וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש ניזרי ויועצי ועדות: המועמדים לתפקיד יועמ"ש הכנסת

6.12.2020 / 15:14

ועדת האיתור לתפקיד יועמ"ש הכנסת המליצה על המשנה ליועמ"ש נזרי, היועצת המשפטית של ועדת כספים שגית אפיק, היועץ המשפטי של ועדת החוקה גור בליי ועו"ד ברוך לוברט כמועמדים הסופיים לתפקיד. ההכרעה תעבור ליו"ר הכנסת יריב לוין

בווידאו: אדלשטיין מותח ביקורת על החלטת יועמ"ש הכנסת לדון בחסינות נתניהו/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ועדת האיתור לתפקיד יועמ"ש הכנסת המליצה היום (ראשון) על המשנה ליועמ"ש רז נזרי, היועצת המשפטית של ועדת כספים שגית אפיק, היועץ המשפטי של ועדת החוקה גור בליי ועו"ד ברוך לוברט כמועמדים הסופיים לתפקיד. ההכרעה תעבור כעת ליו"ר הכנסת יריב לוין. גורמים בכנסת אמרו כי ייתכן והליך הבחירה ייתקע בשל פיזורה האופציונלי של הכנסת ה-23, והליכה לבחירות.

החוק קובע כי יו"ר הכנסת ממנה את יועמ"ש הכנסת, באישור ועדת הכנסת, מבין המועמדים שעליהם המליצה הוועדה. חברי הוועדה בחנו בשבועיים האחרונים את כשירותם והתאמתם של 13 מועמדים שהתמודדו לתפקיד, ועליה היה להמליץ על שניים עד ארבעה מהם, תוך ציון מספר חברי הוועדה שתמכו במועמדותו של כל אחד מהם. המועמד שייבחר לתפקיד צריך לקבל תמיכה של לפחות ארבעה חברי ועדה, מתוך שבעה.

רז נזרי, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
יתכן והליך הבחירה ייתקע בשל הליכה לבחירות. זרי/אתר רשמי, ליאב פלד

בראש ועדת האיתור עומד השופט בדימוס אשר גרוניס, לשעבר נשיא בית המשפט העליון. החברים בה הם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציג לשכת עורכי הדין עו"ד מימון טולדנו שהתמודד בפריימריז בליכוד, נציג הפקולטות למשפטים פרופ' מוחמד וותאד, דיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת, וכן יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, עופר שלח (יש עתיד), ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גיזנבורג (כחול לבן).

עו"ד שגית אפיק, מיכל רוזנבוים 
וחבר הכנסת, משה גפני. דוברות הכנסת, אתר רשמי
עו"ד אפיק לצד ח"כ גפני/אתר רשמי, דוברות הכנסת

אפיק היא גם ממלאת מקום יועמ"ש הכנסת בחודשים האחרונים, והיא בעלת סיכויים גבוהים יותר משאר המועמדים. יו"ר הכנסת לוין, שההכרעה עוברת לידיו, ידוע בשאיפתו להגברת המשילות והעצמת כוחו של הדרג הפוליטי לצד צמצום כוחה של מערכת המשפט, ולכן הסיכוי הוא כי יבחר במועמד שלא יהיה לעומתי כלפי הפוליטיקאים.

היועמ"ש לכנסת הקודם, עו"ד איל ינון, סיים את תפקידו בתחילת השנה. לפי החוק, הליך מינוי יועץ משפטי קבוע לכנסת היה אמור להתחיל בתוך 45 ימים מהיום שבו התפנה מקומו של ינון, מועד שחלף לפני כמה חודשים. העיכוב היה בין היתר בשל הבחירות וחוסר הוודאות הפוליטית סביב הקמת הממשלה. בינתיים, החליט יו"ר הכנסת לוין כי שגית אפיק תהיה מ"מ בתפקיד, החלטה שהוארכה לפחות פעם אחת. כהונת יועמ"ש כנסת קצובה לחמש שנים, אך ליו"ר הכנסת אפשרות להאריך את כהונתו בסיומה לחמש שנים נוספות.

גור בליי. עדינה ולמן - דוברות הכנסת, אתר רשמי
העיכוב היה בין היתר בשל חוסר הוודאות סביב הקמת ממשלה. בליי/אתר רשמי, עדינה ולמן - דוברות הכנסת
ברוך לוברט. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אתר רשמי
לוברט/אתר רשמי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

שאר המועמדים שלא קיבלו את המלצת וועדת האיתור הם ישגב נקדימון, עו"ד פרטי שמכהן גם כיועץ המשפטי של חברת החדשות בערוץ 12; גיא בוסי, עו"ד פרטי ולשעבר היועץ המשפטי של יש עתיד; ימית קליין, היועצת המשפטית של עיריית חיפה; ד"ר אורי אהרונסון; פרופ' אברהם בל; עו"ד מיכאל בלום; עו"ד ליאור דהאן; עו"ד ערן יוסף ועו"ד אלדר דוכן, סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד האוצר לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully