וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זוגה לשעבר של יולי זולקוביץ': "איליה היה מרביץ לה, בגללו התמכרנו לסמים"

7.12.2020 / 7:26

ניסיונות הגמילה, סוגי הסמים, המכות מצד החבר וכיצד דרדר צעירה נוספת לצריכת כדורים. החבר הקודם של בת ה-18 שמתה ממנת יתר בדירת בן זוגה וחברו הטוב לשעבר של איליה שקון, החשוד בגרימת מותה, סיפר בריאיון לוואלה! NEWS על היחסים המורכבים שבסופם נגדעו חייה של הצעירה

בווידיאו: הארכת מעצר לאיליה שקון החשוד בהמתה של יולי זולקוביץ/צילום: ספיר לוי

תומר פולייזה, החבר הקודם של יולי זולקוביץ', הצעירה בת ה-18 שמתה ממנת יתר בדירתו של איליה שקון, בן זוגה החשוד בגרימת מותה, מספר בריאיון לוואלה! NEWS על היחסים המורכבים בין השניים, שבסופם נגדעו חייה של הצעירה. פולייזה, חברו הטוב לשעבר של שקון, מתאר את ניסיונות הגמילה, סוגי הסמים, המכות מצד החבר וכיצד דרדר צעירה נוספת לצריכת כדורים.

"הייתי בסיטואציה שיולי בלי הכרה והוא מרביץ לה, חנק אותה ושם לה אגרופים בפנים", תיאר הצעיר, שהכיר את שקון כבר מגיל 16. "הוא היה בוגד בה ומרביץ לה", אומר.

פולייזה מספר על הקשר המשולש, שכלל פרידות, חברויות, וגמילות משותפות מסמים. "אני הייתי החבר הכי טוב של איליה והיא הייתה בת הזוג שלו. החלטנו שנינו לעזוב אותו ולהפוך לזוג, לנסות להיגמל ביחד. היינו שלושה שבועות בבית של אבא של יולי ועשינו לעצמנו גמילה ביחד. לא נגענו בסמים", תיאר. לדבריו, הפעם האחרונה שהוא ויולי ניסו להיגמל יחד הייתה רק לפני ארבעה חודשים.

יולי זולקוביץ, הנערה בת ה-18 שמתה ממנת יתר של סמים. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"בגד והרביץ לה". יולי זולקוביץ', הנערה בת ה-18 שמתה ממנת יתר של סמים/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

לאחר מכן יולי החלה לקבל הודעות מאיליה, והשניים חזרו לזוגיות. בתשובה לשאלה אם הדבר גרר כעס מצדו, הוא משיב בשלילה: "האמנתי שאם הם חוזרים אז זו אהבת אמת".

פולייזה מספר כיצד חברו לשעבר, החשוד בגרימת מותה של הצעירה, גרר אותם לסמים, ומפרט על סוגי הסמים שצרכו בעקבותיו. "איליה היה עושה עלינו מניפולציות ומשכנע אותנו לקחת איתו כדורים. גם אני וגם יולי עשינו בגללו סמים קשים פעם ראשונה", משחזר החבר לשעבר. "בגללו התמכרנו למשככי כאבים ונוגדי חרדה. הוא בהתחלה סיפר שזה מעבר ל'סטלה', שזאת הרגשה כיפית. הוא ניסה לגרום לנו להבין שכולם מעשנים קנאביס ושאם אנחנו לוקחים כדורים, שאנחנו רמה אחת מעל כולם".

הוא מתאר את ההרגשה באותם ימים. "בהתחלה הוא היה אומר לי 'מה אתה באמת שמח שאתה קם בבוקר? אתה מגדיר את עצמך כבן אדם שמח?', הוא היה מחדיר לי שאני לא באמת שמח כדי שאני אקח כדורים נגד דיכאון", אומר פולייזה. "אמא של איליה ידעה שאנחנו עושים סמים אצלו בחדר".

צילום מסך של השיחה בין יולי זולקוביץ' לתומר  פולייזה. ללא, צילום מסך
צילום מסך של השיחה בין יולי זולקוביץ' לתומר פולייזה/צילום מסך, ללא

לפי פולייזה, היכרותו הראשונית עם שקון הייתה ב-2016, כשהיה בן 16, כשהשניים עסקו ביצירת מוזיקה. "עמדנו להקליט שיר ואז עצרנו אצל איליה. פשוט החלפנו מספרי טלפון והתחלנו לקבוע. הוא גדול ממני בשלוש שנים. הייתי בא אליו מהוד השרון וישן אצלו הרבה פעמים". את יולי, הוא אומר, הוא הכיר "במסיבה בבית ריק, כשהייתה בת 15 וחצי".

יולי לא הייתה היחידה עמה קיים שקון קשר רומנטי, שכלל צריכת סמים. לדבריו, בעבר הצעיר החשוד קיים קשר עם צעירה אחרת. "הוא בגד בה ועזב אותה בשביל יולי", מספר פולייזה. "זה היה לפני יולי, הוא דרדר גם אותה לסמים. זה קרה לפני שנתיים בערך. אותה צעירה גם התמכרה בגללו לכדורים והגיעה למוסד גמילה לפני כשנה".

אביה של יולי, ריקרדו, מחזק את עדותו של פולייזה ומספר כי בתו סיפרה לו שלשקון אכן הייתה חברה אותה דרדר לסמים, עד שפיתחה התמכרות לכדורים. גם ל', גורם שאינו קשור למשפחה, אישר את גרסת האב ובן הזוג לשעבר.

איליה שקון, חשוד בהמתה בקלות דעת של חברתו מסמים, בימ"ש השלום ת"א, 2 בדצמבר 2020. ספיר לוי, צילום מסך
"התמכרה בגללו". החשוד איליה שקון בהארכת מעצרו/צילום מסך, ספיר לוי

סניגורו של שקון, עו"ד אלעד רט מסר בתגובה כי "מהראיות שמצטברות אצלנו בימים האחרונים עולה תמונה שונה לחלוטין מזו שמשפחת המנוחה מנסה להציג". רט טוען כי יש בידו מידע המראה כי לזולקוביץ' היו "דרכים משלה להשיג סמים", וכי שקון ניסה בתקופה האחרונה לשכנע אותה להיגמל, ללא הצלחה. "מטעמים של צנעת הפרט וכבוד המנוחה אנו נמנעים בשלה זה מלהרחיב בנושא", אומר רט.

"ברור לחלוטין שלא איליה הוא שדרדר את המנוחה לסמים או סיפק לה אותם". עו"ד רט הוסיף כי מהחלטת בית המשפט ביום ראשון "עולה בבירור כי המשטרה אינה מצליחה לבסס את סעיף העבירה של המתה בקלות דעת שיוחסה לחשוד, ונדמה שהדברים מדברים בעד עצמם".

חולצה שהציגו בני משפחתה של יולי זולקוביץ שמתה מסמים בבית בן זוגה
6.12.20. ספיר לוי, אתר רשמי
"הוא דרדר אותה". חולצה שהציגו בני משפחתה של זולקוביץ' בבית המשפט/אתר רשמי, ספיר לוי

בית משפט השלום בתל אביב האריך בשלושה ימים את מעצרו של שקון בן ה-23, החשוד בגרימת מותה של זולקוביץ', בת זוגו בשלוש השנים האחרונות. הצעירה בת ה-18 נמצאה בדירתו ברחוב הרב קוק בתל אביב כשהיא במצב אנוש, ככל הנראה כתוצאה ממנת יתר.

בדיון בהארכת מעצרו עלה כי בסרטון שצילם את זולקוביץ', תועד החשוד אומר "עשיתי את זה על מנת ללמד אותה לקח, שלא תעשה זאת בעתיד". לטענת החשוד, הוא תיעד את זולקוביץ' ביום מותה כ"אקט חינוכי", שנועד להראות לה את מצבה תחת השפעת הסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully