וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלאת המקום והמשנה למנדלבליט: רשימת המועמדים ליועמ"ש הכנסת נחשפת

עודכן לאחרונה: 19.11.2020 / 13:17

רשימת 13 המתמודדים לתפקיד הבכיר נסגרה, וועדת האיתור תבחן את התאמתם. בין המועמדים המרכזיים, שנחשפו קודם לכן בוואלה! NEWS, נמצאים המשנה ליועמ"ש רז נזרי וממלאת המקום הנוכחית שגית אפיק. לצדם מתמודדים יועצים לוועדת החוקה ולעיריית חיפה

בווידאו: המשנה ליועמ"ש במתקפה חריפה על המנהיגים בישראל/מערכת וואלה! NEWS

ועדת האיתור פרסמה הערב (רביעי) את רשימת 13 המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת, והקרב על זהותו של היועץ הבא מתחיל. בימים הקרובים הוועדה צפויה לבחון אם כל מי שהגישו מועמדותם עומדים בתנאי הסף. טרם סגירת הרשימה הסופית, שמותיהם של שישה מהמתמודדים נחשפו בוואלה! NEWS.

השישה הם רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה; שגית אפיק, מ"מ היועץ המשפטי של הכנסת והיועצת המשפטית של ועדת הכספים; גור בליי, היועץ המשפטי של ועדת החוקה; ישגב נקדימון, עו"ד פרטי שמכהן גם כיועץ המשפטי של חברת החדשות בערוץ 12; גיא בוסי, עו"ד פרטי ולשעבר היועץ המשפטי של יש עתיד; וימית קליין, היועצת המשפטית של עיריית חיפה.

לאחר מכן, הודיע דובר הכנסת כי ד"ר אורי אהרונסון, פרופ' אברהם בל, עו"ד מיכאל בלום, עו"ד ליאור דהאן ועו"ד ערן יוסף נמצאים גם הם ברשימה, וכן עו"ד ברוך לוברט, היועץ המשפטי של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ועו"ד אלדר דוכן, סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד האוצר לשעבר.

רז נזרי, משנה היועמ"ש. ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
מועמד בכיר לתפקיד. נזרי/נועם מושקוביץ
עו"ד שגית אפיק. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ממלאת המקום הנוכחית, שגית אפיק/אתר רשמי, דוברות הכנסת

רשימת המועמדים המלאה

  • אורי אהרונסון
  • שגית אפיק
  • גיא בוסי
  • אברהם בל
  • מיכאל בלום
  • גור בליי
  • ליאור דהאן
  • אלדר דוכן
  • ערן יוסף
  • ברוך לוברט
  • רז נזרי
  • ישגב נקדימון
  • ימית קליין

גורמים בכנסת העריכו כי הקרב האמיתי על התפקיד יהיה בין מ"מ היועץ המשפטי לכנסת אפיק לבין המשנה ליועמ"ש נזרי, אך לא שללו אפשרות כי לבסוף עשוי מועמד אחר לזכות במינוי. מי שיכריע את זהותו של היועץ המשפטי הבא לחמש השנים הקרובות הוא יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד.

אולם כוחו של לוין מוגבל, והוא יצטרך לבחור מבין 2-4 מועמדים שיוגשו לו על ידי ועדת איתור שהרכבה קבוע בחוק. כל מועמד חייב לזכות בתמיכה של לפחות ארבעה מחברי הוועדה כדי להיכנס לרשימה הסופית. לוין ידוע בשאיפתו להגברת המשילות והעצמת כוחו של הדרג הפוליטי לצד צמצום כוחה של מערכת המשפט, ולכן הסיכוי הוא כי יבחר במועמד שלא יהיה לעומתי כלפי הפוליטיקאים.

ימית קליין. ראובן כהן, עיריית חיפה, אתר רשמי
היועץ המשפטית לעיריית חיפה ימית קליין/אתר רשמי, ראובן כהן, עיריית חיפה
גור בליי. עדינה ולמן - דוברות הכנסת, אתר רשמי
שישה מועמדים לפחות. בליי/אתר רשמי, עדינה ולמן - דוברות הכנסת

בראש ועדת האיתור שאותה ניסה לוין לשנות כדי להגדיל את כוחם של חברי הכנסת עומד השופט בדימוס אשר גרוניס, לשעבר נשיא בית המשפט העליון.

החברים בה הם נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציג לשכת עורכי הדין עו"ד מימון טולדנו שהתמודד בפריימריז בליכוד, נציג הפקולטות למשפטים פרופ' מוחמד וותאד, דיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת, וכן יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, עופר שלח (יש עתיד), ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גיזנבורג (כחול לבן).

ישגב נקדימון. נמרוד סונדרס
עמידתם של המועמדים בתנאי הסף תיבחן בימים הקרובים. עו"ד ישגב נקדימון/נמרוד סונדרס
עו''ד גיא בוסי. -, אתר רשמי
היועץ המשפטי ליש עתיד לשעבר, עו"ד גיא בוסי/אתר רשמי, -

היועמ"ש לכנסת הקודם, עו"ד איל ינון, סיים את תפקידו בתחילת השנה. לפי החוק, הליך מינוי יועץ משפטי קבוע לכנסת היה אמור להתחיל בתוך 45 ימים מהיום שבו התפנה מקומו של ינון, מועד שחלף לפני מספר חודשים. העיכוב היה בין היתר בשל הבחירות וחוסר הוודאות הפוליטית סביב הקמת הממשלה. בינתיים, החליט יו"ר הכנסת לוין כי שגית אפיק תהיה מ"מ בתפקיד, החלטה שהוארכה לפחות פעם אחת. כהונת יועמ"ש כנסת קצובה לחמש שנים, אך ליו"ר הכנסת אפשרות להאריך את כהונתו בסיומה לחמש שנים נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully