וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פיזור הכנסת: הנקמה של הליכוד בגדעון סער

22.12.2020 / 20:06

ח"כ קרעי הגיש הסתייגויות להצעת החוק של ועדת הבחירות המרכזית, לפיהן כל ח"כ שיוצא ממפלגה קיימת ונכנס לסיעה חדשה בכנסת הבאה, ייקח איתו את החוב היחסי מהמפלגה שעזב. בנוסף, ביקש לשנות את חישוב מימון המפלגות. עם זאת, המהלך בכנסת לא צלח

בווידאו: החוק לדחיית מועד פיזור הכנסת נפל/צילום: ערוץ הכנסת, רויטרס

רגע לפני פיזור הכנסת ה-23, בליכוד ניסו להוביל מהלך לקיצוץ במימון הבחירות של מפלגתו החדשה של גדעון סער, אך נכשלו בהעברת המהלך בכנסת. ח"כ שלמה קרעי, בתמיכת ימינה וכחול לבן, הגיש הסתייגויות להצעות החוק של ועדת הבחירות המרכזית, לפיהן כל ח"כ שיוצא ממפלגה קיימת ונכנס לסיעה חדשה בכנסת הבאה, ייקח איתו את החוב היחסי מאותה מפלגה שעזב, מתוך סכום הלוואה שלקחה המפלגה.

בנוסף, קרעי ביקש לשנות את חישוב מימון המפלגות כך שהמימון של מפלגה חדשה שיש בה ח"כים מהכנסת ייחתך בחצי. יועמ"ש הוועדה, עו"ד גור בליי, אמר כי ההסתייגויות "מעוררות בעיות קשות במישור החוקתי". עו"ד חנוך, בא כוחה של מפלגת "תקווה חדשה" אמר כי ההסתייגויות הן "ניסיון להטיל אימה באופן אישי".

הצהרה לתקשורת | גדעון סער בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם, ירושלים 16 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"ניסיון להטיל אימה באופן אישי". גדעון סער/פלאש 90, יונתן זינדל

לעומתם, יוזם ההצעה, ח"כ קרעי טען כי "לא ייתכן שילכו ח"כים מכנסת יוצאת, יקימו מפלגה חדשה, ואז מבחינת מימון הבחירות שלהם יקבע כאילו הם מפלגה חדשה, בלי להתחשב בזה שהם באו מהכנסת היוצאת". הוא הוסיף כי "ההסתייגות מחייבת התייחסות לסיעה מעורבת שבתוכה יש מעל 15% פליטים וח"כים ממפלגות אחרות, כאילו היא סיעה בכנסת היוצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully