וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להיות אדומה: זינוק במספר הנדבקים בקורונה בירושלים

מספר החולים הפעילים בעיר חצה את ה-3,600 ואחוז הבדיקות החיוביות הולך ועולה. אם עד לאחרונה הבעיה הייתה בעיקר בשכונות במזרח העיר, בשבועיים האחרונים גם השכונות המערביות נצבעו באדום. אם המגמה לא תתהפך במהירות, לשרי הממשלה לא תהיה ברירה אלא להטיל הגבלות נוספות

בווידאו: ועדת הקורונה דנה בעלייה בתחלואה במגזר הערבי/צילום: ערוץ הכנסת

התחלואה בנגיף הקורונה ממשיכה לעלות בירושלים, כשמספר החולים בעיר חצה את ה-3,600, לאחר שביממה האחרונה אובחנו 589 מאומתים חדשים (ו-155 החלימו). לפי מודל הרמזור, העיר עדיין נחשבת כתומה, אך אם התחלואה תמשיך לזנק בקצב זה, היא צפויה להפוך בקרוב לאדומה.

לפני פחות משבועיים העיר עוד הוגדרה צהובה, אך אחוז החיוביים בעיר עלה מאז באופן משמעותי. בשבוע האחרון הוא עמד על 6.6%, כשאצל החברה החרדית בעיר הוא עומד על 8.4% ובחברה הערבית על 14.4%.

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, בשל העלייה בתחלואה בקורונה. 18 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
התחלואה הגבוהה בעיקר במזרח העיר. מתחם בדיקות בג'בל מוכבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

לאחר הסגר השני, התחלואה הגבוהה נרשמה בעיקר בשכונות מזרח העיר, בדומה ליישובים הערביים, בין היתר בשל אירועים המוניים ובשל מעבר לשטחי הרשות הפלסטינית ובחזרה. אולם, בשבועיים האחרונים, תחלואה גבוהה נרשמת גם בשכונות במערב העיר.

על פי נתונים שפרסמה אתמול עיריית ירושלים, ישנם 20 אזורים אדומים - נווה יעקב, עיסאוויה, רמות, שועפאט, כפר עקב, בית חנינא, גילה, פסגת זאב, חומת שמואל, בית צפאפא, בית וגן, ראס אל-עמוד, רוממה, ואדי ג'וז-שייח ג'ראח, רמת שלמה, גבעת שאול, הר נוף, צור באהר-ג'בל מוכבר, סנהדריה-רמת אשכול ומחנה פליטים שועפאט.

עוד בוואלה!

ערים אדומות: רשימת אזורים מוגבלים וערים בהן יש רמת תחלואה גבוהה

לכתבה המלאה

בחלק מן השכונות במזרח העיר, שכבר יותר משבוע מסווגות כאדומות, הופסקו השבוע הלימודים בכיתות ה' ומעלה, וזאת בהתאם להגבלות שנקבעו במודל הרמזור. היום אמורים השרים להתכנס כמדי שבוע על מנת לסווג את הרשויות לפי רמת התחלואה, וייתכן כי יוטלו הגבלות על אזורים נוספים בעיר.

מזרח ירושלים בצל נגיף הקורונה 19 באוגוסט 2020. רוני כנפו
20 אזורים אדומים. מזרח העיר, אוגוסט/רוני כנפו

התחלואה הגבוהה באה לידי ביטוי גם בתפוסת בתי החולים בעיר. בהדסה עין-כרם הודיעו השבוע על פתיחת מחלקה נוספת לחולי קורונה. כיום מאושפזים בבית החולים כ-70 חולים בשלוש מחלקות רגילות ובמחלקה לטיפול נמרץ. כ-35 מבין החולים במצב קשה וקריטי. גם בבית החולים שערי צדק מספר המאושפזים עלה ועומד על כ-45 מטופלים, מתוכם מעל 30 במצב קשה וקריטי. במרכז הרפואי הרצוג בעיר מאושפזים כ-80 חולים, כ-40 מהם במצב קשה. בבית החולים סנט ג'וזף במזרח העיר מאושפזים גם כן ג-40 חולים, ובבית חולים אל מקאסד מטופלים כ-20 נוספים.

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. נועה מושקוביץ', אתר רשמי
הודיעו על פתיחת מחלקה נוספת לחולי קורונה. הדסה עין כרם, בפברואר/אתר רשמי, נועה מושקוביץ'

עיריית ירושלים מסרה כי היא "עוקבת אחר מצב התחלואה בעיר תוך קיום הערכות מצב עירוניות ודיונים עם כלל הגורמים הלאומיים השותפים למאבק בקורונה", ו"פועלת להורדת רמת התחלואה בעיר לרבות קיום פעילויות הסברה, הגברת הבדיקות באמצעות ניידות דיגום ומתחמי היבדק וסע בשכונות והיערכות לוגיסטית לקראת מבצע החיסון".

"לאחרונה הקצתה העירייה סכום של כ-40 מיליון שקלים לרכישת ציוד קצה (מחשבים וטאבלטים) ולשדרוג מערכות הלמידה מרחוק, וזאת בנוסף להשקעתה בחלוקת ציוד במהלך הגל הראשון. העירייה עומדת בקשר רציף ומתמיד עם מנהלי בתי הספר בעיר ומפעילה חמ"ל ייעודי, למתן מענה לכל צורך העולה מהשטח", הוסיפו בעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully