וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעונש מאסר: נבלני סירב לאולטימטום של רוסיה לשוב מגרמניה

29.12.2020 / 13:19

שירות בתי הסוהר במדינה הציב לבכיר האופוזיציה אולטימטום של כמה שעות - לשוב למדינה ולדווח על עונש המעצר על תנאי שהוא מרצה, או שייכלא אם ישוב במועד מאוחר יותר. נבלני עדיין מחלים בגרמניה מחשיפתו לגז העצבים, ובמוסקבה הובכו מחשיפת הסוכנים שהיו מעורבים בהרעלה

בווידאו: שיחה בין נבלני לאחד הסוכנים חושפת את שיטת ההרעלה/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה של רוסיה אלכסיי נבלני לא שב היום (שלישי) למדינה למרות האולטימטום שהציב לו שירות בתי הסוהר אתמול ברגע האחרון: לחזור מגרמניה מידית ולהתייצב הבוקר בלשכה במוסקבה, ולא הוא ייכלא אם ישוב במועד מאוחר יותר.

נבלני, אחד המבקרים הבולטים של הנשיא ולדימיר פוטין, הועבר באוגוסט לטיפול בגרמניה לאחר שהתמוטט בטיסה מסיביר למוסקבה. גרמניה ומדינות מערביות אחרות אומרות כי היה זה ניסיון לרצוח אותו באמצעות גז העצבים נוביצ'וק. רוסיה טוענת שאין בידיה שום הוכחה לכך שהוא הורעל והיא מכחישה כל מעורבות באירוע.

נבלני הואשם על ידי שירות בתי הסוהר הפדרלי בהפרת תנאי עונש המאסר על תנאי שלו, שאותו עדיין מרצה אחרי הרשעה מ-2014, ובהתחמקות מפיקוח הרשויות ברוסיה.

השירות התייחס למאמר שפורסם במגזין הרפואי הבריטי "לנסט" על הטיפול בנבלני, שבו נאמר כי הוא שוחרר מבית חולים בברלין ב-20 בספטמבר וכי כל התסמינים נעלמו ב-12 באוקטובר.

"לכן, האדם המורשע לא ממלא את כל ההתחייבויות שהטיל עליו בית המשפט, ומתחמק מפיקוח פלילי", נכתב.

שוטרים עוצרים את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בהפגנה בבירת רוסיה, מוסקבה, 12 ביוני 2019. רויטרס
שוטרים עוצרים את נבלני בהפגנה במוסקבה, בשנה שעברה/רויטרס

נבלני מרצה עונש מאסר על תנאי של שלוש שנים וחצי, אחרי שהורשע במעילה, אולם הוא טוען שהתיק נגדו היה ממניעים פוליטיים. תקופת המבחן שלו מסתיימת ב-30 בדצמבר. לפי שירות בתי הסוהר, עונשו על התנאי עשוי להשתנות למאסר בפועל אם יוכח כי הוא הפר את ההגבלות עליו.

שירות בתי הסוהר לא הזכיר את המועד האחרון שעומד בפניו, אך נבלני פרסם צילום מסך של הודעה שנשלחה לעורך דינו, ולפיה עליו היה לשוב הבוקר לרוסיה עד השעה 09:00 ולהגיע ללשכת שירות בתי הסוהר.

הדוברת שלו, קירה ירמיש, כתבה בטוויטר כי לא ייתכן שנבלני יחזור בזמן ושהוא עדיין מחלים מההרעלה שלו. היא האשימה את שירות בתי הסוהר בכך שהוא פועל על פי פקודות הקרמלין.

"אין שום סיכוי שהוא יוכל להופיע מחר אצל המפקח הפלילי במוסקבה. אבל האם מערכת ה-FSIN פועלת לפי השכל הישר? הם קיבלו פקודה, הם ממלאים אותה", כתבה אתמול.

הקרמלין אמר כי נבלני רשאי לחזור לרוסיה בכל עת, כמו כל אזרח רוסי אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully