וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ישראלית-אמריקנית תצא בשבוע הבא למרוקו כדי לקדם את חידוש היחסים

15.12.2020 / 17:30

בכירים בממשל טראמפ מסרו לוואלה! NEWS כי המשלחת הבכירה תגיע לרבאט בטיסה ישירה מישראל. בראש המשלחת יעמדו ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, וישתתפו בה גם שליח הבית הלבן אבי ברקוביץ' וראש סוכנות השקעות החוץ של הבית הלבן אדם בואלר

בווידאו: נתניהו מצהיר שההסכם עם מרוקו הוא "אור גדול לישראל לכבוד החנוכה"/צילום: לע"מ

משלחת אמריקנית-ישראלית בכירה תצא ביום שלישי הבא למרוקו, כדי להתחיל במגעים על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למרוקו - כך אמרו היום (שלישי) בכירים בממשל טראמפ לוואלה! NEWS. המשלחת תגיע לרבאט בטיסה ישירה מישראל.

בראש המשלחת יעמדו יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת. המשלחת תכלול גם את שליח הבית הלבן אבי ברקוביץ' ואת ראש סוכנות השקעות החוץ של הבית הלבן אדם בואלר.

קושנר וצוותו יגיעו לישראל ביום שני ויקיימו פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. למחרת ימריאו בטיסה מספר 212 לרבאט - הטיסה הישירה ראשונה של חברת תעופה ישראלית למרוקו.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת וג'ארד קושנר נוחתים טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
יובילו גם את המשלחת למרוקו. בן שבת וקושנר נוחתים באבו דאבי, באוגוסט/רויטרס, .

בשבוע שעבר הודיעו מרוקו וישראל על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים, אחרי שארצות הברית הכירה בסהרה המערבית, שהשליטה עליה שנויה במחלוקת, כחלק ממרוקו. מדובר במדינה הערבית הרביעית שמקדמת נורמליזציה עם ישראל בתיווך ממשל טראמפ בארבעת החודשים האחרונים, אחרי איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודאן.

מעבר לכך, מקורות המעורים בנושא מסרו כי ממשל טראמפ מקדם עסקה למכירת ארבעה מל"טים מתקדמים המשמשים לסיור ואיסוף מודיעין למרוקו. בכיר אמריקני שמעורה בפרטים אמר כי מדובר בעסקה שנדונה כבר חודשים ולא קשורה להודעה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו. לפי הגורם, "כלל לא בטוח שנצליח לאשר אותה בקונגרס לפני היציאה לפגרה בעוד כמה ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully