וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מחוץ לביתו של גנץ בדרישה לפרק את הממשלה, מוחה נעצרה

20.12.2020 / 21:54

המוחים מחוץ לביתו של שר הביטחון בראש העין קראו לו לא להגיע להסכם עם נתניהו. בהמשך צעדו באזור מגוריו וקראו: "אין לך מנדט לשבת עם מושחת". המשטרה פינתה את המפגינים בכוח, וחלקם אזקו את עצמם למקום

בווידאו: חצי שנה למחאה - אלפים מפגינים נגד נתניהו בי-ם ובת"א/צילום: רוני כנפו ורענן כהן, עריכה: עמית שמחה

מאות מפגינים מחו הערב (ראשון) בסמוך לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש עין, בדרישה שלא ימנע את פירוק הממשלה ויגיע להסכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המפגינים יצאו לצעדה באזור ביתו, פרצו מחסומי משטרה שהוצבו במקום וקראו "אין לך מנדט לשבת עם מושחת". בשלב מסוים השוטרים החלו בפינוי המפגינים מהמקום בכוח, ואלה התנגדו. במהלך הפינוי נעצרה מפגינה אחת.

ההפגנה מגיעה ברקע המגעים בין כחול לבן לליכוד למניעת פירוק הממשלה וההליכה לבחירות, והדיווחים לפיהם גנץ מוכן לשקול את שינוי שיטת המינוים המשפטיים וצמצום סמכויותיו של שר המשפטים, אבי ניסנקורן, בתמורה להבטחה של הליכוד לקיים את הרוטציה.

מחאת הדגלים השחורים מחוץ לביתו של בני גנץ, ראש העין, 20 בדצמבר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
המחאה מחוץ לביתו של גנץ, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

"עשינו הפגנה מול ביתו של גנץ 'המעון החליפי'" סיפר אחד ממובילי המחאה, קוסטה בלאק, מ"קומי ישראל", הוא הוסיף כי "המפגינים פרצו את המחסומים של המשטרה והגיעו עד המעון החליפי של בני גנץ ואז הם התבצרו מול השער הראשי של הבית, התיישבו ותפסו ידיים. באיזה שלב המשטרה התחילה לפנות בצורה אלימה".

מהמשטרה נמסר: "בשעה זו מתקיימת מחאה לא מתואמת בסמוך לביתו של שר הביטחון בראש העין. עשרות מהמוחים פרצו את גידור של המתחם שהוקצה למחאה, לא שעו להוראות השוטרים ונעו לכיוון בית השר, בניגוד לפסיקת בג"צ ולהוראות משטרת ישראל".

במשטרה הוסיפו כי "כוח משטרה הדף את המפגינים בחזרה למתחם המאושר, ונאלץ לעצור מפגינה בחשד לתקיפת שוטרים. משטרת ישראל מכבדת את זכות המחאה, אך לא תאפשר את הפרת הסדר".

פעילים של ״קומי ישראל״ אזקו את עצמם כאקט מחאה מול ביתו של בני גנץ בראש העין. 20 בדצמבר 2020. קומי ישראל, אתר רשמי
"קריאת השכמה אחרונה לגנץ". מפגינים אוזקים עצמם מול ביתו/אתר רשמי, קומי ישראל

מהדגלים השחורים נמסר עם תחילת ההפגנה: "בני גנץ מולך שולל על ידי הלשון החלקלקה של חיים רמון ומנהל הקניון מכפר סבא לשעבר הוד בצר. בני, הגיע הזמן לבדיקת מציאות: לא תהיה ראש ממשלה. כל מה שנדרש ממך הוא ללכת לבחירות או לאי אמון. כך תיזכר כמי שהביא לסוף עידן נתניהו ולא כמי שריסק את הדמוקרטיה הישראלית. בני תתעורר".

"זו קריאת השכמה אחרונה לגנץ ולחברי כחול לבן", אמרו בתנועת המחאה קריים מיניסטר. "אל תהיו משת"פים של הנאשם. אל תחתמו על הסכם הכניעה שיבצר את שלטונו ויחסל את הדמוקרטיה. בחירות עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully