וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות של ארה"ב: האישור לחיסון של פייזר יינתן בימים הקרובים

11.12.2020 / 15:11

לאחר שהוועדה המייעצת של מינהל התרופות והמזון המליצה להעניק אישור חירום לחיסון, אלכס אזר אמר כי ייתכן שהאמריקנים הראשונים יחוסנו כבר בתחילת השבוע, בשני או שלישי. לדבריו, גם הממשלה הפדרלית תעבוד לצד החברה במאמצים להפיץ את החיסון ולהעביר אותו ממקום למקום

בווידאו: הוועדה המייעצת של ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר לקורונה/עריכה: שאול אדם

אישור חירום של מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית (FDA) לחיסון של חברת פייזר לקורונה צפוי להתקבל בימים הקרובים, ומבצע החיסונים עשוי להתחיל כבר בשני או בשלישי - כך אמר היום (שישי) אלכס אזר, שר הבריאות והשירותים החברתיים של ארצות הברית. הוועדה המייעצת של המינהל המליצה הלילה להעניק לחיסון את אישור החירום, וההחלטה כפופה כעת להנהלתו.

אזר, שדיבר בתכנית "בוקר טוב אמריקה" של רשת ABC News, אמר כי ה-FDA עדכן את חברת התרופות על כוונה להתקדם לעבר מתן אישור. לדבריו, גם הממשלה הפדרלית תעבוד לצד החברה במאמצים להפיץ את החיסון ולהעביר אותו ממקום למקום.

מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב, 
אלכס אזר מעיד בפני ועדת המשנה בסאנט בנושא הקורונה 2 באוקטובר 2020. רויטרס
מבצע החיסונים יחל בשבוע הבא. שר הבריאות האמריקני, אלכס אזר/רויטרס

המלצת הוועדה המייעצת של ה-FDA התקבלה לאחר דיונים שארכו שעות ארוכות, ברוב של 17 תומכים מול ארבעה מתנגדים, כשאחד מחברי הפאנל נמנע. האישור טעון החלטה רשמית של הנהלת ה-FDA, שממלא בדרך כלל את עצות פאנלי המומחים שלו, אך אינו מחויב לעשות זאת.

עוד בוואלה!

הוועדה המייעצת של ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר לקורונה

לכתבה המלאה

פגישת היועצים של ה-FDA הייתה המכשול האחרון לפני תחילתו הצפויה של מסע החיסונים, בארצות הברית וגם בישראל, שיכול להתחיל בתוך כמה ימים. הפאנל של ה-FDA תפקד כמו בית משפט למדע, שבו דנו המומחים בנתוני הניסויים שבוצעו על ידי חברת פייזר, ובתום הדיון התבצעה ההצבעה בין כל המומחים שהשתתפו בפאנל, שנערך באופן מקוון. מדעני חברת פייזר האמריקנית ושותפתה ביונטק, הציגו את המחקר החל משלבי הפיתוח הראשונים.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים, בי"ח שיבא, השבוע/ראובן קסטרו

הוועדה קבעה כי היתרונות הידועים של החיסון גוברים על הסיכונים לנטילת הזריקה עבור בני 16 ומעלה. פייזר ביקשה לאשר את החיסון לשימוש בקרב אנשים בגילאי 16 עד 85. כמה מחברי הפאנל המייעץ דנו האם יש לכלול נערים בני 16 ו-17 בהמלצתם, מכיוון שהסיכון בגילאים אלה הוא נמוך. בסופו של דבר הם הצביעו על אישור החיסון, כולל בקרב גילאים אלו.

בפאנל המומחים דנו גם בחששות שעלו בעקבות שני הדיווחים על תגובות אלרגיות חמורות שהופיעו אצל שני אנשי צוות רפואי שקיבלו את החיסון בבריטניה. חלק גדול מהדיון נגע לתכנית של פייזר לאפשר למתנדבים שקיבלו חיסון פלסבו במהלך הניסוי, לקבל כעת את החיסון האמיתי במהירות האפשרית, בכפוף להמלצות גורמי הבריאות המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully