וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שוקלת לצמצם את השימוש באיכוני שב"כ לצורך המאבק בקורונה

15.12.2020 / 8:47

מתשובת המדינה לעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח עולה כי המדינה עשויה לצמצמם את השימוש באמצעים האלקטרוניים לצורך מעקב אחרי חולים ואזרחים הנדרשים בבידוד. המדינה תבקש להמתין להחלטות צוות השרים שעוסק בעניין ויתכנס מחר

בווידאו: ועדת חוץ וביטחון דנה באיכוני שב"כ והעלתה שאלות לגבי יעילותם/צילום: ערוץ הכנסת

המדינה שוקלת לצמצם את השימוש באיכוני שב"כ לצורך המאבק בקורונה - כך עולה מתשובה שהמדינה צפויה להגיש הבוקר (שלישי) לבית המשפט בעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, פרטיות ישראל ורופאים לזכויות אדם, המבקשת להפסיק את השימוש באיכונים.

המדינה היתה אמורה להגיש את תשובתה עד מחר, אולם תבקש להאריך את מועד הגשה לתחילת השבוע הבא, וזאת כדי להמתין להחלטות צוות השרים שעוסק בעניין ויתכנס מחר. הצוות יחליט אם לצמצם את ההסתייעות בשב"כ, למשל למקרים בהם אדם מסרב לשתף פעולה עם החקירה האפידמיולגית.

סגר בנצרת, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
סגר בנצרת/ראובן קסטרו

בדיון שערך צוות השרים לפני כשבועיים התגלו סימנים לירידה בתועלת של השימוש באיכונים, ולכן הוארך השימוש בהם בשבועיים בלבד, אף שהחוק מאפשר הארכה של שלושה שבועות. כן נקבע שבמהלך השבועיים האלה יגבשו משרד הבריאות, שב"כ ומל"ל עמדה מוסכמת לגבי המשך השימוש, ובישיבה מחר הצוות יקבל החלטה בעניין.

מדוח מבקר המדינה שפורסם השנה בנושא עולה כי שב"כ לא עמד במשימות המרכזיות שהוטלו עליו במסגרת המאבק בקורונה. המבקר מצא כי שיעור האנשים שהוכנסו לבידוד על ידי איכוני שב"כ מבלי שהיו חולים, גדול משמעותית מזה שבחקירות אפידמיולוגיות "מסורתיות" שנערכות בתשאול פנים אל פנים. לצד זאת, המבקר מצא שגם החקירות האלה היו איטיות, מסורבלות ולא יעילות.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully