וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל טראמפ הודיע לקונגרס על כוונתו למכור נשק מתקדם למרוקו

12.12.2020 / 0:13

גורמים המעורים בפרטי ההודעה מסרו לרויטרס כי העסקה כוללת 4 מל"טים עם מערכות ירי וניווט משוכללות בשווי מיליארד דולר. בוואלה! NEWS דווח בחמישי כי ארה"ב מקדמת מכירת מל"טים המשמשים לסיור ואיסוף מודיעין לרבאט, אך בכיר אמריקני הכחיש קשר לנורמליזציה עם ישראל

בווידאו: אזרבייג'ן חגגה את הניצחון על ארמניה/צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הודיע לקונגרס על כוונתו לקדם עסקה למכירת נשק מתקדם למרוקו - כך מסרו הלילה (שבת) גורמים המעורים בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, שווי העסקה המסתמנת הוא כמיליארד דולרים. הדיווח מגיע ברקע הכרזת הבית הלבן בחמישי על נרמול היחסים בין ישראל למרוקו, וההכרה של ממשל טראמפ בריבונות מרוקו בסהרה המערבית.

עוד נמסר, כי במסגרת העסקה תמכור וושינגטון לרבאט ארבעה מל"טים מדגם MQ-9B SeaGuardian, מתוצרת ג'נרל אטומיקס, הכוללים מערכות ירי וניווט מתקדמות המיוצרות בידי לוקהיד מרטין, ריית'און ובואינג.

MQ-9B Sea Guardian drones. -, AP
ברקע נרמול היחסים. מל"ט מדגם MQ-9B SeaGuardian/AP, -

בוואלה! NEWS דווח בחמישי על עסקה מסתמנת בין ארצות הברית למרוקו, במסגרתה יימכרו ארבעה מל"טים מתקדמים מדגם זה, אך בכיר אמריקני שמעורה בפרטים אמר אז כי הנושא על הפרק כבר חודשים והעסקה לא קשורה להודעה על הנורמליזציה בין ירושלים לרבאט.

"כלל לא בטוח שנצליח לאשר אותה בקונגרס לפני היציאה לפגרה בעוד כמה ימים", אמר הבכיר.

למרות שמחלקת המדינה אישרה את מכירת המל"טים, לא ברור אם התקבל אישור להעביר כלי טיס בלתי מאוישים חמושים למרוקו. כעת, לאחר שהממשל הודיע על העסקה, הצעתו עשויה להתקבל או שחברי הקונגרס יכולים לדחות אותה, אך לפי הגורם המעורה בפרטים הדבר נמצא בסבירות נמוכה.

עיקרי ההסכמות בין ישראל ומרוקו

  • חידוש היחסים הדיפלומטיים במלואם
  • פתיחת נציגויות בתל אביב וברבאט
  • טיסות ישירות בין המדינות ומעבר מטוסים ישראלים במרחב האווירי של מרוקו
  • קידום היחסים הכלכליים

בחמישי, הודיעה מרוקו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, אחרי שארצות הברית הכירה בסהרה המערבית, שהשליטה עליה שנויה במחלוקת, כחלק ממרוקו. היא המדינה הערבית הרביעית שמקדמת נורמליזציה עם ישראל בתיווך ממשל טראמפ בארבעת החודשים האחרונים, אחרי איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully