וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אם חבר האלקטורים יבחר בביידן, אעזוב את הבית הלבן

במהלך מסיבת עיתונאים יצא נשיא ארה"ב בהתבטאות הקרובה ביותר להודאה בהפסדו בבחירות לנשיאות. עם זאת, הנשיא אמר כי אם האלקטורים אכן יעשו זאת - הם יטעו, והמשיך לטעון ללא ביסוס כי "הבחירות הן הונאה"

טראמפ: אם האלקטורים יצביעו לביידן – אעזוב את הבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) במהלך שיחה עם עיתונאים לכבוד חג ההודיה כי אם חבר האלקטורים אכן יצביע עבור הנשיא הנבחר ג'ו ביידן - הוא יעזוב את הבית הלבן. זוהי התבטאותו הקרובה ביותר להודאה בהפסד בבחירות לנשיאות.

דבריו של טראמפ, שנאמרו לאחר ששוחח בשיחת וידאו עם מפקדים בצבא האמריקני לרגל החג, ככל הנראה מהווים צעד נוסף בהכרתו בהפסד וככאלו העשויים להפיג את החששות שהנשיא ידבק בסירובו לקבל את תוצאות הבחירות.

כשנשאל על ידי כתב האם יעזוב את הבית הלבן אם האלקטורים יצביעו נגדו, טראמפ ענה כי "בוודאי שאעשה זאת. ואתה יודע את זה. אך אם הם יצביעו נגדי, הם יטעו". הנשיא הוסיף כי זה יהיה "מאוד קשה להודות בהפסד" בנסיבות הנוכחיות, וסירב לומר אם ישתתף בהשבעה של ביידן, שאמורה להתקיים ב-20 בינואר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משתתף בשיחת וידיאו עם הצבא האמריקני לרגל חג ההודיה, הבית הלבן וושינגטון הבירה. 27 בנובמבר 2020. רויטרס
ההתבטאות הקרובה ביותר להודאה בהפסד בבחירות. טראמפ בשיחה עם העיתונאים/רויטרס

עם זאת, טראמפ הוסיף והתעקש כי "הבחירות הללו הן הונאה", אך שוב לא הציג שום ראיה התומכת בטענתו להפרות בספירת הקולות. מחר הוא צפוי להשתתף באירוע קמפיין גדול בג'ורג'יה, שם ייערכו ב-5 בינואר בחירות חוזרות לסנאט.

כשנשאל האם הוא מתכנן לרוץ בשנית ב-2024, כפי שדווח שדן עם יועציו, הנשיא ענה כי הוא "לא רוצה לדבר עדיין על 2024".

דובר קמפיין הבחירות של ביידן הגיב לדברים ואמר כי "הנשיא הנבחר ביידן ניצח עם 306 אלקטורים. המדינות ממשיכות לאשר את התוצאות הללו וחבר האלקטורים ייפגש בקרוב ויכריע את ניצחונו". הוא הוסיף כי "ביידן יושבע לנשיאות ב-20 בינואר".

חבר האלקטורים צפוי להתאסף ב-14 בדצמבר כשכל מדינה בוחרת באלקטורים שיצביעו לטובת המועמד שזכה בה. הקולות ייספרו באופן רשמי על ידי הקונגרס ב-6 בינואר.

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נושא נאום לרגל חג ההודיה בנושא המאבק נגיף הקורונה. 25 בנובמבר 2020.. רויטרס
החל בהרכבת ממשלו, ביידן/רויטרס

עד כה, טראמפ סירב להודות בהפסדו, ודבק בסדרה של טענות חסרות בסיס להונאת בחירות. הוא יצא בסדרה של צעדים משפטיים במטרה לערער על התוצאות בכמה מדינות מפתח כמו פנסילבניה ומישיגן. זאת, בעוד שביידן קיבל כשישה מיליון קולות יותר מטראמפ ברחבי ארצות הברית, והגיע ל-306 אלקטורים לעומת 232 של טראמפ - הרבה מעבר ל-270 האלקטורים הדרושים לניצחון.

חלק מהחברים במפלגה הרפובליקנית העלו רעיון המציע להתעלם מההצבעה בחלק מהמדינות, למנות אלקטורים תומכי הנשיא ולהפוך את התוצאה באותן המדינות. דבר שהציף את החשש שמא הנשיא אכן יסרב לעזוב את תפקידו.

אמירתו של טראמפ מצטרפת לכך שביום שלישי מנהל השירותים הכללי של ארצות הברית (GSA) הודיע לביידן כי הוא יכול להתחיל בהליך המעבר בין ממשלו של הנשיא המכהן לממשל החדש. זאת, שעות אחרי שוועדת הבחירות של מישיגן אישרה את ניצחונו ובכך מנעה כמעט סופית כל אפשרות שטראמפ יצליח להפוך את הבחירות.

טראמפ, הורה לצוותו לשתף פעולה עם זה של ביידן. עם זאת, הוא הבהיר כי המאבק המשפטי שהוא מנהל נגד התוצאות יימשך.

במקביל, הנשיא הנבחר החל מוקדם יותר השבוע בהרכבת ממשלו והודיע על סדרה של מינויים לתפקידי מפתח. אנתוני בלינקן, שהיה תת-שר החוץ בממשל הקודם, יכהן כשר החוץ של המדינה, בעוד ג'ון קרי, שמילא בעבר את תפקיד השר באותו משרד, יהפוך לשליח מיוחד לענייני אקלים.

כמו כן, ביידן הודיע כי ג'ייק סאליבן, בעבר יועצה המדיני הבכיר של הילרי קלינטון, יהיה יועץ לביטחון לאומי. אבריל היינס, סגנית היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה, תהיה ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית, וסגן השר לביטחון הפנים לשעבר אלחנדרו מיורקס יקודם לתפקיד השר העוסק בנושא. עוד נודע כי לינדה תומאס-גרינפלד, תת-שר החוץ לענייני אפריקה לשעבר, תהיה שגרירת המדינה באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully