וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד נזירות להתאבד: רוסיה עצרה כומר קיצוני המכחיש קורונה

שוטרים פשטו על מנזר נשים בהרי אורל, שעליו השתלט האב סרגיי בחודש יוני אחרי שגורש מהכנסייה האורתודוכסית. תומכיו, חלקם ותיקי המלחמה באוקראינה, התעמתו עם הכוחות

בווידאו: מעצר של נזיר מורד שהכחיש את הקורונה ברוסיה/צילום: רויטרס

משטרת רוסיה עצרה היום (שלישי) כומר קיצוני, שמכחיש את קיומו של נגיף הקורונה, בפשיטה על מנזר שעליו השתלט בהרי אוראל. האב סרגיי נאשם בין היתר בכך שעודד קטינים להתאבד אחרי שהתבצר במנזר הנשים סרדנאורלסק, שאותו הקים לפני כמה שנים, מאז חודש יוני ומאז סירב לעזוב את המקום.

במהלך המעצר שלו, התפתחו עימותים בין השוטרים לתומכיו, וכמה אנשים ספגו מכות קלות. עשרות מתנדבים, בהם ותיקי המלחמה במזרח אוקראינה, עזרו לו לאכוף את החוקים, אחרי שמנהיגת המנזר וכמה נזירות עזבו. מאות מאמינים מערים בהרי אורל נהרו למקום כדי להאזין לדרשות התקיפות של האב.

הכנסייה האורתודוכסית הרוסית גינתה את הנזיר, אמרה כי נאסר עליו להוביל את שירותי הכנסייה והפצירה בו לחזור בו ממעשיו. בחודש מאי נאסר עליו לענוד צלב אחרי שעודד את המאמינים שלא לציית להוראות גורמי הבריאות, שכללו בין היתר את סגירת הכנסיות בין אפריל ליוני.

האב סרגיי, נזיר רוסי מורד, שנעצר על ידי השלטונות לאחר שהכחיש את נגיף הקורונה. 29 בדצמבר 2020. AP
עודד קטינים להתאבד. האב סרגיי בבית המשפט, היום/AP

האב סרגיי יצא נגד האמצעים האלקטרוניים שיושמו במוסקבה ובאזורים אחרים כחלק מהמאבק במגיפה, וכינה זאת "מחנה אלקטרוני של השטן". הוא תיאר את החיסון המפותח נגד הנגיף חלק ממזימה עולמית לשלוט בהמונים.

בהמשך היום, פרסמו תומכיו של האב סרגיי סרטון שבו הוא מספר שהוא במצב טוב. "סלח להם, אלוהים, על כך שהם לא יודעים מה הם עושים, ואפילו אם כן, סלח להם בכל זאת", אמר על אלו שעצרו אותו.

לפי האישומים נגדו, הוא "קרא באופן פומבי" ללפחות עשר נזירות להתאבד ופרסם הקלטה של הדרשה ביוטיוב. במהלך אותה דרשה, הוא שאל את המאמינים אם הם מוכנים "למסור את חייהם" למען רוסיה, ילדיהם ועתידם.

הנזיר, שבעבר היה שוטר, הורשע ברצח ובשוד ונשלח ל-13 שנות מאסר. הוא שוחרר ושינה את שמו לניקולאי רומנוב, לזכרו של הצאר האחרון של רוסיה, שיחד עם משפחתו נקברו ככל הנראה בסמוך לעיר יקטרינבורג אחרי שנרצחו ב-1918, באזור המנזר.

הכנסייה האורתודוכסית של רוסיה אמרה כי "עצוב שסרגיי ותומכיו לא נשמעו לקריאות החוזרות ונשנות של הכנסייה לחזור בתשובה ולשנות" את דרכיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully