וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי פרץ צפוי למנות את אורי אריאל ליו"ר החברה לפיתוח מזרח ירושלים

7.12.2020 / 16:48

השר לענייני ירושלים ומורשת מקדם את השר לשעבר בפמ"י, המנהלת פרויקטי תשתיות, תיירות וארכיאולוגיה באזורים הרגישים בבירה. אריאל הוא ממובילי המאבק לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית, וביקוריו במקום הובילו בעבר למתיחות ביטחונית ומדינית. פרץ: "הוא בעל רקורד עשייה מרשים"

עריכה: שניר דבוש

השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, מתכוון למנות את השר לשעבר אורי אריאל ליו"ר החברה לפיתוח מזרח ירושלים, המבצעת מטעם הממשלה ועיריית ירושלים פרויקטים שונים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה וסביבותיה - כך נודע לוואלה! NEWS. אריאל, שעמד בראש מפלגת האיחוד הלאומי עד 2019, מחזיק בעמדות ימניות קיצוניות בכל הנוגע להתנחלויות ולפלסטינים, והיה ממנהיגי המאבק לשינוי הסטטוס קוו והתרת תפילת יהודים בהר הבית.

אריאל מיועד לעמוד בראש הוועד המנהל של החברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ"י), שמנהלת פרויקטים של תשתיות, תיירות וארכיאולוגיה בחלקים הרגישים ביותר בבירה. חלקם אף מצויים במאבקים משפטיים קשים בין התושבים הפלסטינים ועמותות ימין. לדברי גורמים פוליטיים, בשלב ראשון אריאל ימונה כחבר דירקטוריון בחברה, ובהמשך הכוונה היא שהדירקטוריון יבחר אותו לעמוד בראשו.

אורי אריאל בהר הבית. מתוך חשבון הטוויטר של אורי אריאל, מערכת וואלה! NEWS
עמדותיו נחשבות לקיצוניות. אריאל בהר הבית, 2018/מערכת וואלה! NEWS, מתוך חשבון הטוויטר של אורי אריאל

מינויו של אריאל לדירקטוריון הוגש יחד עם חברים נוספים לוועדה לבדיקת המינויים הבכירים ברשות החברות הממשלתיות. המינוי הסופי כפוף לאישור הוועדה.

ההחלטה של פרץ למנות את אריאל לתפקיד בכיר מגיעה ברקע יריבות גדולה בינו ובין סמוטריץ' ושאר חברי ימינה, שהחריפה מאז שהשר עזב את ימינה לטובת מינויו כשר בממשלת נתניהו. המתיחות בין הצדדים מטילה ספק באפשרות לחידוש שיתוף הפעולה ביניהם בבחירות הבאות.

אריאל היה אחד מבכירי הפוליטיקאים בציונות הדתית, וממנהיגיה הבולטים של הזרם החרד"לי והקיצוני בנושאים מדיניים ונושאי דת ומדינה. הוא החל את דרכו הפוליטית כראש מועצת בית אל ומזכ"ל מועצת יש"ע, ובתחילת שנות ה-2000 נבחר לכנסת. הוא כיהן כח"כ מטעם סיעות האיחוד הלאומי והתקומה במשך כ-17 שנים.

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
המינוי של פרץ בא ברקע יריבותו עם יו"ר האיחוד הלאומי. פרץ וסמוטריץ', 2019/ראובן קסטרו

אריאל כיהן כיו"ר האיחוד הלאומי בשנים 2019-2012 כחלק מהבית היהודי בהנהגת נפתלי בנט. באותם שנים כיהן גם כשר השיכון והחקלאות בממשלות נתניהו. בינואר 2019 הוא הפסיד בבחירות לראשות האיחוד הלאומי לח"כ בצלאל סמוטריץ' ולא התמודד שוב לכנסת, אך נותר שר בממשלת המעבר של נתניהו עד נובמבר 2019.

הוא היה ממובילי ההתנגדות בימין להסכם אוסלו, לתוכנית ההתנתקות ולפינוי התנחלויות, והוא ממנהיגיה הבולטים של התנועה להחזרת התפילות היהודיות להר הבית. הוא בעצמו נוהג לעלות להתפלל על ההר, מנהג שגרם לא פעם לחיכוכים ביטחוניים ומדיניים בעשור האחרון. הביקורים של אריאל בהר הבית הגבירו את חששות אצל הפלסטינים והירדנים שישראל מתכוונת לשנות את הסטטוס קוו בהר, והובילו כמה פעמים להסלמה ביטחונית בירושלים ורגישות מדינית מול ירדן. כך לדוגמה, בספטמבר 2015 במהלך ביקור בהר הבית הוא תועד ליד כיפת הסלע מברך את ברכת הכוהנים. זאת, על אף שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח שנה קודם לכן למלך ירדן עבדאללה שתופסק עליית פוליטיקאים להר.

אריאל על המינוי: "לא מכיר"; פרץ: "הוא בעל רקורד מרשים"

בתפקידו המיועד של אריאל, כאמור, הוא יעמוד בראש דירקטוריון החברה ויהיה מופקד על פרויקטים רבים בכל אזור מזרח העיר ובעיר העתיקה וסביבותיה. פמ"י נמצאת בבעלות משותפת של הממשלה ועיריית ירושלים והיא משמשת זרוע ביצועית בפיתוח ובשיקום העיר העתיקה, שכונות מזרח העיר וגם ימין משה, משכנות שאננים וחוצות היוצר. היא מקדמת תכניות של תיירות, שיפוץ, ואחזקה של מבנים ונכסים, אחראית על ניקיון ובטיחות העיר העתיקה ומפעילה ומנהלת אתרי תיירות כמו טיילת החומות, מערת צדקיהו, הכיכר הרומית בשער שכם, והגן הארכיאולוגי ירושלים - מרכז דוידסון - שם ממוקמת רחבת התפילה השוויונית "עזרת ישראל', שהיא מוקד לסכסוך של הממשלה עם יהדות התפוצות וכן מוקד מאבק עם עמותת אלע"ד, הפועלת לביסוס נוכחות יהודית במזרח העיר, על ניהול האתר.

מלשכת פרץ נמסר בתגובה: "השר לשעבר אורי אריאל בעל רקורד עשייה מרשים עבור מדינת ישראל בכלל ועבור ירושלים בפרט, ויש מאחוריו פעילות ציבורית ענפה. המינוי של השר לשעבר אריאל מצטרף לחברי דירקטוריון נוספים שימונו בחברה לפיתוח מזרח ירושלים".

אריאל מסר כי "אינו מכיר" את הכוונה למנותו לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully