וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לא יהיו שום פשרות, אם נתניהו לא יתיישר - נלך לבחירות

18.12.2020 / 14:32

יו"ר כחול לבן הזהיר כי אם נתניהו לא יעמוד בהסכם, המו"מ בין המפלגות ייכשל והכנסת תתפזר. לדבריו, במצב כזה "נדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח". בליכוד השיבו: "אם יכפו עלינו בחירות - ננצח". בנוסף, גנץ הצהיר כי יתחסן לקורונה בראשון

בווידאו: גנץ קורא לנתניהו "להפסיק עם מסע ההסתרות והשקרים" ‎/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ הבהיר היום (שישי) כי לא יתפשר במו"מ עם הליכוד לקראת פיזור הכנסת ביום שלישי בחצות. בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הזהיר גנץ כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יעמוד בהסכם הקואליציוני, ישראל שוב בדרך לבחירות.

"המצב פשוט", טען גנץ. "הובלתי את כחול לבן והקמתי ממשלת אחדות עם נתניהו, בגלל שתי מגיפות: מגיפת הקורונה ומגיפת השיסוי והפילוג. אנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן - גם את הקורונה הכלכלית שלא ניתן להילחם בה ללא תקציב מדינה מרחיב ויציב וממשלה מתפקדת, וגם את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה ולערער את ההסכם בינינו לבין הליכוד. לא יהיו שום פשרות".

לדבריו, "אם נתניהו שמפר את ההסכם ביננו פעם אחר פעם, לא יתיישר - אנחנו נלך לבחירות ונדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו. כזה שלא היה לאף גוף פוליטי ממרכז המפה הפוליטית בעשור האחרון".

בני גנץ , במהלך נאומו בישיבת סיעת כחול לבן 12 באוקטבור 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
מצהיר כי לא יתפשר. גנץ/אתר רשמי, אלעד מלכה

בליכוד השיבו בביטול לדבריו של גנץ וחזרו על הדרישה לוויתורים במשא ומתן. "בשלב זה התקשורת עסוקה בפייק ניוז", אמר גורם במפלגה. "המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים כדי להמשיך יחד לטובת הענקת חיסונים וסיוע כלכלי לאזרחי ישראל בזמן שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה".

"חבל לגרור את המדינה לבחירות דווקא בעת הזאת", הוסיף הגורם, אך הבהיר כי "אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים לכך וננצח."

האמירה של גנץ מגיעה כארבעה ימים לפני הפיזור האוטומטי של הכנסת בשלישי בחצות, וברקע נתק ופיצוץ בשיחות בין הליכוד וכחול לבן. בימים האחרונים החלו במפלגות לדווח על התקדמות, אך גורמים המעורים במו"מ אמרו לוואלה! NEWS כי לאחר יממה של ניסיונות מואצים, הפערים בין הצדדים נותרו גדולים ובלתי ניתנים לגישור.

מתחם החיסונים נגד נגיף הקורונה של קופת חולים מכבי. היכל קבוצת שלמה, ת"א 13 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
"נדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה". נתניהו/ראובן קסטרו

בכחול לבן דורשים כתנאי לכל הסדר שנתניהו יתחייב על העברת תקציב 2021 וקיום הרוטציה, אך בליכוד מסרבים ודורשים בכלל להאריך את כהונת הממשלה ולדחות את העברת הרוטציה לגנץ לפחות בחצי שנה. פער נוסף נוגע לדרישה של הליכוד בנוגע לתיק המשפטים. בליכוד נסוגו מהדרישה לפטר את שר המשפטים אבי ניסנקורן, אך דורשים להקים מעליו מנגנון קבלת החלטות אליו הוא יהיה כפוף, שיאשר את החלטותיו ומינוייו בנושאי מערכת המשפט ושלטון החוק.

בנוסף לסוגיות הקשורות לקואליציה, התייחס גנץ לתחילת מבצע החיסונים נגד קורונה והודיע כי יתחסן לנגיף בראשון. כמו כן, הוא קרא לכלל הציבור לעשות זאת. באותו היום צפוי להתכנס קבינט הקורונה לדיון באפשרות להטלת הגבלות נוספות.

יו"ר כחול לבן הדגיש כי "אני וכל גוש כחול לבן מתכוונים לעמוד על שני עקרונות: השארת רוב מערכת החינוך פתוחה וביסוס ההחלטות שנקבל על ההשפעה הצפויה של החיסונים. לצערי, התחלואה עולה, ואני מבקש מכולכם לקחת אחריות אישית - להקפיד עכשיו יותר מתמיד על כל ההנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully