וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי חנויות הבעירו פחים בת"א: "מה עם מבצע 'לתת כתף' לעסקים?"

20.12.2020 / 14:19

העצמאים מוחים על הכוונה לסגור את המסחר שנידונה בקבינט הקורונה, בעקבות הצעת אנשי משרד הבריאות ולאור חציית הרף שנקבע למעבר לריסון מהודק. "ממשלת ישראל בוחרת להתעלם מהרופאים והרופאות ומתעקשת לסגור את העסקים", מחה יו"ר להב

בווידאו: הפגנת עצמאים בנתניה בדרישה לפתוח את חנויות הרחוב ולסייע לבעלי עסקים/צילום: ראובן קסטרו וסוניה גורודיסקי

בעלי עסקים מפגינים היום (ראשון) בדרך יפו בתל אביב במחאה על כוונת הממשלה להטיל מגבלות על המסחר, בהן סגירת חנויות הרחוב, בשל העלייה בתחלואה בקורונה. בעלי החנויות קוראים קריאות ומניפים שלטים עליהם נכתב "די לגזרות", חוסמים את הכביש לתנועה ומבעירים פחי אשפה וסחורות.

ההפגנה נערכת ברקע ישיבת קבינט הקורונה, שם נידונו הגבלות נוספות שהציע משרד הבריאות בעקבות העלייה בתחלואה וחציית הרף שנקבע לריסון מהודק, בהן סגירת המסחר עם קבלת קהל והפסקת הלימודים בערים האדומות והכתומות.

בין המפגינים נשיא להב, עו"ד רועי כהן. "ההפגנה כעת בדרך יפו בתל אביב, היא זעקה אמיתית וכנה של בעלי החנויות שמאסו באטימות המוחלטת מצד הממשלה. במקום לקבל החלטות אמיצות מתוך אחריות בריאותית וכלכלית", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם דגל ישראל במרכז הכביש. מחאת בעלי החנויות בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהן מחה על כך שהחלטות הממשלה אינן עולות בקנה אחד עם המלצות גורמי המקצוע, כך לטענתו. "בכירי מערכת הבריאות בעצמם אומרים שאין סכנה לקריסת מערכת הבריאות כתוצאה מנגיף הקורונה, ושיש להימנע בכל תוקף מצעדים הכוללים סגר ומגבלות תנועה", הסביר. "עדיין משום מה, ממשלת ישראל בוחרת להתעלם מהרופאים והרופאות, שהם העומדים בחזית המשבר, ומתעקשים לסגור את המסחר וחנויות הרחוב ולפגוע בכלכלת ישראל".

אחד ממתנדבי "שולמן", חן בר עוז, בעל עסק ברחוב אלנבי בעיר, העוסק בתחום התיירות, סיפר כי "ספגתי שתי מכות, אחת זה הרכבת הקלה מ-2015 וכשהגיעה הקורונה מפברואר 2020 ראיתי את כל הלוח הזמנות. חמש שנים אני משלם ארנונה גם בקורונה לא הסכימו להכיר לי בהנחה". הוא הסביר כי "ההישרדות שלנו הייתה המשכנתאות שהצלחתי לדחות ולהילחם על כל אדם שחוזר וצריך בידוד אז נכנסתי לתחום הזה של למצוא פתרונות לינה".

מתנדב נוסף, טימור אדזייב, בעל חברת הגברה שרוב העיסוק שלו הוא בתחום הבידור וסטנד-אפ, אמר כי "כרגע עלינו לא מדברים בכלל. קיבלתי פיצויים, להגיד לך שזה עוזר האמת? הבנק רגיל למשהו מסוים ופתאום אתה בגלגל אחר ומקווה כל פעם שעוד חודש מישהו ידבר על עולם התרבות".

חנות ברחוב דיזנגוף בתל אביב מודיעה על סגירתה, 12 בדצמבר 2020. ארז מיכאלי
"מתעקשים לסגור את המסחר וחנויות הרחוב". חנות בתל אביב מודיעה על סגירתה/ארז מיכאלי

"מוטטו אלפי עסקים, מבקשים מאיתנו לוודא הריגה"

עודד בבאי, בעל חנות בגדים וממארגני המחאה, שוקל לסגור את החנות לא יכול להחזיק מעמד. "אני לא יכול להתחרות מול ענק סיני שהממשלה שלי מעדיפה על פני. אנחנו משלמים מסים, את המשכורות שלהם והם מעדיפים את עשירי סיני. כל אדם ישראלי יכול לקנות בלי לשלם מסים באינטרנט. אני לא יכול להתחרות".

הוא הסביר כי "אנחנו רק רוצים שיתנו לנו תחרות הוגנת. אותם תנאים שנותנים לענקית סינים שיתנו ללקוחות לקנות אצלנו גם עם נקודות זיכוי. הסכמי שלום עם סודן והאמירויות ומרקו לא מעניין אותנו, מעניין אותנו הפרנסה שלנו".

אילן זוילי, בעל עסק בתחום התיירות חוץ, ציין כי "ממרץ הממשלה סגרה לנו את החמצן וחיברו אותנו למכונת הנשמה שעובדת בקרטוע ולפרקים מוטטו אלפי עסקים והרסו אלפי משפחות. מבקשים מאיתנו לירות ברקה כדי לוודא הריגה".

זוילי הוסיף: "במקום לדאוג למתווה שישקם ולהקפיא לנו תשלומים, שאנחנו ממשיכים לשלם למרות אפס הכנסה, הם דואגים לכל מיני מתווי חיסול. יש לי דרכון פורטוגלי במגרה שמעולם לא חשבתי שאשתמש בו היום הוא רלוונטי מתמיד. אני פטריוט במדינה שמעודדת ירידה. אין לי מה לחפש במדינה שמחפשת בהכחדתי".

מחאת בעלי עסקים בדרך יפו תל אביב, 20 בדצמבר 2020. ספיר לוי, ספיר לוי
"אין לי מה לחפש במדינה שמחפשת בהכחדתי". מחאת בעלי העסקים בתל אביב/ספיר לוי, ספיר לוי

רן אדלרסבג, שמתעסק בשוק הבשר למלונות וקייטרינג אמר כי "הממשלה הזו כושלת, היא לא יודעת שאם יש מקומות ספציפיים עם תחלואה שניתן לעבוד לפי החוקים והתווים הסגולים. בעלי עסקים הם אנשים יצירתיים ואחראיים".

"כמה אנשים כבר נכנסים בחנויות הרחוב? תשוו לסניף של רמי לוי ותראו שהאבסורד הוא גמור. ראש הממשלה אמר יהיה ירוק נפתח יהיה אדום נסגור אבל פה הוא רק סוגר. יש פה הרבה בעלי עסקים שלא קיבלו שקל", הוא סיפר וציין כי "הם משחקים בנן כבובות על חוט, הם מדברים שטויות ולא ריאליים. הממשלה הכי גרועה מקום המדינה שלנו. הם לא מבינים שבלעדינו אין מי שישלם להם משכורת".

אלדסבג הוסיף כי "הממשלה הזו לא ידעה להיכנס מתחת האלונקה, לא קיצצו מהמשכורות שלהם. אם אני כעצמאי לא מושל משכורת אז גם הוא לא ימשוך משכורת".

אורן בוטא, מקים אוהל המחאה הראשון באפריל מול משרד ראש הממשלה, אמר כי "אני בניגוד לחבריי כאן נפגעתי פחות, אני בתחום המחשבים השרתים. לא ראיתי את עצמי כנפגע יצאתי לקרב כי ראיתי את אחיי נפגעים בתחומים אחרים". לדבריו, "מ-80 מיליארד הלוואות, רק 20 מיליארד שקל נכנסו לחשבונות שלנו. זה אבסורד כי אנחנו מביאים כעצמאים 100 מיליארד שקל בשנה - אנחנו מניעים את המדינה. הממשלה הדו-ראשית גרמה לנו להביןשהעצמאים עד עכשיו לא נספרו וגם כעת הם לא נספרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully