וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני פרישת מ"מ המפכ"ל ונציב שב"ס: הוועדה למינוי בכירים תתכנס לדיון

29.12.2020 / 8:07

הוועדה תדון במועמדותו של שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ופרי לנציבת שב"ס, כשעל פי ההערכות שני המינויים יאושרו. במשטרה חוששים מניסיונות להכפיש את שמו של שבתאי, מועמד השר. לוואלה! NEWS נודע כי מוטי כהן ואשר וקנין הודיעו לאוחנה שיצאו לחופשת פרישה ב-1 בינואר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

הוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי תתכנס מחר (רביעי) כדי לדון במועמדתו של קובי שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה - כך נודע לוואלה! NEWS. גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק העריכו כי ייתכן וכבר מחר תודיע הוועדה על החלטתה. כמו כן, הוועדה צפויה לאשר את מועמדותה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שב"ס.

עוד נודע כי מ"מ המפכ"ל מוטי כהן ומ"מ נציב שב"ס אשר וקנין, הודיעו לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי ב-1 בינואר יצאו לחופשת פרישה. אם הוועדה לא תאשר את מינויים של שבתאי ופרי, הארגונים שוב ימצאו עצמם עם ממלאי מקום בראשם. במקביל, לפי הערכות במשטרה, סמפכ"ל המשטרה ניצב אלון אסור ימלא את מקום המפכ"ל. לאחר אישור הוועדה, המינויים יועברו להצבעת הממשלה.

מפקד מג"ב, קובי שבתאי. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
יוכרז כמפכ"ל? שבתאי/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

ביום חמישי האחרון, התכנסה הוועדה בפעם האחרונה, והופיעו מולה השר אוחנה, ניצב שבתאי ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי כהן המליץ בפני הוועדה בחום על מועמדתו של שבתאי לתפקיד.

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק שיבח את הבחירה בפרי לנציבת שב"ס, ואמר כי "היא בחירה מצוינת של השר אוחנה, היא לא חייבת שום דבר לאף אחד בארגון ואין ספק שהיא תפיח רוח חיים חדשה בשב"ס". הוא הבהיר כי "היא לא רואה ממטר, שקרים וטיוחים לא יהיו במשמרת שלה".

"שבתאי הוא מועמד שמוסכם על כולם"

בעבר פסלה הוועדה את מועמדתו של משה צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל, לאחר שעו"ד פיני פישלר הופיע בפני הוועדה כשייצג את חושף השחיתויות רפי רותם. גורמים במשטרה הביעו חשש כי גם הפעם יצוצו בעיות לא צפויות במינוי המיוחל. גורמים במשטרה ובמערכת אכיפת החוק הביעו בימים האחרונים אי נחת מהליך מינוי המפכ"ל, ולטענתם נעשים ניסיונות להכפיש את שמו של שבתאי, מועמדו של השר אוחנה לתפקיד.

לאחר הכרזתו של אוחנה על שבתאי כמפכ"ל המיועד, החלו חלק מהניצבים המכהנים ומהניצבים בדימוס, שראו עצמם מועמדים לתפקיד, להפיץ באמצעות מקורביהם מידע מכפיש על שבתאי. "שבתאי הוא מועמד שמוסכם על כולם, ולא בכדי ההודעה של אוחנה על מינויו לתפקיד זכתה לברכות מימין ומשמאל", ציינו גורמים במשטרה.

גונדר קטי פרי, נציבת שב"ס הנבחרת. שב"ס, אתר רשמי
"שקרים וטיוחים לא יהיו במשמרת שלה". פרי/אתר רשמי, שב"ס

שבתאי התגייס לצה"ל ב-1982 והיה חלק מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, ובהמשך שירותו גם פיקד על מחלקה ופלוגה בצנחנים. ב-1991 התגייס למשמר הגבול, והיה ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה וגם פיקד עליה.

ב-1995 נקלע לעימותים קשים עם פלסטינים במחסום ארז, ופיקד על כוח שחילץ אזרח שנקלע להמון זועם. שבתאי נורה בכתפו, אך המשיך לפקד על הכוח עד לחילוץ. לאחר שפונה לבית החולים שמע כי המהומות במקום התחדשו, ומיהר לשוב לזירה על אף הפציעה. על תפקודו באירוע זה קיבל שבתאי את עיטור המופת.

ב-2004 זכה בעיטור האומץ על תפקודו באירוע חדירת מחבלים למושב גדיש שבגלבוע. שבתאי, שהיה מהראשונים שהגיעו למקום, נכנס יחד עם שני קצינים נוספים ששימשו כפיתיון כדי למשוך את אש המחבלים. באירוע נפצע בשנית מכדור שפגע בידו, אך המשיך למרות זאת בירי לעבר שני הפלסטינים. שבתאי הספיק להיפצע גם ממטען חבלה בבית לחם, אך עם זאת המשיך עדיין לשרת במשטרה, עד שב-2010 מונה למפקד מרחב שומרון.

מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. -, דוברות משטרת ישראל
יפנה את מקומו כבר ב-1 בינואר. מ"מ המפכ"ל מוטי כהן/דוברות משטרת ישראל, -

חודשים ספורים לאחר מכן מצא עצמו שבתאי באחד האירועים הקשים ביותר שחווה במהלך שירותו, הפיגוע המזעזע בבית משפחת פוגל באיתמר. "זו טראומה שאני לוקח איתי לכל החיים", סיפר שבתאי בריאיון לוואלה! NEWS. "המראות שראיתי בבית באיתמר השאירו בי צלקת, וברגע כזה אתה מבין מול מי אתה עומד. אלה היו מראות מזוויעים שאתה לא יכול אפילו לחלום עליהם".

"למרות זאת אתה חייב להמשיך לתפקד, לנהל את הכוחות, לוודא שאוספים ראיות, אבל אז אתה שוב מסתכל על הזוועה שהייתה שם בבית. עד שעצרנו את שני המחבלים אף אחד לא עצם עין", הבהיר שבתאי.

ב-2010 עבר שבתאי למשטרה הכחולה ומונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י. לאחר מכן קודם לדרגת תת-ניצב, ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז. בפברואר 2016 מונה למפקד משמר הגבול.

משטרת ישראל בירכה על הבחירה בשבתאי לתפקיד. "ההחלטה על מינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל הינה החלטה חשובה והכרחית בפרט בעת הזו, בראש ובראשונה לעתיד המשטרה וחוסנה, וכפועל יוצא גם לעתידה וחוסנה של המדינה והחברה כולה", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully