וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 3,994 אובחנו ביממה האחרונה, 4.7% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי העלייה בתחלואה נמשכת, עם כמעט 35 אלף חולים פעילים. בבתי החולים מאושפזים 977 בני אדם, בהם 561 במצב קשה ו-136 מונשמים. אתמול נערכו 86,960 בדיקות, שהעלו את מניין הנדבקים ל-398,015. זינוק של יותר מ-60% בנדבקים בשבוע האחרון

בווידאו: פרופ' נחמן אש באום אל-פחם קורא ללכת ולהתחסן/צילום: משרד הבריאות

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 3,994 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-398,015. אתמול התבצעו כ-86,960 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 34,996. בבתי החולים מאושפזים 977 חולים, מתוכם 136 מונשמים ו-561 חולים קשה. נכון להיום, 3,203 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 3,958 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 96,590, מתוכן 4.1% היו חיוביות לנגיף. בשבוע האחרון אובחנו 28,271 בני אדם בקורונה - נתון הגבוה בכ-63% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 17,765 נדבקים בנגיף, ויותר מכפול מהנתון שנמדד לפני שבועיים.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
4.7% מהבדיקות חיוביות. ביצוע בדיקות קורונה בראשל"צ, לפני שבועיים/ראובן קסטרו

העלייה בתחלואה הובילה להטלת סגר החל ממחר בשעה 17:00, במקביל לתחילת מבצע "לתת כתף" לחיסון האוכלוסייה נגד קורונה. לפי נתוני משרד הבריאות, מתחילת המבצע בתחילת השבוע חוסנו יותר מ-210 אלף ישראלים נגד הנגיף, מתוכם כ-74 אלף ביממה האחרונה.

לפי החלטת הממשלה, הסגר יימשך לפחות שבועיים, עם אפשרות להאריך אותו בשבועיים נוספים. יחולו בו הגבלות תנועה של עד קילומטר מהבית, מקומות המסחר הלא חיוניים, הבילוי והפנאי ייסגרו, והלימודים בכיתות ה'-י' יופסקו. הקנס על הפרת מגבלת התנועה יהיה על סך 500 שקלים.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 24,277 בני אדם אובחנו - כפול מהנתון מלפני שבועיים

לכתבה המלאה

מנגד, ההגבלות שלא יכללו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט רגלית, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, ויציאה לצורך השתתפות בהלוויה, חתונה או ברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).

כמו כן, תיאסר השהייה בביתו של אדם אחר, יופסק מתווה האיים הירוקים באילת וים המלח, עסקים שאינם מקבלים קהל יפעלו במתכונת של 50%, ההתקהלות בהם תוגבל לעשרה אנשים במקום וסגור ו-20 במקום פתוח והתחבורה הציבורית תצומצם ל-50%. בנוסף, יחול איסור התקהלויות של עד 20 איש במקום פתוח ועד עשרה אנשים במקום סגור.

במהלך היום ביקרו ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש וראש מטה הקורונה בחברה הערבית איימן סיף בערים אום אל-פחם ובאקה אל-גרבייה, התרשמו מהמאמצים למניעת התפשטות התחלואה, וקראו לציבור הערבי בישראל לבוא להתחסן. במהלך הסיור נפגשו השניים עם נציגי המשטרה, פיקוד העורף והשלטון, והזהירו מפני שאננות בציבור ואי-היענות להנחיות בשל הגעת החיסונים.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש וראש מטה הקורונה במגזר הערבי איימן סיף, מבקרים בתחנת החיסון באום אל-פחם במטרה לעודד את הציבור להתחסן נגד הנגיף. 26 בדצמבר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
ממונה הקורונה מבקר בתחנת החיסון באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, משרד הבריאות

באום אל-פחם, שיבח אש את התפקוד של קופות החולים במסגרת המבצע לחיסון האוכלוסייה. "אנחנו נמצאים פה באום אל-פחם במרכז החיסונים המשותף לקופות ורואים פה את העבודה היפה שהקופות עושות כדי לחסן את כל התושבים".

בנוסף לכך, הוא עודד את תושבי העיר בקבוצת הגיל המתאימה לבוא לקבל את החיסון. "אני קורא לכל התושבים מעל גיל 60 לבוא ולהתחסן", אמר בפנייה לתושבים. "היו פה הרבה חולים, אנחנו רוצים למנוע את המשך התחלואה. בואו להתחסן פה במרכז החיסונים, זה חשוב מאוד".

מוקדם יותר, סיירו השניים בבאקה אל-גרבייה,שם קיימו פגישה עם ראש העירייה, ראאד דקה, בהשתתפות נציגים מפיקוד העורף והמשטרה, וקראו לציבור להמשיך ולשמור על הנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות הנגיף. "אסור לנו להיות שאננים ולהגיד הנה הגיעו החיסונים ועכשיו אפשר לחגוג", אמר סיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully