וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מותה, המשפחה של יולי החלה בקמפיין למנוע את הטרגדיה הבאה

18.12.2020 / 19:27

קרוביה וחבריה של בת ה-18, שמתה ממנת יתר בדירתו של בן זוגה, הקימו ארגון שנועד לתקן את הטיפול בנערים הנמצאים במעגל הסמים. לטענתם, יש לפעול לחקיקה בנושא, לשפר את האבטחה הלקויה במוסדות הגמילה ולדאוג לתכנית שיקומית מסודרת. חבר של זולקוביץ': "איליה הפיל אותה"

בווידאו: תגובת אביה של יולי זולקוביץ' לשחרור החשוד בהמתה של בתו/צילום: ספיר לוי

"מה שקרה זה בושה וחרפה. המערכת לא טובה. לא הרווחה, לא בית המשפט, לא המשטרה. לא היה צורך לשחרר אותו וזה מה שקרה. אני מפחד שיהיה עוד תיק כזה. אני מפחד שבעוד שבועיים כולם ישכחו שהוא השאיר אותה מחרחרת וצילם אותה. מקרים כאלה ימשיכו לקרות עד שמישהו יטפל בזה כמו שצריך, עד שיהיה חוק חדש".

מי שחתום על ההאשמות הקשות הללו הוא ריקרדו זולקוביץ', אביה של יולי זולקוביץ', שמתה לפני כשבועיים ממנת יתר בדירתו של בן זוגה, איליה שוקון, בתל אביב. בית משפט השלום בעיר הורה לשחרר בתחילת השבוע את שוקון ממעצרו בתנאים מגבילים, בהם איסור יציאה מהארץ ואיסור כניסה לרחוב מגוריו.

התסכול וחוסר האונים של חבריה ובני משפחתה של יולי נותבו למעשים. זמן קצר לאחר הטרגדיה הם פתחו קבוצת פייסבוק בשם "ארגון יולי - קול לילדים האבודים", במטרה לנסות ולתקן את טיפול המדינה בנערים הנמצאים במעגל הסמים. "אני בורג מאוד קטן. לא התקשר אף אחד מהכנסת. הקמנו ארגון בשביל ילדים אחרים אבל אני מאמין שזה גם לא יעזור, אם לא יגיע אדם רציני מהכנסת שבאמת אכפת לו, כלום לא יקרה", אמר האב.

יולי זולקוביץ, הנערה בת ה-18 שמתה ממנת יתר של סמים. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"מקרים כאלה ימשיכו לקרות עד שמישהו יטפל בזה". יולי זולקוביץ'/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

ליאת אלרון, מקורבת למשפחה, הסבירה מה השינויים שצריכים להיעשות. "אנחנו רוצים שייתנו מענה אמיתי לילדים שנפלו לסמים. שיטפלו בהם בזמן שהם קטינים במוסדות, ושיכריחו אותם להישאר שם גם אחרי שמגיעים לגיל 18. שישפרו שם את מערך האבטחה, כי כרגע זה קייטנה - ילדים בורחים ונכנסים מהמוסדות גמילה, אז מה עשינו בזה? מוסד גמילה לקטינים צריך להיות מאובטח כמו בית כלא. אין יוצא ואין נכנס בלי רשות".

"גם אחרי שהנערים האלה יוצאים ממוסדי הגמילה נקיים, בואו נעזור להם", דרשה. "הם הרי לא יודעים בכלל להתנהל בחיים, הם נתקעו בגיל שהם התחילו עם הסמים. הם צריכים תוכנית שיקומית לכל דבר. אנחנו נחסוך ככה הרבה כסף למדינה, הרבה עוגמת נפש ואלימות ברחובות, קצבאות ביטוח לאומי וטיפולים רפואיים. זה לא 'יאללה הם בני 18 וננטוש אותם'. ילד נפל אז בואו נשקם אותו, בואו נשלב אותם בעבודה, בצבא, בחברה".

עוד בוואלה!

הצעירה שמתה ממנת יתר בת"א בהקלטה לחברתה: "איליה היה מרביץ לי"

לכתבה המלאה
"קבוצת פייסבוק שהוקמה ע"י חבריה ומשפחתה של יולי". -, אתר רשמי
"רוצים שייתנו מענה אמיתי". קבוצת הפייסבוק שפתחו בני המשפחה והחברים/אתר רשמי, -

חבר של יולי: "לא אכפו צו הרחקה"

א' בן ה-18, חבר של זולקוביץ', טען ששקון ניסה למכור לו סמים. "הכרתי את יולי לפני שלוש שנים. באותו יום שהכרתי אותה, במסיבת בית, הייתי עד לזה שאיליה נתן לה את הכדור הראשון שהיא עשתה בחיים. אפילו שעוד לא הכרנו ניסיתי לעצור אותה. לא הצלחתי, אבל הפכנו לחברים מאוד טובים. היא סיפרה לי על היחסים שהיו לה עם איליה. הבנתי שהיו יחסים מאוד לא בריאים, הוא בגד בה כשהייתה במוסד גמילה, ואחרי שהיא גילתה את זה הוא התחיל לתת לה מכות", תיאר את התפתחות הקשר האלים.

"היא מאוד התלבטה מה לעשות עם היחסים אחרי שהיא נגמלה", המשיך. "ניסיתי לגרום לה להבין שהקשר הזה רעיל לשני הצדדים. אבל בכל זאת היא חזרה אליו. הוא צילם אותה מחרחרת, שלח בקבוצה של החברים וקרא לזה אחר כך 'אקט חינוכי'. בחיים לא הייתי שולח סרטון של חברה שלי לקבוצת חברים. זה מאוד עצבן אותי שהמשטרה והרווחה לא עשו יותר מדי, ההורים של יולי התקשרו למשטרה כל הזמן והם לא עזרו. היה צו הרחקה אבל אף אחד לא אכף את זה".

ריאיון עם א'. -, אתר רשמי
"איליה פנה אליי, רצה למכור לי כדורים". אחת השיחות בין א' לשקון/אתר רשמי, -
ריאיון עם א'. -, אתר רשמי
"מכיר ילדים שירצו לקנות כדורים?". אחת השיחות בין א' לשקון/אתר רשמי, -

א' תיאר מקרים דומים לזה של זולקוביץ' בעברו של שקון. "איליה פנה אליי, רצה למכור לי כדורים. אני לא נפלתי לזה, אני לא נגעתי בדברים האלה. הכרתי אנשים חוץ מיולי שנפלו לכדורים. הוא תמיד אמר לי: רוצה להשתמש? מכיר ילדים שירצו לקנות את הכדורים? איליה פשוט בן אדם שנפל בעצמו לבור ורצה להפיל עוד אנשים איתו. את יולי הוא הפיל עמוק מדי, מתחת לאדמה".

לדבריו, "היה צריך להיות מעקב אבל הוא לא היה קיים בגלל המדינה. יש גבול לכמה שהמשפחה והחברים שלה יכולים לעשות. המעשה הנכון היה לאשפז אותה בכפייה במוסד הגמילה לפחות לעוד שנה. זה לא התאפשר כי היא בדיוק נהייתה בת 18".

עו"ד אלעד רט, המייצג את החשוד, מסר בתגובה כי "הריאיון שמובא בכתבה הוא חלק מקמפיין תקשורתי שמנוהל נגד איליה. מדובר במיחזור של טענות שנבדקו על ידי המשטרה. העובדה שאיליה שוחרר ממעצרו ללא כל תנאי מדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully