וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה: רעידת אדמה, החזקה ביותר זה 140 שנה, הכתה בזגרב

22.3.2020 / 12:24

שני נערים נפצעו אנוש וקשה ברעש, שהוביל לקריסת מבנה ולכמה שריפות בעיר. לאור מגיפת הקורונה, התושבים מקבלים הוראות סותרות - לצאת מהבתים מחשש לרעשי משנה, ולשמור מרחק

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

רעידת אדמה חזקה הכתה היום (ראשון) בסמוך לזגרב, בירת קרואטיה, ובמהלכה התמוטט מבנה מגורים. שני נערים נפצעו אנוש וקשה, והרעש גרם לפרוץ כמה שריפות ולהפסקות חשמל בחלקים מהעיר. מרכז המחקר הגרמני לגאו-מדעים מדד רעידת האדמה בעוצמה של 5.3, החזקה ביותר שפוגעת בעיר ב-140 השנים האחרונות. היא הורגשה במקומות אחרים בבלקן.

המכון הגיאולוגי בארצות הברית אמר כי הרעש היה בעוצמה של 5.4, והמרכז הסיסמולוגי של הים התיכון האירופי דיווח כי הרעש היה בעוצמה של 5.3, ואחריו הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 5.1

ראש הממשלה אנדריי פלנקוביץ' קרא לתושבים להישאר מחוץ לבתיהם בשל רעשי משנה, ובמקביל לשמור מרחק זה מזה כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. 206 חולים אובחנו במדינה עד כה, עם מקרה מוות אחד. שר הפנים דבור בוזינוביץ' אמר כי המצב מורכב בשל השילוב בין רעידת האדמה לבין מגיפת הקורונה.

זרקו רסיץ', ראש המכון לבריאות החירום של זגרב, שמשמש בית חולים לילדים, אמר כי נער בן 15 נפצע אנושות, והוא חולץ מההריסות של המבנה שקרס, ונער אחר פונה עם פציעות ראש אחרי שנפל מגג. הוא לא פירט את זהותם. במקביל, שירותי הכיבוי בעיר מסרו שהם מטפלים בכמה שריפות ומנהלים כמה מבצעי חילוץ.

רעידת אדמה בבירת קרואטיה: ילד נהרג, נזק רב למבנים. רויטרס
הצבא יעזור במאמצים. הריסות בזדרב, היום/רויטרס

פלנקוביץ' אמר כי הצבא נקרא לסייע בפינוי ההריסות. "המצב הוא מנגוד, אנחנו קוראים לאנשים להישאר בבתים כדי להימנע מהפצת נגיף הקורונה, ועכשיו אנחנו קוראים להם לצאת מהבתים שלהם", אמר ראש ממשלת קרואטיה במסיבת עיתונאים. הממשלה תכנס ישיבת חירום ואמרה כי היא תקיים מסיבת עיתונאים נוספת בשעות אחר הצהריים.

"זה נמשך יותר מעשר שניות. זה היה הכי חזק שהרגשתי אי-פעם", אמר עד ראיה אחד, שהוסיף כי הוא הרגיש כמה רעשי משנה. כתב של רויטרס שהיה בזירה ראה נזקים במגדל פעמון של אחת הכנסיות, כמה מבנים שקרסו ואנשים שנמלטו מבתיהם לרחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully