוא עבורו מקום מתאים. עם זאת, הוא שוחרר ביום שישי.

מכתבה של האם של החשוד בדקירת משפחתו בו היא דורשת שלא לשחררו מאשפוז פסיכיאטרי. 29 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"אין לשחרר אותו בשום פנים ואופן". מכתבה של האם/אתר רשמי, -

סנגורו אריאל הרמן תיאר בדיון בבית המשפט השלום בירושלים אתמול (שבת) כי אמו וחבריו היו צריכים להשתלט עליו בשער, ולאחר מכן הוא הלך איתה לביתה. בארוחת הערב, לפי המשטרה, תקף ש' תחילה את אחיו בסכין, ואחרי כן את גיסתו. את אמו הוא דקר גם כשניסתה להתערב, והאח והגיסה הצליחו להימלט עם התינוק שלהם.

כשהמשטרה הגיעה, היא חילצה את האם ועצרה את ש' שעדיין היה עם סכין בידו. הוא הופנה לבדיקה פסיכיאטרית באיתנים, ושם נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין. הרמן מספר כי לאחר מכן נאמר שהוא תקף גם סוהרים.

כמו כן, בדיון הארכת המעצר אמש ש' קרא קריאות כמו "כולם פה רוצחים, תאמינו או לא זה המצב, אין לי אמא היא נרצחה", וכן הוסיף כי "ברמלה לוד כולם מכשפים שמתעמרים באנשים, לא אכפת לי שירצחו אותי, פשוט שלא ירצחו עוד אנשים". בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בעשרה ימים וקבע כי יישלח לבדיקה פסיכיאטרית.

בית משפט שלום ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
"כולם פה רוצחים, אין לי אמא היא נרצחה". ביהמ"ש השלום ירושלים/עומר מירון

הרמן אמר בדיון כי הופתע ששחררו אותו מאשפוז וכן התייחס לקביעה שהוא כשיר למעצר. "אנחנו שומעים שלוקחים אותו לפסיכיאטר הוא אומר שהוא כשיר למעצר, שמענו אותו פה". עורך הדין הוסיף כי "אני חושב זה שיש מערכת בריאותית שמנסה לבנות הגנה מפני רשלנות נוראה, אני לא רוצה להשתמש במילים חריפות, אך להגיד על הבחור שראינו פה שהוא כשיר למעצר זה עלבון".

"מי שראה אותו אתמול בדיון, ראה שלא עומד מולו אדם שדעתו איתו", אומרת ניזרי. "הוא דיבר דברים הזויים של מחשבות שמשפיעות עליו. דיבר על קבוצת אנשים שרוצחים אנשים, משתלטים להם על המוח נכנסים ומתחלפים. הוא אמר: זו לא אימא שלי, היא רוצה לרצוח אותי. מזעזע, לא היתה מילה אחת שהוציא מפיו שהיתה קשורה למציאות". ניזרי טוענת כי זה "לא ייתכן זה נעלם מעיניהם של פסיכיאטרים. אין מצב, הוא לא איתנו בכלל".

יו"ר אמונת"כ, מיכל וולדיגר, הוסיפה כי "במקרי קצה שבהם מתמודד לא מטופל כי לא מכיר במחלה שלו או במחלות שלו, דווקא הם שלא מטופלים, המשפחה, במצב איום". היא מסבירה כי "כשמתקשרים לפסיכיאטר שיגרום לאשפוז כפוי או הוראת אשפוז, לא מקבלים את הפנייה אלא אם מביאים מכתב מגורם מטפל, אבל הוא לא מטופל. כשיש מישהו מטופל, אז יש גורם שיפנה לבדיקה, אבל כשאין - זה המצב הכי גרוע".

לדבריה, אלו "מקרים שחוזרים שוב ושוב במקרה של חברה בקצה שלא מטופלים וזו שערורייה לאדם עצמו שהוא קורבן של המחלה ושל בני המשפחה, שהם גם קורבנות. גם אם אין פגיעה פיזית, והחברה כולה נפגעת על משהו שהיה יכול להימנע".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "המידע אודות שחרורו ומצבו של מטופל נמצא תחת נושא של חיסיון רפואי - על כן לא נוכל להגיב על כך", ההמשרד טען כי "יחד עם זאת אין שום סתירה בין החלטה על שחרור לבין החלטה על כשירותו למעצר. להיפך, אחד תואם את השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully