וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שגית אפיק נבחרה ליועצת המשפטית הבאה של הכנסת

22.12.2020 / 22:49

יו"ר הכנסת פנה במכתב ליו"ר ועדת הכנסת בבקשה לכנס את הוועדה ולאשר את החלטתו. שגית הייתה אחת מבין 4 מועמדים שעליהם המליצה ועדת האיתור, והיא גברה על המשנה ליועמ"ש רז נזרי ויועמ"ש ועדת חוקה גור בליי. "נכון יהיה שלכנסת יהיה יועמ"ש קבוע בתקופה רגישה זו"

בווידאו: עימות בין שר המשפטים ליו"ר הכנסת/צילום: ערוץ כנסת

יו"ר הכנסת יריב לוין בחר בעו"ד שגית אפיק ליועצת המשפטית הבאה של הכנסת - כך הודיע הערב (שלישי) לוין. המהלך טעון עוד את אישור ועדת הכנסת, שם לכאורה יש להמלצה זו רוב. שגית הייתה אחת מבין ארבעה מועמדים שעליהם המליצה ועדת האיתור, והיא גברה בין היתר על המשנה ליועמ"ש רז נזרי והיועמ"ש של ועדת חוקה עו"ד גור בליי.

לוין פנה הערב במכתב ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג, בבקשה לכנס את הוועדה על מנת לאשר את החלטתו. בפנייתו ציין יו"ר הכנסת כי "מאחר שאנו נמצאים במעבר של הכנסת לפגרת בחירות, סברתי שנכון יהיה להשלים את הליך הבחירה באופן שלכנסת יהיה יועץ משפטי קבוע בתקופה רגישה זו של בחירות".

הוא הדגיש כי "בד בבד, סברתי שראוי כי השלמת הליך המינוי תעשה בהסכמה רחבה. לפיכך, פניתי לחבר הכנסת מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה ולחבר הכנסת מאיר כהן, מרכז האופוזיציה, שאישרו בפניי את הסכמתם לעניין השלמת ההליך כעת וללא דיחוי".

שגית אפיק, שמסתמן כי תמונה ליועצת המשפטית של הכנסת. 22 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
המינוי שלה טעון עוד את אישור ועדת הכנסת. עו"ד שגית אפיק/אתר רשמי, -

לוין שוחח הערב עם אפיק והודיע לה על בחירתו, אמר לה כי הוא סמוך ובטוח ביכולתה למלא את תפקיד היועצת המשפטית ולהוביל את המחלקה המשפטית של הכנסת באופן מקצועי, תוך שמירה על מעמד הכנסת ומתן שירות מקצועי לכלל חברי הכנסת.

אפיק כיהנה במשך שנים ארוכות כיועצת המשפטית של ועדת הכספים בכנסת, והיא הייתה המועמדת העדיפה על לוין, וכן גם על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגלל שהיא אינה נחשבת לעומתית כלפי חברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully