וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החשוד בדקירה שעבר התעללות: "ניסיון רצח? הוא בקושי זיהה אותי"‎

ש', שעבר התעללות בכת של אליאור חן וחשוד בדקירת בני משפחתו, נמצא בבידוד במעצר יותר משבוע משום נחשף לחולה קורונה. ביהמ"ש הורה לאבחן אותו אך בבתי חולים פסיכיאטריים סירבו לקבל אותו להסתכלות בתנאי בידוד. "הוא במצב נורא, זו שערורייה"

בווידאו: שני בני משפחה נפצעו קשה מדקירות בירושלים/צילום: מד''א, עריכה: אסף דרורי

אמו של ש', הצעיר שעבר התעללות קשה בכת של אליאור חן וחשוד בדקירת בני משפחתו, מותחת ביקורת על ההתנהלות מול בנה שנמצא במעצר ולא באשפוז פסיכיאטרי. "איזה ניסיון רצח? לא נורמלים, הוא בקושי זיהה אותי. הוא לא ידע מה הוא עשה בכלל. הוא צריך כדורים פסיכיאטריים, הוא שבוע שלם במעצר", אמו אמרה היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS.

התקיפה אירעה ביום שישי שעבר, כמה שעות אחרי שש' שוחרר מבית החולים הפסיכיאטרי "איתנים", בעוד אמו מזהירה משחרורו ואומרת כי הוא עדיין זקוק לסיוע. בנוסף, ש' שוחרר בעת שבבית החולים ידעו כי עליו להיות בידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה.

במהלך דיון הארכת המעצר בעניינו, צעק ש' קריאות שאינן קשורות למציאות, ושופטת בית משפט השלום קרן מילר קבעה כי מעצרו יוארך בעשרה ימים, וכי יעבור למחרת בדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי כדי שייבחן האם הוא כשיר למעצר וכן האם כשיר לעמוד לדין. אך למחרת הודיע הפסיכיאטר המחוזי, ד"ר יעקב צ'רנס, כי על ש' להיות בבידוד ולכן לא ניתן לערוך לו בדיקה. ומאז הוא נמצא במעצר בבידוד.

הארכת מעצר לגבר שדקר שלושה מבני משפחתו בבית הכרם, ירושלים, 27 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
צעק קריאות שאינן קשורות למציאות. הצעיר בדיון בהארכת מעצרו/פלאש 90, יונתן זינדל

סנגורו של ש', עו"ד אריאל הרמן, הגיש בקשה לפני כשבוע לאפשר לפסיכיאטר מטעם הסנגוריה להיכנס לבדוק אותו. אך רק היום הורה בית המשפט לאפשר זאת, לאחר שהפסיכיאטר המחוזי מסר כי ש' נבדק בשב"ס ביום חמישי האחרון ונמצא כי אינו זקוק לאשפוז. עם זאת, הפסיכיאטר ציין בתגובה כי הוא ממליץ לשלוח את ש' להסתכלות בבית חולים בתום ימי הבידוד, והוסיף כי בתי חולים פסיכיאטריים מסרבים לקבל אותו להסתכלות בתנאי בידוד עקב עומסים.

אמו של ש' כונתה במסגרת פרשת הכת של אליאור חן, "האם המתעללת", אך כעת היא אומרת כי היא רק דואגת לבנה. "זו שערורייה. מנסים להוכיח שזה ניסיון רצח במקום להכניס אותו לאשפוז דחוף. התנאים שמחזיקים אותו זה לא תנאים למישהו שצריך אשפוז, לבן אדם שצריך בדיקה. לא רוצים להגיד שהוא פסיכיאטרי, כי אם יגידו שצריך לאשפז אותנו אז זה אומר ש'איתנים' אשמים ששחררו אותו שלא בצדק", היא מוסיפה.

האם מסבירה כי "זה ילד שהתעללו בו, ואף אחד לא ראה אותו. לא ייתכן ששוב לא יראו אותו בגיל 26, לא ייתכן. ראו אותו מדבר על שדים, לא מזהה את אימא שלו. הוא במצב נוראי. מה רוצים שימות לי? זה בן אדם לא בריא. תחזיק אותו בתנאי מעצר בתוך כפר שאול. אפשר טוב מאוד לשים סוהר בבית חולים, למה אף אחד לא צועק? עשו פה פדיחה".

גבר דקר שלושה מבני משפחתו בבית הכרם, ירושלים, 27 בנובמבר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"לא תנאים למישהו שצריך אשפוז". זירת הדקירה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

"נזק ראייתי שספק אם ניתן יהיה לרפא אותו"

לטענת עו"ד הרמן, אי-בחינתו פוגעת בחשוד גם מבחינה משפטית. "מצבו של החשוד מהווה ראיה חשובה מאין כמותה, באשר ליכולתו לטעון טענות הגנה חיוניות בעתיד", הסביר. "העיכוב הבלתי נסבל של בדיקתו גורם נזק ראייתי שספק אם ניתן יהיה לרפא אותו".

נחמה ניזרי, המלווה את המשפחה מטעם ארגון "אמנות", טענה כי שחרורו של הצעיר רק מזיק לו נפשית ויגרום להדרדרותו. "בידוד במעצר זה נורא לאדם בריא ובפרט לאדם פסיכוטי. למה אדם פסיכיאטרי שנזקק לבידוד לא מתאשפז? זו לגמרי סיטואציה הזויה. אם חשבנו שהוא לא מחובר למציאות אז כנראה שגם המערכת לא מחוברת למציאות. זה עצוב, פשוט עצוב".

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה כי "מדובר בתיק חסוי הנמצא בשלב מעצר ימים. בניגוד לאמור בשאילתה, חלו בתיק התפתחויות וניתנו מספר החלטות, האחרונה שבהן היום בענייניו של המשיב. מפאת החיסיון לא נוכל לפרט מעבר לכך".

במשרד הבריאות מסרו בתגובה כי "מפאת חיסיון פרטי המטופל לא ניתן להתייחס למקרה הספציפי. הנושא מטופל כיאות והפסיכיאטר המחוזי ייתן את תשובתו לבית המשפט, כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully