וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בפקיסטן הורה לשחרר את הנאשמים ברצח דניאל פרל

24.12.2020 / 16:17

הארבעה זוכו באפריל מתכנון החטיפה וההוצאה להורג של העיתונאי היהודי-אמריקני ב-2002, אך נותרו במעצר בעוד שהממשלה ערערה על ההחלטה. עם זאת, בית משפט מחוזי קבע כי יש לשחררם עד להחלטה אחרת. "החלטה מאכזבת מאוד"

פקיסטן ביטלה את עונש המוות על מתכנן רצח העיתונאי דניאל פרל/צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

בית משפט בפקיסטן הורה היום (חמישי) על שחרורם המידי של ארבעה נאשמים בחטיפה וברצח של העיתונאי האמריקני דניאל פרל ב-2002, כולל הנאשם המרכזי שנידון בעבר למוות אחרי שהורשע בתכנון הוצאתו להורג.

באפריל, אותו בית משפט - בית המשפט העליון במחוז סינד - המתיק את עונש המוות של החשוד המרכזי, אחמד עומר סעיד שייח, שנולד בבריטניה, וזיכה את השלושה הנוספים בשל מחסור בראיות נגדם.

למרות ההחלטה, הרשויות הפקיסטניות החזיקו את הארבעה במעצר בשמונת החודשים האחרונים, בשל צורכי "חוק וסדר". הממשלה והוריו של פרל ערערו על הזיכויים מאפריל בבית המשפט העליון, שעדיין דן בעתירות שלהם.

התובע הכללי של מחוז סינד, סלמאן טבליבודין, אמר לרויטרס כי ההחלטה של בית המשפט "מאכזבת מאוד". הוא הוסיף כי הממשלה המחוזית טרם החליטה אם לערער על ההחלטה.

אחמד עומר סעיד שייח', המוח מאחורי חטיפתו ורציחתו של כתב וול סטריט ג'ורנל דניאל פרל, בבית המשפט בקראצ'י, פקיסטן, מרץ 2002. AP
אחמד עומר סעיד שייח', המוח מאחורי חטיפתו ורציחתו של פרל, בביהמ"ש בקראצ'י, פקיסטן/AP

העיתונאי האמריקני היהודי, שהיה בן 38 בעת הרצח שלו, חקר את פעילות ארגוני הטרור בקראצ'י אחרי פיגועי 11 בספטמבר, והוא נחטף בינואר 2002. לאחר כמה שבועות, פורסם סרטון שתיעד את עריפת ראשו.

שייח, שנולד בבריטניה ולמד בבית הספר לכלכלה בלונדון, נעצר בהודו בשנות ה-90 בשל מעורבותו בחטיפת תיירים מערביים. הוא היה אחד משלושה אסירים ששוחרר מהכלא בהודו אחרי שחמושים חטפו מטוס הודי ב-1999 ונחתו עמו באפגניסטן. טליבאן, ששלט אז במדינה, סייע במשא ומתן בין הצדדים.

ב-2011 אמרה קבוצה של עיתונאים אמריקנים, בהם עמיתים של פרל, כי הם סבורים ששייח אכן לא היה זה שערף את ראשו. "מיזם פרל" טען שהיה זה חאלד שייח מוחמד, המואשם בתכנון פיגועי 11 בספטמבר ומוחזק במתקן הכליאה בגואנטנמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully