וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אוטובוס הורשע בגרימת מותם ברשלנות של 4 נוסעים בתאונה ליד נתב"ג

14.12.2020 / 15:02

כתב אישום הוגש נגד אלכסנדר לייבמן בארבע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית בצומת בדק בשנה שעברה, באירוע בו נפצעו עשרה אנשים נוספים. הפרקליטות תבקש חמש שנות מאסר בפועל

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בית המשפט לתעבורה מחוז מרכז הרשיע היום (שני) את נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן בארבע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית בצומת בדק ליד נמל התעופה בן גוריון. הנהג גרם למותם של הנוסעים ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ וגרם לחבלה של עשרה נוסעים נוספים בשנה שעברה.

כמו כן, הורשע לייבמן בריבוי עבירות של נהיגה בקלות ראש או ברשלנות שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם. על פי ההסדר, לייבמן הודה בכתב האישום שהוגש נגדו. הפרקליטות תבקש לגזור עליו חמש שנות מאסר בפועל.

12 בני אדם נפצעו בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד״א, מד"א
הפרקליטות תבקש חמש שנות מאסר. זירת התאונה בצומת בדק, בשנה שעברה/מד"א, תיעוד מבצעי מד״א

על פי כתב האישום, ב-22 בדצמבר 2019, נהג הנאשם בקו 947 של "אגד" מכיוון חיפה לירושלים. במהלך המשמרת לקח לייבמן הפסקה בת 10 דקות בלבד, בניגוד לתקנות התעבורה ולנהלי חברת אגד, המחייבות הפסקה בת חצי שעה במהלך כל ארבע שעות נהיגה. בנוסף, נטען כי הנאשם לא אכל ולא שתה באופן סדיר במהלך יום התאונה.

בשעה 19:30 לערך, נהג הנאשם באוטובוס בכביש 40 לכיוון צפון. לייבמן נסע בנתיב הימני ביותר, ובעודו מתקרב לצומת סטה לנתיב הנסיעה השמאלי ביותר. לייבמן איבד שליטה על האוטובוס, עלה על המדרכה ופגע בתחנת אוטובוס עשויה בטון. כתוצאה מהתאונה, חדר גג תחנת האוטובוס אל כלי התחבורה, כשהוא פוגע בנוסעים אשר ישבו בשורות הראשונות שבצד ימין. הנאשם המשיך לנסוע על המדרכה למרחק של כמה עשרות מטרים עד שהאוטובוס נעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטען כי לא אכל או שתה באופן סדיר במהלך יום התאונה. אלכסנדר לייבמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתאונה נהרגו ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ. לנוסעת אחת נגרמו חבלות קשות והיא אושפזה במשך חודש, ולתשעה נוסעים נוספים נגרמו חבלות קלות יחסית וכאבים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully