וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בתיק הרצח בברנוער נעצר בחשד לסחיטה באיומים

20.12.2020 / 10:48

לפי החשדות, זאור חנקשייב, שמסר עדות שקר וריצה על כך 5 שנות מאסר, איים על צעיר שהכיר דרך אפליקציית היכרויות כי יפיץ תמונות אינטימיות שלו. השופטים האריכו את מעצרו ב-3 ימים, וציינו שהמשיך בסחיטה "על אף תחנוניו של המתלונן כי אין לו כסף לשלם ושישלח יד בנפשו"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

המשטרה עצרה שלשום לחקירה את זאור חנקשייב, עד המדינה בפרשת הרצח בברנוער, החשוד בסחיטה באיומים של גבר אחר אותו הכיר באפליקציית היכרויות. לפי החשד, חנקשייב איים על המתלונן כי אם לא יעביר אליו כסף ושווי כסף נוספים, הוא יפיץ תמונות אינטימיות שלו. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ראשון) את מעצרו בשלושה ימים, לפי בקשת המשטרה.

מהחקירה עולה כי חנקשייב, ששינה מאז את שמו לזיו חן, מפעיל כמה פרופילים באתרי היכרויות של הקהילה הגאה. השופטים ציינו כי "על פי החשד, צילם החשוד את המתלונן באירוע אינטימי, זאת ללא הסכמתו וללא ידיעתו, לאחר מכן סחט החשוד את המתלונן כך שאיים עליו כי אם לא יפעל כפי שמורה לו - יפרסם את הסרטון ודבר נטייתו המינית יתברר לכלל".

עוד הוסיפו כי "על אף תחנוניו של המתלונן כי אין לו כסף לשלם, וכי ככל ויתפרסם הסרטון הוא ישלח יד בנפשו, לא שעה החשוד לתחינותיו והמשיך לסחוט אותו".

זאור חנקישייב  עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער. אפריל 2014. יותם רונן
שינה את שמו לזיו חן. זאור חנקשייב, ב-2014/יותם רונן

הדיון הקודם בהארכת מעצרו, כתב השופט ישראל פת כי"העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מסוג מסוכנות וכן חשש לשיבוש הליכי חקירה. עילות המעצר מתעצמות נוכח עברו הפלילי של החשוד", הוסיף השופט.

לטענת סנגורו, חנשקייב "לא עשה שום מעשה פיזי כדי לממש את 'האיום'" ולא הפיץ דבר כלשהו על המתלונן. בא כוחו של החשוד טען בשישי, בדיון בהארכת מעצרו, כי "הוא באמת שם את כל הפרשיות שלו מאחוריו. הוא עובד בסופר בעבודה פיזית ולא מחפש קיצורי דרך".

חנשקייב ריצה עונש של חמש שנות מאסר וחמישה חודשים, במסגרת הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות, לאחר שהודה בשיבוש הליכי חקירה. הוא היה עד המדינה בפרשת הרצח בברנוער שכמעט והביא להפללתו של חגי פליסיאן, שהואשם ברצח.

חנשקייב המשיך לעורר בעיות גם במהלך מאסרו, ובמקרה אחד הוא ניצל בביקור התייחדות של בן זוגו, וניסה להבריח דרכו סמים אל בין כתלי הכלא. לאחר שהתעוררו חשדות נגדו, בוצע עליו חיפוש ובגופו נמצאו 16 גרם של סם מסוג הרואין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully