וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה חודשי עבודות שירות למטפלת שגרמה חבלת ראש לתינוק בן 7 חודשים

בפרקליטות ביקשו מהמחוזי בי-ם להשית את העונש על איטה רבינוביץ' שהורשעה בגרימת חבלה, בעקבות שינוי בכתב האישום, כשהמומחית בתיק חזרה בה מחוות הדעת. בנוסף, נגזרו עליה פיצויים בסך 5,000 שקלים. "מבחינה ראייתית ההסדר משקף את המצב, הלב עם הקטין והוריו", אמר השופט

בווידאו: מטפלת מי-ם נידונה ל-6 חודשי עבודות שירות על חבלת ראש לתינוק/עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) שישה חודשי עבודות שירות על איטה רבינוביץ', מטפלת שהורשעה בגרימת חבלה לתינוק בן שבעה חודשים, שנותר עיוור וסובל מבעיות התפתחות קשות מאז המקרה. בנוסף, נגזרו עליה עונשי מאסר על תנאי ופיצויים בסך 5,000 שקלים. בפרקליטות ביקשו את העונש הקל בעקבות שינוי בכתב האישום, אחרי שהמומחית בתיק חזרה בה מחוות הדעת הרפואית.

"מבחינה ראייתית ועניינית ההסדר משקף את המצב", הסביר השופט יעקב צבן. הוא ציין כי נעשו בדיקות רבות של גורמים מקצועיים, ונאלץ להודות כי העונש נובע מחוסר יכולת להוכיח משפטית את התמונה המלאה. "העולם כולו משפט אך יש ימים, מקרים ואירועים שידו של המשפט קצרה עד שאינו מצליח להגיע עד תום ועד חקר האמת", אמר.

כ-15 מפגינים מחו מחוץ לבית המשפט על ההסדר. "צדק לאהרון", קראו.

עוד נכתב בגזר הדין, כי "הלב עם הקטין והוריו. כאבם וצערם של ההורים נחרט לעד והוא אין סופי. התוצאה אליה הגיעו הצדדים משקפת את האמת המשפטית ומותירה טרגדיה קשה ביותר לילד והוריו". השופט צבן אף התוודה כי " גם עם דמעות בעיניים, יש לכבד את הסדר הטיעון; בבואי לחתום על גזר דין זה היד רועדת, אך חותמת".

הפגנה מחוץ לבית המשפט לפני מתן גזר דין למטפלת איטה רבינוביץ' שטלטלה את התינוק בן ה-7 חודשים וגרמה לו לנזק מוחי, ביהמ"ש מחוזי ירושלים. מאיה הורודניצ'אנו
התינוק נותר עיוור, בפרקליטות ביקשו עבודות שירות. המחוזי בירושלים, הבוקר/מאיה הורודניצ'אנו

הוריו של הילד, רבקה ורפאל אזולאי, קיבלו בכאב את גזר הדין ואמרו כי הוא מעביר מסר בעייתי להורים של ילדים אחרים. "כואב לנו. היתה לנו אמונה בצדק של המדינה שלנו. חושבים גם על הילדים האחרים, על המשפחות האחרות, על הילדים הבאים והמשפחות הבאות", אמרו.

בדמעות ובקול חנוק, הם הוסיפו כי בכוונתם להמשיך להיאבק על צדק לבנם. "בקורונה מקבלים קנס גבוה יותר, והיום שמעתי שהמטפלת שגנבה את הראייה של הבן שלנו, את המוח שלו, את החיים שלו ושל המשפחה שלנו - מקבלת רק שישה חודשי עבודות שירות ו-5,000 שקלים", מחו. "אנחנו לא נוותר כדי שימצאו את הליקויים החמורים".

בדיון הקודם בתיק אמרו ההורים כי אין בליבם נקמה, אלא שהם "עושים את זה כדי שהעולם יידע שזה מה שהתינוק עבר". לדבריהם, הם "רוצים לנסות להציל ילדים אחרים". ההורים הוסיפו כי הפגיעה בילד שינתה לחלוטין את אורח חייהם, שכן הם נדרשים ללוותו בכל פעילות. "הילד ממש לא בסדר, הוא עיוור ונכה", אמרו. "הוא בגן שיקומי ואנחנו צריכים להיות איתו כל הזמן".

בית המשפט המחוזי בירושלים , יולי 2020. ראובן קסטרו
"היד רועדת, אך חותמת". בית המשפט המחוזי בירושלים/ראובן קסטרו

בכתב האישום המקורי נכתב כי רבינוביץ', בת 55 מירושלים, טלטלה את התינוק ולאחר שאיבד את הכרתו נמנעה מלהזעיק עזרה אלא דיווחה לבעלה שהתקשר למד"א. אז נכתב כי לא שיתפה פעולה וכתוצאה ממעשיה נגרם לו נזק חמור.

אולם, לאחר שמומחית בתיק חזרה בה מחוות הדעת, כתב האישום שונה ורבינוביץ' הודתה כי אחזה בגופו של התינוק והפילה אותו, וכתוצאה ממעשיה נגרמה לו חבלה בראשו. הפרקליטות ביקשה לגזור עליה עונש שישה חודשי עבודות שירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully