וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה במכללות הציבוריות הסתיימה: חברי הסגל הזוטר שבים ללמד

הלימודים המקוונים ב-11 המוסדות הציבוריים יחזרו לסדרם, לאחר שמתווה להסכם קיבוצי נחתם בין ועד ראשי המכללות למשרד האוצר. לפי העקרונות שהוסכמו, כ-3,000 חברי הסגל האקדמי הזוטר יעברו למעמד סגל עמית, יופרשו סכומים עבור קרן השתלמות ויוגדלו שיעורי ההפרשות לפנסיה

בווידאו: הפגנת סטודנטים בדרישה להפחית את שכר הלימוד/צילום: "שכחו אותי בבית"

כ-3,000 חברי הסגל האקדמי הזוטר מסיימים את השביתה וחוזרים היום (ראשון) ללמד במכללות הציבוריות, לאחר שהגיעו להסכמות על מתווה להסכם קיבוצי עם משרד האוצר. לפי ההסכם שנחתם עם ועד ראשי המכללות (ור"מ), חברי הסגל יעברו למעמד סגל עמית, יופרשו סכומים עבור קרן השתלמות ויוגדלו שיעורי ההפרשות לפנסיה. המתווה אושר גם על ידי נציגי הוועדה לתקצוב ולתכנון (ות"ת) והממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר.

במסגרת המתווה, הוסכם על עיגון מעמד הסגל העמית במכללות האקדמיות המתוקצבות על ידי ות"ת והרחבה משמעותית של הזכאים למעבר למסלול זה, העלאת שווי שעת תרגול ומעבדה למתרגלים ולמדריכים במעבדות בעשרות אחוזים, והרחבה וביסוס תנאי הביטחון התעסוקתי, כולל חוזים דו-שנתיים לחברי סגל עמית ותיקים והודעה מוקדמת בנוגע להמשך העסקה והגדרת נהלי פיצוי על ביטול קורס.

כמו כן, יורחבו הזכויות הסוציאליות, בין היתר באמצעות הגדלת ההפרשות לפנסיה, ויכללו זכאות לקרן השתלמות לחברי סגל עמית, ופתיחת קרן להשתלמויות מקצועיות ופיתוח אקדמי של חברי הסגל.

מרצים במכללות הציבוריות מפגינים מול ביתו של השר להשכלה גבוהה ומשלימה, זאב אלקין, בגבעת זאב, 16 בנובמבר 2020. צילום: כח לעובדים, אתר רשמי
ישובו ללמד. סגל המכללות הציבוריות מפגין מול ביתו של השר אלקין/אתר רשמי, צילום: כח לעובדים

ההסכמות בין הצדדים

  • עיגון מעמד הסגל העמית והרחבת הזכאים למעבר למסלול
  • העלאת התשלום על שעות תרגול ומעבדה
  • חוזים דו-שנתיים לחברי סגל וותיקים
  • הודעה מוקדמת על המשך העסקה
  • הגדרת נהלי פיצוי על ביטול קורס
  • הגדלת ההפרשות לפנסיה והזכאות לקרן השתלמות
  • פתיחת קרן להשתלמויות מקצועיות

עוד בוואלה!

"שר הסטודנטים" על הלימודים בקורונה: "לא נשנה דרישות, לא נוריד את התשלום"

לכתבה המלאה

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, בירכה על המתווה שהושג. "בשעה טובה הגיעו הצדדים להבנות שיביאו להפסקת השביתה ולחזרתם של עשרות אלפי סטודנטים ללימודים סדירים. הסכם זה מהווה בשורה לחברי הסגל האקדמי במכללות הציבוריות, שבתקופה קשה זו של חוסר ודאות תעסוקתית יזכו לשיפור מעמדם ולחיזוק הביטחון התעסוקתי שלהם, זאת לצד הסדרת חריגות השכר לכאורה שהונהגו במכללות. ההסכם יעגן את מעמד הסגל העמית ויבטיח רציפות אקדמית במכללות הציבוריות".

הממונה על השכר, קובי בר נתן, הצטרף לדבריה. "הסכם זה מהווה בשורה לחברי הסגל האקדמי במכללות הציבוריות, שבתקופה קשה זו של חוסר ודאות תעסוקתית יזכו לשיפור מעמדם ולחיזוק הביטחון התעסוקתי שלהם, זאת לצד הסדרת חריגות השכר לכאורה שהונהגו במכללות", מסר. "מערכת ההשכלה הגבוהה היא קטר הצמיחה של המשק, וישנה חשיבות רבה להמשך הפעלתה הסדירה במיוחד בזמן משבר הקורונה".

ד"ר שגיא מעיין, יו"ר מוועד המרצים במכללת ספיר וחבר צוות המו"מ, מסר בתגובה כי "השינוי ההיסטורי החל בעצם התאגדותנו לראשונה ככוח ארצי. עברנו דרך מפרכת של שלוש שנים ובזכות העמידה המשותפת, הגענו להסכם מיטיב הנותן מענה לארעיות שבה הורגלו לעבוד חברי סגל ההוראה. וחשוב לא פחות - למדנו כי יש לנו כוח איתן להסכמים הבאים. עידן הזוטר אולי עוד לא נגמר, אבל עשינו צעד עצום בדרך לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully