וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירת רגב ומארק לביטול מינויי הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 14.12.2020 / 20:12

השרה וחברת הכנסת הגישו עתירה לביטול הישיבה האחרונה של הוועדה אותה החרימו, ושבה מונו 61 שופטי שלום ומחוזי. השופטים קבעו כי טענתן, לפיה החוק קובע שהוועדה לא יכולה להתכנס בנוכחות פחות משבעה חברים - סותרת הלכה מפורשת של בג"ץ בעניין

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון דחה הערב (שני) על הסף את עתירתן של ח"כ אסנת מארק ושרת התחבורה מירי רגב, אשר ביקשה לבטל את מינויים של 61 שופטים לבתי משפט השלום והמחוזי בישיבתה האחרונה של הוועדה לבחירת שופטים אותה החרימו.

השופטים, דפנה ברק ארז, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף, קבעו כי טענתן של מארק ורגב לפיה החוק קובע שהוועדה לא יכולה להתכנס בנוכחות פחות משבעה חברים - אינה הפרשנות הנכונה של החוק, ואף סותרת הלכה מפורשת של בג"ץ בעניין.

בתגובה, בליכוד תקפו את ההחלטה וכינו את התכנסות הוועדה "מחטף". "נמשיך להילחם עד שנשלים את הרפורמות הדרושות במערכת המשפט ואכיפת החוק, לטובת כל אזרחי ישראל ולטובת אמון הציבור בשלטון החוק", מסרו במפלגה.

מירי רגב ואסנת מארק. טוויטר מירי רגב, אתר רשמי
בקשתן נדחתה. השרה רגב וח"כ מארק/אתר רשמי, טוויטר מירי רגב

חברות הוועדה למינוי שופטים התבססו בעתירתן על סעיף 4(ב) לחוק יסוד: השפיטה, לפיו "הוועדה רשאית לפעול אף אם פחת מספר חבריה, כל עוד לא פחת משבעה". בעתירה נכתב כי "משנודע לעותרות כי הוועדה מתכנסת ברוב חסר, המונה שישה חברים בלבד ונעדר כל ייצוג לכנסת, וייצוג חסר ביותר בממשלה, פנו במכתב למשיב 1 (ניסנקורן) וביקשו ממנו להימנע מהמשך קיום ההליך הפסול".

"היעדרות זו מישיבת הוועדה לא התרחשה בשל נסיבות אקראיות", נמסר בעתירה. "אלא בגלל שהובהר לחברי הוועדה כי בכוונת יו"ר הוועדה כמו גם שאר החברים, לפעול בדרך כוחנית ואגרסיבית ולהתעלם לחלוטין מעמדות נציגי הכנסת ועמדתה של שרת התחבורה, תוך שימוש ב'רוב האוטומטי' העומד לרשותם ובאמצעות 'דילים' שנסגרו מראש".

דיון בבג"ץ בנושא ההסכם הקואליציוני 4 במאי 2020. רויטרס
העתירה סותרת הלכה מפורשת של בג"ץ בעניין. בית המשפט העליון/רויטרס

הוועדה התכנסה לפני כשבוע בהסתמך על חוות דעתה של יועמ"שית משרד המשפטים, לאה רקובר, לפיה הוועדה יכולה להתכנס גם אם מספר חבריה פחת משבעה. בתום הפגישה הודיעה הוועדה על מינוי 61 שופטים חדשים.

תחילת הישיבה נדחתה אחרי שרגב ומארק, יחד עם ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), החרימו את הדיון בשל חוסר הסכמה עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, נציגי בית המשפט העליון ונציגי לשכת עורכי הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully