וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה: רעידת אדמה בעוצמה 6.3 הורגשה במדינה; 5 נהרגו, עשרות נפצעו

המרכז הסיסמוגרפי האירופי מסר כי מוקד הרעש נמצא 46 מדרום-מזרח לעיר הבירה זאגרב. נזק רב נגרם למבנים ולרכוש. בין ההרוגים - נערה מהעיירה פטרינג'ה, שספגה את הפגיעה הקשה ביותר. הרעידה הורגשה ב-12 מדינות נוספות. הממשלה פנתה לאיחוד האירופי בבקשה לסיוע

בווידאו: רעידת אדמה בעוצמה 6.3 הורגשה במרכז קרואטיה/צילום: רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה 6.3 פגעה היום (שלישי) במרכז קרואטיה וגרמה נזק רב לבתים ולמבנים. מוקד הרעש היה פטרינג'ה מדרום מזרח לבירה זאגרב. הרשויות המקומיות מסרו כי עד כה ידוע על נערה בת 12 שנהרגה ועל לפחות 20 פצועים, בהם שניים במצב קשה. בתקשורת המקומית דווח כי רעידת האדמה גרמה לקריסת של גגות, חזיתות מבנים ואפילו של כמה מבנים שהתמוטטו לחלוטין.

גורמים רשמיים מסרו כי נערה בת 12 נהרגה בפטרינג'ה, עיירה המונה כ-25 אלף תושבים, וספגה את הפגיעה הכי קשה. "מרכז פטרינג'ה כפי שהיה בעבר כבר לא קיים", דווח בערוץ הטלוויזיה הממלכתי. עוד נמסר, כי "יש פצועים ולוכדים בתוך מבנים שהתמוטטו".

ראש העיר דרינקו דומובוביץ ביכה את הנזק העצום והביע צער על הקורבנות. "העיר שלי נהרסה לחלוטין. יש לנו ילדים מתים", אמר. "זה כמו הירושימה - מחצית מהעיר כבר לא קיימת". לדבריו, העיר במצבה הנוכחי אינה ראויה יותר למחייה. "אנחנו זקוקים לעזרה", זעק.

נזק שנגרם למבנים בעיירה פטרינג'ה במרכז קרואטיה, בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 6.3 שהורגשה במדינה. 29 בנובמבר 2020. AP
"מרכז פטרינג'ה כפי שהיה בעבר כבר לא קיים". מבנים הרוסים בעיר, היום/AP

ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' ושרים נוספים הגיעו לעיירה החרבה. "הם מחפשים בין ההריסות כדי לראות אם יש שם מישהו", אמר. לדבריו, "רוב הבניינים כבר אינם שמישים."הוא הוסיף כי הצבא השמיש מתקנים שלו לאכלוס חלק מן העקורים. אחרים ישוכנו במלונות סמוכים. "איש לא יישאר בקור שבחוץ הלילה", התחייב. בינתיים, כוחות צבא נפרסו ברחבי העיר כדי לסייע במאמצי החילוץ.

ערוץ טלוויזיה המקומי תיעד בשידור חי מהעיירה חילוץ של לכודים שנלכדו במכונית לאחר שקרס עליה בניין. בתיעוד, נראים כבאים מפנים את ההריסות ולבסוף מחלצים מביניהן גבר ונער, שחולצו מהרכב והועברו לקבלת טיפול רפואי.

שר הפנים, דאבור בוזינוביץ', אמר כי קרואטיה מצפה לעזרה מהאיחוד האירופי, במסגרת מנגנון הסיוע במצבי חירום של הגוש, אותו היא הפעילה.

באיחוד האירופי הודיעו כי יסייעו ככל שיידרשו. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, צייצה בחשבון הטוויטר כי שוחחה עם פלנקוביץ 'והורתה לשליח של האיחוד לנסוע למדינה בהקדם האפשרי. "אנחנו מוכנים לסייע", כתבה.

"מוכנים לסייע" - הציוץ של נשיאת הנציבות

נזק שנגרם למבנים בעיירה פטרינג'ה במרכז קרואטיה, בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 6.3 שהורגשה במדינה. 29 בנובמבר 2020. AP
הצבא נפרס ברחבי העיר ומסייע במאמצי החילוץ. פטרינג'ה, היום/AP

הרעידה הורגשה גם בזאגרב, בה נרשמה מהומה גדולה, כשאנשים נסו מבתים ומשרדים לרחובות, חלקם נפגעו מאריחי גגות ושברי מבנים. חולים וצוותים רפואיים פונו מבית החולים בעיר, ורבים מהם נאלצו להמתין על כיסאות ברחוב, כשהם עטופים בשמיכות.

לפי סוכנות הידיעות הממלכתית של קרואטיה, הרעש הורגש הרעידה ב-12 מדינות. בגראץ, העיר השנייה בגודלה באוסטריה - כ-200 ק"מ צפונית לפטרינג'ה - תושבים דיווחו כי מבנים גבוהים בעיר התנודדו במשך כשתי דקות.

בסלובניה, סוכנות הידיעות STA הודיעה כי תחנת הכוח הגרעינית היחידה במדינה, הנמצאת במרחק של מאה ק"מ ממוקד הרעידה, הושבתה כאמצעי זהירות.

פצועים נאלצים להמתין מחוץ לבית החולים בעיר פטרינג'ה שבמרכז קרואטיה, בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 6.3 שהורגשה במדינה. 29 בנובמבר 2020. רויטרס
נאלצו להמתין על כיסאות ברחוב, עטופים בשמיכות. מטופלים שפונו מבי"ח בזאגרב, היום/רויטרס

אתמול, הורגשה באותו האזור רעידה בעוצמה 5.2, והבוקר נרשמו שם כמה רעידות משנה קטנות יותר.

ססמלולוג מקומי, קרסימיר קוק, תיאר בשיחה עם סוכנות הידיעות את רעידת האדמה כ"חזקה מאוד", יותר מזו שפגעה באביב בזאגרב ובאזורים הסמוכים. הוא הזהיר אנשים לשמור מרחק מבניינים ישנים שעלולים להיות לקרוס ולעבור לאזורים החדשים יותר של העיר, זאת בשל רעידות המשנה שעשויות להכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully