וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עונש חסר תקדים": הסדר הטיעון עם עד המדינה לשעבר בבר-נוער

20.5.2015 / 23:58

הפרקליטות הציגה את ההסדר עם זוהר חנקישייב, שלפיו ייגזרו עליו חמש שנות מאסר וחמישה חודשים. הפרקליטות: "עונש חסר תקדים והולם את מעשי הנאשם". עורך דינו: "ההסדר הוא ראוי ונכון"

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

הפרקליטות הציגה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב את הסדר הטיעון החדש שהושג עם עד המדינה לשעבר בפרשת הבר-נוער, זאור חנקישייב. זאת, לאחר שבחודש אוקטובר האחרון הפתיע חנקישייב את בית המשפט כשהודיע כי החליט לחזור בו מהסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות. לפי הסדר הטיעון החדש, ייגזרו על חנקשייב חמש שנות מאסר וחמישה חודשים. השופט דוד רוזן אמר כי "הנאשם פגע בהליך המשפטי. זה בהחלט עונש ממשי, אבל לא עונש כבד".

עו"ד דפנה יבין מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה כי מדובר בעונש חסר תקדים בכל הנוגע לעבירות שבהן הודה חנקישייב. "להסדר הגענו אחרי שהנאשם פנה אלינו בבקשה לקחת אחריות מלאה על מעשיו כשהיה עד מדינה בפרשת הבר-נוער, החל מרגע ההסכם ועד למעצרו של פליסיאן", אמרה. "העונש שהוצע הוא חמור, חסר תקדים והולם את מעשי הנאשם, וכעת נמתין".

עו"ד אלעד רט, שמייצג את חנקישייב אמר: "אחרי תלאות רבות הגענו להסדר טיעון. זה לא סוד שלנאשם היו טענות כלפי אופן ניהול החקירה, אבל בצעד אמיץ הוא החליט להודות בכתב האישום ולקחת אחריות". הוא הוסיף: "ההסדר הוא ראוי ונכון, ואני מקווה שבית המשפט ימצא לנכון לאמת אותו".

זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"בצעד אמיץ החליט לקחת אחריות". חנקישייב/ראובן קסטרו

בדיון בחודש אוקטובר, שבו הוצג ההסדר לבית המשפט המחוזי בתל אביב ובמסגרתו אמור היה חנקישייב להיות מורשע על פי הודאתו בבדיית ראיות, הוא אמר שהוא לא מוכן לחתום עליו מכיוון שהוא "היחיד שמשלם על מחדלי המשטרה והפרקליטות". בתגובה לצעד המפתיע, הודיע פרקליטו, עו"ד חי הבר, כי בכוונתו להתפטר מייצוגו. בתקופה האחרונה חודשו המגעים עם חנקישייב, עד להגעה להסכמות בינו לבין הפרקליטות.

הסכם עד המדינה עם חנקישייב בוטל בחודש אפריל 2014, לאחר שחגי פליסיאן, שהיה חשוד בביצוע הפיגוע בבר-נוער, שוחרר לביתו. על פי כתב האישום, במהלך תקופת הפעלתו כעד מדינה, ניהל חנקישייב ערוצי תקשורת מקבילים עם מי שהיה הנאשם המרכזי בפרשת הבר-נוער, חגי פליסיאן. אחד מאותם ערוצי תקשורת היה נסתר מאנשי המשטרה ובו הציע חנקישייב לפליסיאן ליטול חלק בתכנית לפיה האחרון ישלח מסרון ויוקלט כשהוא אומר דברים, אשר תוכנם יוכתב מראש על ידו. הוא הטעה את פליסיאן לחשוב כי ההקלטה והמסרון ישמשו אותו וצדדים שלישיים למטרה מסוימת שרווח בצידה, והבטיח לפליסיאן 4,000 שקלים תמורת שיתוף הפעולה.

ב-1 באוגוסט 2009 אלמוני נכנס למועדון הקהילה הגאה בתל אביב, רצח ביריות את הצעירים ניר כץ וליז טרובישי ופצע צעירים נוספים ששהו במועדון - ונמלט מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully