וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכניו של טראמפ במאר-א-לאגו נגד מעברו: "הוא לא רשאי לגור כאן"

עודכן לאחרונה: 18.12.2020 / 23:22

תושבים בפאלם ביץ' שלחו מכתב לרשויות ולשירות החשאי, שבו הזכירו כי הנשיא היוצא אינו יכול להפוך את המקום למגורי קבע בהתאם להסכם מ-1993. לפי צעדים שנקט ודיווחים שונים, טראמפ מתכנן לשוב לאחוזתו בפלורידה בחודש הבא. "היה כאן קרקס 4 שנים ונמאס להם מזה"

בווידאו: הפגנות אלימות של תומכי טראמפ בוושינגטון/צילום: רויטרס

תושבים הגרים בשכנות למועדון מאר-א-לאגו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ מזהירים כי הוא אינו יכול לחיות במקום עם תום כהונתו, בהמשך להסכם שעשה עם העיירה ב-1993. במכתב שנשלח השבוע לעיירה פאלם ביץ' ולשירות החשאי, עורך דין המייצג משפחה החיה בשכנות למועדון הגולף הדגיש כי "מאר-א-לאגו הוא מועדון חברתי, ואף אחד לא רשאי לגור בנכס".

עוד כתב עורך הדין כי "על מנת להימנע ממצב מביך ולהעניק לנשיא זמן כדי להדיר את מגוריו באזור, אנחנו סומכים עליכם שתעבדו עם הצוות שלו כדי להזכיר להם את פרטי הסכם השימוש".

על פי דיווחים רבים בתקשורת, טראמפ כבר נערך לעבור לפלורידה. דירתו במועדון עוברת שיפוצים, ומלניה מחפשת בתי ספר במדינה עבורם בנם בארון בן ה-14. בעוד שטראמפ עצמו מזוהה עם העיר ניו יורק, הוא שינה את כתובת המגורים שלו לפלורידה בשנה שעברה וכבר הצביע במדינה בבחירות האחרונות.

בארון ומלניה טראמפ בתמונה ליום האם. טוויטר, צילום מסך
כבר מחפשים בית ספר. מלניה ובארון טראמפ/צילום מסך, טוויטר

המועדון הסגור היה בעבר אחוזת המגורים של אשת העסקים מרג'ורי מריוות'ר פוסט, עד שהיא נרכשה על ידי טראמפ ב-1985 על מנת להפוך אותה לעסק מניב. טראמפ חתם ב-1993 על הסכם עם השלטון המקומי בפאלם ביץ', שקבע כי הוא יכול לגור במקום רק אם הוא עומד בשורת תנאים, בהם הגבלת מספר ימי מגוריו השנתיים במאר-א-לאגו.

לפי ההסכם, טראמפ לא יכול להתגורר במועדון למשך יותר משלושה שבועות רצופים בשנה, תנאי שאינו עולה בקנה אחד עם התכנית להשתקע במקום לאחר צאתו מהבית הלבן. זה עלול לגרום לקרבות משפטיים, תוך הכנסת העמדת השירות החשאי, שאמור לפרוס את סוכניו היכן שטראמפ יגור בתור אזרח פרטי, לקלחת.

בעוד שטראמפ קיבל בבחירות את רוב קולותיהם של תושבי פאלם ביץ' החיים באותה רצועת חוף של מאר-א-לאגו, השכנים רמזו כי העיירה ויתרה לו על הפרת תנאי ההסכם בשל תפקידו כנשיא. בכל העת, התושבים נאלצו להתמודד עם מטרדים שונים כמו פקקים, אבטחה ורעש.

אתר הנופש מאר-א-לאגו בפלאם ביץ' שבפלורידה. האתר משמש כביתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. 22 במרץ 2019.. AP
"היה כאן קרקס ונמאס מזה". אתר הנופש מאר-א-לאגו שבפלאם ביץ', פלורידה/AP

"היה כאן קרקס במשך ארבע שנים ונמאס להם מזה", אמר אחד התושבים ל-CNN.

במכתבו, עורך הדין שיצג את המשפחה המקומית ציין כי לתושבים אין בעיה עם טראמפ בתור שכן, רק לא במועדון הגולף שלו. "לפאלם ביץ' יש אחוזות נפלאות רבות למכירה", נכתב. "הוא לבטח יכול למצוא אחת שתעמוד בצרכיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully