וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אישר חסינות לסודאן מפני תביעות עתידיות בארה"ב

22.12.2020 / 9:15

הנשיא היוצא קבע כי המדינה לא תהיה חשופה לתביעות של קורבנות פיגועים, למעט פיגועי ה-11 בספטמבר. הצעד מגיע בהמשך להוצאתה של סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור, ולאחר שאיימו בפגיעה בנורמליזציה עם ישראל, מה שהוביל ללחץ ישראלי על האמריקנים לחתום על החוק

בווידאו: מפגינים בסודאן מוחים על נרמול היחסים עם ישראל/מערכת וואלה! NEWS

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ חתם הלילה (שלישי) על חוק שמעניק לסודאן חסינות מפני תביעות עתידיות של קורבנות הפיגועים נגד שגרירויות ארצות הברית במזרח אפריקה ב-1998. הסודאנים קיבלו את החסינות כחלק מההסכם במסגרתו הם הוצאו מהרשימה השחורה של משרד החוץ האמריקני של המדינות הנותנות חסות לטרור.

בשבועות האחרונים התקיימו מגעים דיפלומטיים ופוליטיים אינטנסיביים במטרה להעביר את החוק, כולל מצד ישראל, לאחר שהסודאנים איימו כי הנורמליזציה עם ישראל עלולה להיפגע אם לא יקבלו חסינות. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ישראל פעלה מול סנאטורים דמוקרטים ורפובליקנים, כדי לשכנע אותם להעניק לסודאן חסינות. עם זאת, המחלוקות בנושא נמשכו עד לימים האחרונים, והפשרה שהושגה תאפשר כעת את המשך תהליך הנורמליזציה בין ישראל לסודאן כמתוכנן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכריז על נרמול היחסים בין ישראל לסודאן בשיחת טלפון, 23 באוקטובר 2020. AP
טראמפ בבית הלבן מכריז על הנורמליזציה בשיחה עם נתניהו וראש ממשלת סודן חמדוכ, אוקטובר/AP

הסודאנים דרשו חסינות גורפת מתביעות, אולם קבוצת סנאטורים דמוקרטים סירבה להעניק להם חסינות מפני תביעות של קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר. לבסוף הגיע הבית הלבן לנוסחת פשרה, במסגרתה הסודאנים יקבלו חסינות מתביעות, למעט לגבי פיגועי ה-11 בספטמבר, וכפיצוי יזכו לכ-700 מיליון דולר סיוע כלכלי ישיר מארה"ב ולמעלה מ-200 מיליון דולר כהלוואות אמריקניות לסודאן. משפחות קורבנות פיגועי 1998 קיבלו מהממשל האמריקני קרן פיצויים בסך 150 מיליון דולר, בתמורה לביטול האפשרות שלהם לתבוע את סודאן.

ממשלת סודאן, הסנאטורים הדמוקרטים ומשפחות קורבנות הפיגועים הסכימו לפשרה והיא הוכנסה אל תוך חוק "האומניבוס" שעבר בקונגרס האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully