וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: חיילים שהשתחררו ב-2020 יקבלו מענקים לסיוע במשבר הקורונה

21.12.2020 / 21:49

הצעת החוק שיזמו כץ, גנץ וביטון עברה בקריאה שנייה ושלישית במליאה, ברוב של 45 תומכים וללא מתנגדים. לחיילים יועבר מענק שישתנה בהתאם למצבם הכלכלי ולאורך שירותם הצבאי ויגיע עד 4,500 שקלים. גם מסיימי השירות הלאומי שהיו נשואים או הוגדרו בודדים יהיו זכאים

בווידאו: יאיר מוחמד דואהדי מלוד שבחר להתגייס/צילום: יואב איתיאל

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לסיוע לחיילים המשתחררים ב-2020, בעקבות משבר הקורונה. לפי הצעת החוק לקליטת חיילים משוחררים, החיילים יהיו זכאים למענק חד-פעמי מאוצר המדינה, שישתנה בהתאם למצבם הכלכלי ולאורך שירותם הצבאי. ההצעה עברה ברוב של 45 תומכים, ללא מתנגדים.

את הצעת החוק הממשלתית יזמו שר האוצר ישראל כץ, שר הביטחון בני גנץ והשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון. לפי ההצעה, המענק יחולק כך שחייל משוחרר בודד או שאושרה בקשתו לתשלום משפחתי יקבל 4,500 שקלים, חייל משוחרר ששירת 22 חודשים לפחות יהיה זכאי ל-1,800 שקלים, ולמשרתים פחות מ-22 חודשים יועברו אלף שקלים. גם מסיימי השירות הלאומי והשירות הלאומי האזרחי שהיו נשואים או שנחשבו בודדים יקבלו מענק.

המענקים לחיילים שהשתחררו ב-2020

  • חייל בודד או שאושרה בקשתו לתשלום משפחתי: 4,500 שקלים
  • חייל ששירת 22 חודשים לפחות: 1,800 שקלים
  • חייל ששירת פחות מ-22 חודשים: 1,000 ש'לים
חיילים מגיעים לבסיס תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
עד 4,500 שקלים. חיילים בבסיס תל השומר/ראובן קסטרו

בדברי ההסבר שליוו את ההצעה נכתב כי "ב-29 ביולי אושר בכנסת חוק התכנית לסיוע כלכלי. במסגרת החוק תוקן, בין השאר, חוק קליטת חיילים משוחררים, ונקבע כי יינתן מענק חד-פעמי בגובה 500 שקלים לכל חייל משוחרר שסיים או שיסיים את שירותו הסדיר בשנת 2020. עתה, עקב התמשכות המשבר הבריאותי והכלכלי, מוצע להוסיף הוראה לעניין מענק נוסף שיינתן לכלל החיילים שהשתחררו בשנת 2020 ולאלה שישתחררו עד תום שנה זו".

לטובת מימון המענקים, 120 מיליון שקלים ממשרד האוצר ו־12 מיליון שקלים ממשרד הביטחון יועברו לקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, וזאת תשלח את המענקים ישירות לחשבונות הבנק של החיילים המשוחררים הזכאים.

עוד בוואלה!

חצי מוסלמי, חצי יהודי, מאה אחוז לוחם בצה"ל

לכתבה המלאה

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון והשר לנושאים אסטרטגיים, מיכאל ביטון, שיזם את החוק, בירך על העברתו. "נאבקתי במשך תקופה ארוכה למענם של החיילים המשוחררים שנפגעו בתקופת הקורונה והבטחתי שלא נאפשר למדינה להותיר אותם מאחור בתקופת המשבר הבריאותי והכלכלי", אמר לאחר אישור החוק. "על אף המהמורות בדרך לא ויתרתי לרגע אחד על המחויבות האישית והלאומית עבור החיילים המשוחררים, וזהו רגע של נחת בתקופה פוליטית מורכבת, קשה וסוערת. לשמחתי, הוכחנו הערב שהחיילים המשוחררים הם מעל לכל וויכוח פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully