וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הצפון נאשם בתקיפת 21 כלבים: "שורה של מקרי התעללות קשים"

17.12.2020 / 19:47

התביעה המשטרתית הגישה כתב אישום חסר תקדים נגד אברהם אבוקרט מצפת בחשד שביצע סדרת התעללויות קשה בעשרות כלבים, חלקן בעלות אופי מיני. "האישומים מכילים עדויות, צילומי וידאו וחוות דעות וטרינריות", תיארה תובעת איכות הסביבה בחטיבת התביעות של המשטרה

בווידאו: מעצר תושב צפת החשוד בהתעללות מינית קשה וממושכת בכלבים/צילום: דוברות משטרת ישראל

כתב אישום חסר תקדים ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו נגד אברהם אבוקרט, בן 36 מצפת, על התעללות קשה וממושכת בכלבים. כתב האישום שהגישה בתחילת החודש שעבר יחידת התביעות המשטרתית נגד אבוקרט, מזעזע וקשה לקריאה. במשטרה גיבשו עשרה סעיפי אישום חמורים נגד אבוקרט, ובתביעה צפויים לבקש מבית משפט השלום בנצרת לגזור עליו עונש מאסר בפועל, בשל מעשיו ומסוכנותו לציבור ולבעלי חיים.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2020-2014, החזיק הנאשם בלא פחות מ-21 כלבים בתקופות שונות, ונהג להתעלל בהם. חלק ממקרי ההתעללות כללו אופי מיני. לאחר מכן נתן להם טיפול רפואי שאינו הולם, ללא כל הכשרה וטרינרית.

בנוסף לכך, הנאשם נהג להגיע לווטרינרים שונים בעיר צפת וסביבתה בטענות שונות, בניסיון להסביר כיצד הכלבים נפגעו - בין השאר באיברי מינם. לאחר שנעצר, הוא התקשר מבית המעצר ואיים על אחד הווטרינרים שבדק את הכלבים, שלא ישתף פעולה עם המשטרה. כתב האישום מייחס לאבוקרט גם סעיף של עבירות של שיבוש הליכי משפט ואיומים.

מעצר מתעלל ב-21 כלבים. -, אתר רשמי
החשוד בהתעללות בעת מעצרו/אתר רשמי, -

עבירות ההתעללות בבעלי חיים עלו לכותרות בשנים האחרונות, והמשטרה הגבירה את האכיפה נגד המתעללים בבעלי חיים. המשטרה הגיעה למקום בעקבות תחקיר של העיתונאי אדם שפיר מתכנית הצינור ברשת 13, במסגרת פרויקט הבולדוגים של התכנית עם מישל ודניס שמסייעים לחסרי ישע. שפיר וצוות הצינור הגיעו לביתו של המתעלל והזעיקו את המשטרה במיידית. רפ"ק זיווה לדרמן, תובעת איכות הסביבה בחטיבת התביעות של המשטרה, שאמונה על כתב האישום החריג, סיפרה כי "נדיר שכתב אישום בהיקפים כאלה מוגש, בדרך כלל מדובר על כתבי אישום ממוקדים. כאן נחשפנו לשורה של מקרי התעללות קשים, ובכוונתנו לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עם הנאשם".

"תחנת צפת ערכה חקירה מאומצת, במסגרתה נאספו ראיות מהווטרינרים של הרשות במחוז צפון, על מצבם הרפואי של הכלבים", הוסיפה רפ"ק לדרמן. "החוקרים בתחנה שילבו את התביעה על מנת שנלווה אותם באופן צמוד, כך שהתיק הזה יטופל על הצד הטוב ביותר".

עוד בוואלה!

לא רק הליך פלילי: האם אפשר לתבוע אזרחית על התעללות בכלב?

לכתבה המלאה

רפ"ק לדרמן הוסיפה כי "כחלק מהתפקיד שלי כתובעת איכות הסביבה, ליוויתי את החקירה באופן צמוד. כתב האישום הזה מכיל עדויות, צילומי וידאו וחוות דעות וטרינריות על מצבם הרפואי של הכלבים". היא סיפרה גם על מה שמניע אותה בתפקיד הייחודי. "בעלי חיים הם חסרי ישע. הם לא יכולים לדבר ולהתלונן, ולכן אנחנו למעשה משמשים כדוברים של אותם בעלי החיים שעברו התעללות".

בחלק גדול מכתבי האישום הנאשם מנהל את המשפט שלו כשהוא עדיין חופשי, אך במקרה זה, במשטרה ראו בחומרה רבה את מעשיו החריגים של הנאשם, והגישו בקשה לבית המשפט לעצור אותו עד תום ההליכים. "אנחנו חושבים שההתנהגות של הנאשם בתיק הזה היא מסוכנת לבעלי חיים ולציבור, ולכן הוא עצור עד תום ההליכים. יש חשיבות עליונה לדיווח של צד שלישי שנחשף להתעללות".

"התחום הזה, הוא נישה צרה בעולם התביעות אבל הוא תחום חשוב ואנחנו עושים ככל יכולתנו להעביר מסר", הבהירה רפ"ק לדרמן. "פגיעה בבעלי החיים היא חמורה מאוד, ואנחנו פועלים על מנת למנוע התעללויות ולבוא חשבון עם מי שמבצע את העבירות האלה. למעשה רוב כתבי האישום בעבירות ההתעללות בבעלי חיים מוגשות על ידי התביעה המשטרתית, ואנחנו נמשיך לפעול בנושא הזה ולהגן על בעלי החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully