וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתעללות בגן ילדים בפ"ת: סייעת נעצרה לאחר שתועדה מטלטלת פעוטות

15.12.2020 / 11:38

הורי הילדים בגן שאליהם הגיעו סרטוני מצלמות אבטחה הגישו תלונה במשטרה נגד אשת הצוות, שנעצרה והובאה לחקירה, לאחר שנראתה משכיבה את הפעוטות ומנענעת אותם באגרסיביות. צו איסור פרסום הוטל על הסרטונים בהם תועדה האלימות של הסייעת, שפוטרה מעבודתה

בווידאו: הגננת כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

המשטרה עצרה היום (שלישי) לחקירה סייעת בגן ילדים בפתח תקווה בחשד להתעללות. זאת, לאחר שהורים לתינוקות בגן הגישו תלונה בעקבות סרטונים ממצלמות האבטחה במקום בהם נראית העובדת משכיבה באגרסיביות ומטלטלת ילדים בגן. הסייעת פוטרה מעבודתה, וצו איסור פרסום הוטל על הסרטונים בהם תועדה האלימות.

בסרטון נראית אחת מעובדות הגן מנסה להשכיב על מזרנים כמה פעוטות, כשהיא מניפה אותם בעוצמה ולאחר מכן מרתקת אותם על הארץ ומכסה אותם בשמיכות. הפעולות שמתבצעות באופן אלים חוזרות על עצמן כמה פעמים לאחר שהפעוטות קמים ומסרבים להישאר שכובים על המזרנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשד להתעללות בגן ילדים בפ"ת. ניידת משטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה האחרונה אירעו מספר מקרי התעללות של גננות וסייעות בילדים ופעוטות בגנים. ביום ראשון שעבר בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את הגננת כרמל מעודה בהתעללות בפעוטות חסרי ישע בגן שבבעלותה בראש העין. בסך הכול, מעודה הורשעה ב-18 מקרים של התעללות ותקיפה כלפי 11 תינוקות ופעוטות. כמו כן, הגישו הורי הפעוטות תביעה אזרחית נגד מעודה במטרה להשיג פיצוי של 2.5 מיליון שקלים.

בין היתר, הגננת הואשמה כי כיסתה את ראשם של התינוקות בשמיכה, ישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה.

כמו כן, יוחסו לה עבירות של טלטול, העמדתם של תינוקות עם הפנים אל הקיר, לעתים למשך שעות, וכן כי הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully