וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר מעריכים: עלות הסגר נאמדת בכשלושה מיליארד שקל בשבוע

אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר הבהיר כי המתווה הנוכחי של הסגר, שיחל ביום ראשון למשך שבועיים לפחות, כולל הגבלות משמעותיות על המשק. בין היתר, ייסגרו מקומות המסחר, הבילוי והפנאי, עסקים שאינם מקבלי קהל יפעלו במתכונת של 50% ומערכת החינוך תצומצם

בווידאו: נתניהו אומר שננקטו הצעדים הנכונים להתמודדות עם מוטציית הקורונה/עריכה: אסף דרורי

אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר מעריך היום (חמישי) כי עלות הסגר במתווה הנוכחי נאמדת בכשלושה מיליארד שקל לשבוע. בהתאם להחלטת הממשלה הלילה, החל מיום ראשון בשעה 17:00 יוטל סגר למשך שבועיים, עם אפשרות להארכתו כתלות ברמת התחלואה בקורונה. באגף מבהירים כי המתווה הנוכחי כולל הגבלות משמעותיות על פעילות המסחר והשירותים לצד מקומות עבודה אחרים, ומערכת החינוך.

השרים אישרו כי במהלך תקופת הסגר תוגבל התנועה למרחק של עד ק"מ ממקום המגורים ויחול איסור שהייה בביתו של אדם אחר. מקומות המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו ומתווה האיים הירוקים ייפסק. בנוגע למקומות העבודה - עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50%.

ההגבלות שיוטלו החל מיום ראשון ב-17:00 למשך שבועיים

  • הגבלת תנועה של קילומטר מהבית, למעט יציאה לחיסון
  • איסור שהייה בביתו של אדם אחר
  • הלימודים בכיתות ה'-י' ייפסקו
  • הלימודים בגיל הרך ובכיתות א'-ד' וי"א-י"ב יתקיימו בין 13:00-08:00
  • סגירת מקומות המסחר, הבילוי והפנאי
  • הפסקת מתווה האיים הירוקים
  • עבודה במתכונת של 50% בעסקים שאינם מקבלים קהל
  • הגבלת התקהלויות של עשרה אנשים במקום סגור ו-20 במקום פתוח
  • צמצום התחבורה הציבורית ל-50%

עוד בוואלה!

קבינט הקורונה זגזג, תכנית הרמזור התפוגגה: כך הגיעה ישראל לסגר שלישי

לכתבה המלאה
פתיחת קניון עופר פתח תקווה, 22 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הגבלות משמעותיות על המסחר. קניון עופר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מערכת החינוך, לה השפעות מהותיות על עבודת המשק, תצומצם אף היא. בזמן הסגר הלימודים בגיל הרך ובכיתות א'-ד' וי"א-י"ב יתקיימו בין השעות 13:00-08:00. כמו כן, הצהרונים ייסגרו והלימודים בכיתות ה'-י' ייפסקו.

ההחלטה לקצר את יום הלימודים עוררה ביקורת בקרב הורים רבים. במשרד הבריאות לא הסבירו את ההחלטה להגביל את שעות הלימוד, שגוזרת חוסר יכולת של הורים לילדים קטנים לצאת לעבודה. ממונה הקורונה נחמן אש אמר בריאיון ל"חדשות הבוקר" כי משרד הבריאות דרש לסגור לגמרי את מערכת החינוך נוכח העלייה בתחלואה, אך הוחלט על פתרון ביניים כדי "למזער את הנזק", בעיקר לגיל הרך.

פתיחת גני ילדים עם כניסת ההקלות בסגר לתוקף, 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
המתווה יקשה על ההורים לצאת ולעבוד. פתיחת גן ילדים בתקופת הקורונה/ראובן קסטרו

שר הביטחון בני גנץ הביע התנגדות להחלטה, על אף שהוא היה שותף בקבלתה אתמול בישיבת הממשלה. "השארנו חלק ממערכת החינוך פתוח בסגר ונאפשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל לפעול - זהו הדבר ההגיוני וזה גם מה שהיה צריך לעשות בסגר הקודם", טען. "בנושא שעות פתיחת מערכת החינוך, מדובר בהחלטה שגויה ואני פועל ברגעים אלו בכדי לתקן אותה".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע (כחול לבן), יצא גם הוא נגד מתווה הסגר. "הפקרת ילדי ה'-י' בבית, לאחר כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק, ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל-13:00 מנוגדות לעמדתי, להיגיון ולצרכי השטח. אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם".

יו"ר נעמת חגית פאר, שעומדת בראש הארגון הגדול ביותר של מעונות היום המפוקחים לגיל הרך, העבירה ביקורת על החלטת הממשלה. "מדובר בהחלטה הזויה שאין בה שום היגיון בריאותי. כנראה שלשרים יש מידע לפיו הקורונה הולכת לישון בצהריים, אשמח שישתפו את הציבור במידע הזה אם כך", מסרה. "מאות אלפי הורים לא יוכלו להתפרנס ולעבוד, גם לא מרחוק, כאשר הם צריכים לאסוף בחזרה את הילדים מהמעונות שעות בודדות לאחר הגעתם. שלא לדבר על הפעוטות עצמם שזקוקים לשגרה חינוכית בשנים הקריטיות ביותר להתפתחותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully