וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס הנערה באשקלון: הוארך בשבוע מעצר חמשת הצעירים

עודכן לאחרונה: 22.12.2020 / 15:35

בין החשודים שמעצרם הוארך - בן זוגה בן ה-20 מאשדוד של בת ה-17, שלפי פרטי החקירה נחשב לחשוד מרכזי. הוא אינו חשוד באונס, אך כזה שהוביל ויזם את האירועים, ושידל את חברתו לקיים יחסי מין עם חבריו ללא הסכמתה

בווידאו: משפט האונס הקבוצתי באילת/עריכה: ניר חן

בית משפט השלום באשקלון האריך היום (שלישי) בשבוע את מעצרם של חמשת הצעירים החשודים במעורבות באונס נערה בת 17 בדירה באשקלון. בין החשודים, צעיר בן 20 מאשדוד, החשוד כי שידל את חברתו בת ה-17 לקיים יחסי מין עם חבריו. על פי החשד, למרות שהצעיר לא חשוד באונס עצמו, הוא מעורב כחשוד מרכזי באירוע.

בהחלטתה, קבעה השופטת דורית בנדר כי החשוד היה "המנוע שמאחורי מסכת העבירות". השופטת הוסיפה כי "הוא התחיל והוביל את האירוע, נתן הוראות, וחלקו היה דומיננטי. הקטינה הייתה בת זוגו והוא עשה בה כשלו והעביר אותה מיד ליד, ללא הסכמתה". לטענת המשטרה, באירוע האונס, שחלקו צולם, היו מעורבים סמים ואלכוהול, והצעיר ניסה להסתיר חלק מהראיות.

בית משפט השלום באשקלון, דצמבר 2016. בני בן סימון
"המנוע שמאחורי מסכת העבירות", בית משפט השלום באשקלון/בני בן סימון

אתמול עצרה המשטרה חמישה צעירים בשנות ה-20 לחייהם בחשד למעורבות במעשה. זאת אחרי שהנערה החליטה להגיש השבוע תלונה במשטרה על האירועים שקרו לפני כחצי שנה, וסיפרה לחוקרות על עבירות מין חמורות שחוותה, לפי החשד על ידי הצעירים.

בעקבות תלונתה, במרחב לכיש של מחוז דרום הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד, שהוביל לחקירת הצעירים - תושבי צפון ומרכז הארץ - בתחנת אשקלון. מהחקירה הראשונית עולה כי אחד מהם כבר מרצה עונש מאסר בגין עבירה אחרת.

מחסום בכניסה לחוף ים תל ברוך תל אביב בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
חמישה מעורבים בחשד לאונס. ניידת משטרה/ראובן קסטרו

המקרה מגיע כמה חודשים לאחר פרשת האונס הקבוצתי במלון הים האדום באילת, שעוררה מחאה ברחבי הארץ. במסגרת הפרשה הוגש כתב אישום נגד 11 מעורבים, בהם שלושה בגירים ושמונה נערים, המייחס לארבעה מהם - איליזיר מאירוב בן ה-27, איסי רפאילוב בן ה-28 ושני אחים תאומים בני 17 מהדרום - עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות. היתר מואשמים בסיוע לאינוס ובמעשים מגונים.

בתחילת החודש מסרה הנערה בת ה-16 את עדותה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כחלק משלב ההוכחות. מכתב האישום עולה כי הארבעה ניצלו את העובדה שהיא שתתה כמות גדולה של אלכוהול, ויתר הנאשמים - אושר שלמה בן ה-19 ממושב נוגה ושישה נערים נוספים - ביצעו כל אחד לפי חלקו עבירות של סיוע לאונס, מעשים מגונים ואי-מניעת פשע.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully