וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שירותי בריאות הציבור: העלייה הדרמטית בתחלואה במגזר החרדי מדאיגה

17.12.2020 / 19:55

בעוד בני ברק וירושלים הפכו לכתומות לפי מודל הרמזור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס הבהירה כי "אנחנו רואים בשבועיים אחרונים שינוי מאוד משמעותי, יכול להיות שזה נובע משאננות". מוקדם יותר השבוע קראו מנהיגי החרדים הליטאים והספרדים לכל מי שביכולתו להתחסן לעשות זאת

ראש שירותי בריאות הציבור: העלייה הדרמטית בתחלואה במגזר החרדי מדאיגה/עריכה: טל רזניק

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה הערב (רביעי) את העלייה המשמעותית בתחלואה בנגיף הקורונה, בתדרוך לכלי תקשורת חרדיים. "יש עלייה משמעותית בתחלואה במגזר. אנחנו רואים בשבועיים אחרונים שינוי מאוד משמעותי, עם עלייה פי שלושה בשיעור הבדיקות החיוביות בתוך שבועיים, זינוק בתחלואה בכל הגילאים, כולל אוכלוסיה בסיכון", מסרה. "אנחנו רואים עליה של כ-150% בתחלואה בבני ברק. מה שרואים פה, זה הבדל עצום בין המצב לפני שבוע לבין המצב היום".

אלרעי פרייס הבהירה כי "התמונה הכללית של המגמה ברשויות מדאיגה גם היא. כמעט בכל הרשויות יש עליה בנקודות הרמזור. חלק מהעניין הוא הרגשה של 'עברנו את זה', אבל אני מאוד מקווה שאנשים ימשיכו לשמור על ההנחיות". לטענתה, אחוז החיוביים במגזר מעיד גם על תחלואה חבויה. "ההבנה היא שיכול להיות שזה נובע משאננות, אבל זה עוד לא נגמר. אנחנו מוטרדים מאד מהעלייה בתחלואה בציבור החרדי".

"לאורך כל המגיפה היו כל מיני תחזיות שלא התממשו, והכל מאוד תלוי בהישמעות להנחיות. יש הרבה אנשים בציבור החרדי שפועלים לפי ההנחיות ומקפידים", טענה אלרעי פרייס. לדבריה, 12.8% מהמאומתים החדשים הם מהמגזר החרדי, ומדובר בנתון הגבוה פי שניים מהממוצע הארצי.

שרון אלרעי פרייס. ראובן קסטרו
ד"ר אלרעי פרייס/ראובן קסטרו

משרד הבריאות פרסם השבוע דירוג ערים מעודכן, לפיו העיר בני ברק הוגדרה ככתומות - זו הפעם הראשונה שעיר חרדית הוגדרה כך בגל הנוכחי. בנוסף, התחלואה ממשיכה לעלות בירושלים, כשמספר החולים בעיר חצה את ה-3,600, לפי מודל הרמזור, העיר עדיין נחשבת כתומה, אך אם התחלואה תמשיך לזנק בקצב זה, היא צפויה להפוך בקרוב לאדומה.

שלשום הורו הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין והרב שלום כהן, מנהיגי הזרם הליטאי והספרדי במגזר החרדי, לכל מי שבאפשרותו להתחסן - לעשות זאת. הרבנים הבהירו כי הניסוי בחיסון בוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים בעולם הרפואה, וכי הוכח שאין סיכון בקבלת החיסון. את ההודעה מטעם הרבנים הבכירים פרסם היועץ הרפואי, הרב אלימלך פירר.

עוד בוואלה!

מוקדם מהמתוכנן: קופות החולים מכבי ומאוחדת יחסנו מבוטחים מיום שני

לכתבה המלאה
בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"עלייה פי 3 בשיעור הבדיקות החיוביות בתוך שבועיים". בני ברק בתקופת הקורונה/ראובן קסטרו

מעבר לעידוד הציבור להתחסן, הרבנים הדגישו כי על הסובלים מאלרגיות מכל הסוגים, להתייעץ עם הרופא המשפחתי, על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. כמו כן, הבהירו שהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ-16 ומעלה, צעירים עד לגיל הזה מתבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם.

הרבנים קנייבסקי, אדלשטיין ושלום כהן נחשבים להנהגה החרדית הבכירה של הזרם הליטאי והספרדי במגזר החרדי. עם זאת, במכתב אין כל התייחסות מטעם הנהגת הזרם החסידי, שרבים ממנו הפרו את הנחיות הקורונה בגל הראשון והשני בצורה מכוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully