וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת מישראל וארה"ב המריאה למרוקו; קושנר: "נחתום על שורה של הסכמים"

טיסה ישירה של אל על 555 יצאה לרבאט בראשות יועצו הבכיר של טראמפ וראש המל"ל בן שבת. קושנר לקראת ההמראה: "זו חזרה למצב נורמלי שבו יהודים ומוסלמים חיים ביחד"

משלחת ישראל בראשות ראש המלל יוצאת לראשונה למרוקו/לע"מ, ברק רביד

משלחת אמריקנית-ישראלית בכירה המריאה היום (שלישי) למרוקו, כדי להתחיל במגעים על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. המשלחת יצאה לרבאט הבירה בטיסה ישירה מנמל התעופה בן גוריון. בראש המשלחת עומדים יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת.

קושנר אמר בטקס בנתב"ג לפני ההמראה כי "אנחנו רואים עכשיו חזרה למצב נורמלי שבו יהודים ומוסלמים חיים ביחד. רוצים לחתום על שורה של הסכמים היום כדי להשיג שלום חם בין ישראל למרוקו".

המראת המשלחת הישראלית בראשות מאיר בן שבת עם ג'ראד קושנר לרבאט, מרוקו, 22 בדצמבר 2020. עמוס בן גרשום\ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
המראת המשלחת הישראלית בראשות מאיר בן שבת עם ג'ראד קושנר למרוקו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום\ לע"מ

רגע לפני שהמריאה טיסת אל על 555 לרבאט, אמר קושנר כי הוא מקווה שהטיסה למרוקו תיצור את אותו מומנטום שקיבל תהליך הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות. "בנסיעה הראשונה של הנשיא טראמפ לסעודיה וישראל רצינו לטוס ישירות מריאד לנתבג", הוסיף יועצו של טראמפ, "עבדנו קשה להשיג אישור לטיסה הישירה והיום הדברים נראים אחרת לגמרי".

המשלחת כוללת בנוסף את שליח הבית הלבן, אבי ברקוביץ', ואת ראש סוכנות השקעות החוץ של הבית הלבן, אדם בואלר. אחד מראשי המשלחת, ראש המועצה לבטחון לאומי מאיר בן שבת אמר לפני ההמראה כי "כוונתנו היא לפרוט לסיכומים מעשיים את ההישג המדיני. נדון בקשרי תעופה, חקלאות כלכלה ומים. ההיסטוריה נכתבת לנגד עינינו".

המראת המשלחת הישראלית בראשות מאיר בן שבת עם ג'ראד קושנר לרבאט, מרוקו, 22 בדצמבר 2020. סיון פרג', אתר רשמי
טיסה 555 לרבאט, מטוס אל על בנתב"ג, היום/אתר רשמי, סיון פרג'

לפני כשבועיים הודיעו מרוקו וישראל על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים, אחרי שארצות הברית הכירה בסהרה המערבית, שהשליטה עליה שנויה במחלוקת, כחלק ממרוקו. מדובר במדינה הערבית הרביעית שמקדמת נורמליזציה עם ישראל בתיווך ממשל טראמפ בארבעת החודשים האחרונים, אחרי איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודאן.

מעבר לכך, מקורות המעורים בנושא מסרו כי ממשל טראמפ מקדם עסקה למכירת ארבעה מל"טים מתקדמים המשמשים לסיור ואיסוף מודיעין למרוקו. בכיר אמריקני שמעורה בפרטים אמר כי מדובר בעסקה שנדונה כבר חודשים ולא קשורה להודעה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו. לפי הגורם, "כלל לא בטוח שנצליח לאשר אותה בקונגרס לפני היציאה לפגרה בעוד כמה ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully