וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשע שנות מאסר נגזרו על הנהג שדרס למוות את הילד איתי מרגי ביום כיפור

עודכן לאחרונה: 29.12.2020 / 16:36

ביהמ"ש גזר את העונש על אמיר אבו לבן, בן 21 מרמלה, שהורשע בדריסה למוות של בן השמונה שרכב על אופניו בתל אביב ב-2019. הדורס היה בדרכו למכור סמים והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של המתה בקלות, סחר בסמים וצריכה עצמית. משפחת הילד: "חשים אכזבה מהענישה"

בווידאו: תשע שנות מאסר לנהג שדרס למוות את הילד איתי מרגי ביום כיפור/צילום: ניב אהרונסון

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) תשע שנות מאסר בפועל על אמיר אבו לבן, בן 21 מרמלה, שדרס את הילד איתי מרגי בן השמונה ביום הכיפורים בשנה שעברה. בנוסף, נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי. אבו לבן הורשע ביוני האחרון במסגרת הסדר טיעון בהמתה בקלות דעת, וכן בסחר בסמים ובהחזקת סם שלא לצריכה עצמית.

בנוסף לעונש המאסר, אבו לבן יפצה את משפחתו של הילד ב-250 אלף שקלים. השופט אברהם הימן אמר בהקראת גזר הדין כי "נסיבות העבירה של המתה בקלות דעת חמורות ביותר ותוצאותיה טראגיות. ילד איבד את חייו. הנאשם יצא מביתו לבצע עסקאות סמים ואף הספיק לבצע ארבע עסקאות. הנאשם יצר בנהיגתו הפרועה סיכון להיווצרות תאונה קטלנית. לא מדובר בפזיזות רגעית. הרכב הפך לפצצה מתקתקת שהתפוצצה וגרמה למותו של המנוח".

אמיר אבו לבן, דורס הילד איתי מרגי במהלך גזר דינו בבית המשפט המחוזי, ת"א 29 בדצמבר 2020. מרים אלסטר/פלאש90, פלאש 90
הודה בעבירות המיוחסות לו. אבו לבן בבית המשפט, היום/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש90

עוד הוסיף השופט הימן כי "מצאתי במקרה זה לחרוג ממנהגי ולהפנות למשפחתו של הקורבן, ילד רך בשנים. גזר הדין אין בו תרופה לכאב. ייתכן שיש לגמול העונשי נחמה פורתא למצבם. יש לקוות לכך".

בכתב האישום המתוקן הודה אבו לבן כי הגיע לגוש דן כדי למכור סם מסוג LSD וקוקאין. בדרכו לאחד מלקוחותיו נהג ברחוב דרך נמיר בתל אביב, ופגע במרגי שרכב על אופניו. מיד לאחר התאונה, בעוד מרגי נותר מדמם על הכביש, הוא יצא מהרכב והסתיר בשיחים בצד הדרך את הסמים שהיו ברשותו.

הילד שנדרס למוות בתל אביב, איתי מרגי. -, אתר רשמי
הילד איתי מרגי שנדרס למוות בשנה שעברה/אתר רשמי, -

עורכי הדין ליאור שטלצר וסתיו כהן, המייצגים את אבו לבן מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרו בתגובה כי "אמיר הביע חרטה אמיתית וכנה על התוצאה הטראגית שגרם במעשיו ואמר שעליו לקבל עונש מאסר לתקופה משמעותית כחלק מכפרה על מעשיו. יש לציין שגם שירות המבחן התרשם מלקיחת האחריות וקבע כי מדובר בבחור צעיר בלי מאפיניים ודפוסים עבריינים שניתן וצריך לשקם אותו כבר במהלך תקופת מאסרו".

"בית המשפט גזר עונש שלטעמנו חמור מהעונש ההולם הנהוג בעבירות מסוג זה בעיקר נוכח לקיחת האחריות החרטה, היעדר העבר הפלילי ונסיבות חייו. אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדינו", הוסיפו.

עו"ד חי הבר, שמייצג את משפחת מרגי, מסר בתגובה לגזר הדין: "המשפחה "המשפחה חשה באכזבה מהענישה שהושתה על הנאשם - תשע שנות מאסר בהחלט לא מעבירות את המסר שיוכל (אולי) למנוע מקרים שכאלה בעתיד. הציפייה הייתה שבית המשפט ייתן את העונש המקסימלי שקבוע בחוק או כזה שמתקרב לו. כל 'הנסיבות המקלות' אליהן התייחס בית המשפט ובגינן בחר 'להקל' בעונשו של הנאשם לדעתי היו צריכות להוביל לתוצאה אחרת וחמורה הרבה יותר. האם באמת צריך להאמין לנאשם שהוא לוקח אחריות, כאשר בעוד המנוח היה על הכביש הוא רץ להחביא את הסמים בשיחים? מי שלוקח אחריות היה מתקשר למד"א. לא ניתן לסיים בלי לומר מילה טובה לפרקליטות בכלל ולתובעת עו"ד רביד שיפמן בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully