וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני חילופי השלטון: התובע הכללי בארה"ב התפטר מתפקידו

15.12.2020 / 0:47

טראמפ הודיע כי בר יעזוב את תפקידו בשבוע הבא, לפני חג המולד, וכי סגנו ג'ף רוזן ימלא את מקומו. במכתב ההתפטרות שלו, שפורסם בחשבון הטוויטר של הנשיא, ציין בר כי משרד המשפטים ימשיך לבחון את הטענות להונאת בחירות "כדי להבטיח את אמון הציבור בתוצאות"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

התובע הכללי בארצות הברית, וויליאם בר, התפטר מתפקידו ויעזוב אותו ב-23 בדצמבר, לפני חג המולד - כך עדכן הלילה (שלישי) הנשיא דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ הוסיף כי את מקומו של בר בתפקיד ימלא סגנו הנוכחי - ג'ף רוזן. במכתב ההתפטרות שלו, שצורף לציוץ, כתב בר כי משרד המשפטים ימשיך לבחון את הטענות לגבי הונאה בבחירות לנשיאות שנערכו בנובמבר.

ההודעה על התפטרות בר פורסמה זמן קצר לאחר שהאלקטורים בארצות הברית בחרו באופן רשמי את ג'ו ביידן לנשיא הבא, באחד השלבים האחרונים של התהליך הסבוך שבסיומו יתחלף השלטון בוושינגטון.

מכתב ההתפטרות עצמו נשלח אחרי התדרוך שהעביר אתמול בר לנשיא לגבי הבדיקה שעורך משרד המשפטים לגבי טענות קמפיין טראמפ להונאת בחירות. הוא התחייב במכתב כי הטענות "ימשיכו להיבדק".

"היחסים שלנו היו טובים מאוד, הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל!", כתב טראמפ בציוץ. גורם בבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בר התפטר על דעת עצמו, וכי הפגישה בין השניים הייתה "ברוח טובה".

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר במיזורי, 15 באוקטובר 2020. רויטרס
יעזוב את תפקידו לפני חג המולד. בר/רויטרס

"בזמן שהמדינה שלנו כל כך מפולגת, מוטל על כל רמות השלטון וכל הסוכנויות שכפופות להן, לעשות את כל שניתן כדי להבטיח את הוגנות הבחירות ולשפר את אמון הציבור בתוצאותיהן", הוסיף בר במכתבו.

בהמשך המכתב הוא גם את מה שכינה "הישגיו ההיסטוריים" של ממשל טראמפ, ואמר כי הוא סייע לחיזוק הכלכלה והצבא ולריסון ההגירה הבלתי חוקית.

טראמפ תקף בסוף השבוע האחרון את בר בטוויטר לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי בר ידע מוקדם יותר השנה על חקירת פרשת המיסים של בנו של ביידן, האנטר. הנשיא צייץ מחדש את תגובה של מנחה הרדיו טוד סטארנס, לפיה יש לפטר את בר על כך שלא גילה זאת במהלך הקמפיין. "אכזבה גדולה!" כתב טראמפ.

גורלו של בר בימי הדמדומים של ממשל טראמפ עמד בסימן שאלה, לאחר שאמר בשבוע שעבר כי חקירת משרד המשפטים לא מצאה שום סימן להונאה בהיקף משמעותי בבחירות בנובמבר - בניגוד לטענותיו הכוזבות של טראמפ. צוותו המשפטי של הנשיא האשים בתגובה את בר כי לא ביצע חקירה ראויה.

"עד היום לא ראינו זיופים בהיקף שהיה יכול היה להשפיע על תוצאה אחרת בבחירות", אמר אז בר לסוכנות הידיעות אי-פי. בנובמבר, הוא הורה לתובעים הפדרליים לחקור "טענות מוצקות" להונאת בחירות, אך הזהיר אותם מפני "טענות דמיוניות או מופרכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully